Öljynvuoto + muita vikoja (OG 900, vm88)
Öljynvuoto + muita vikoja (OG 900, vm88)
Ostin elokuussa 2010:
Saab 900 vm88, ajettu 270tkm. (2l kaasari)
Jouluna vaihdettu työsylinterin kuminen tiiviste ja tammikuussa syyläri.
Tammikuussa alkanut monta pientä vikaa mitä en ole kerennyt korjaamaan vieläkään:
Ensimmäisenä hajosi konepellin avausvaijeri..
Auto ei suostu pysymään käynnissä vaikka tyhjäkäyntiä säädettiin, luultavasti johtuu sytkäntulpista.. (Ryyppy päällä joudun melkein koko ajan ajamaan. Vissiin kolmella pytyllä käy välillä)
Bensansuodatin luultavasti tukossa kun 4kk käyttänyt 95 E10 bensaa (Siirryin 1vk sitten 98 E5 bensaan)
Takajarrut laahaavat (jarrupalat pitäisi vaihtaa ja jarrusylinteri..)
Nyt viimisenä vikana tullut öljynvuoto. Eli öljynsuodattimen kohdalle ilmestyy aika iso lätäkkö..
Itselläni ei ole kauheasti aikaa, paikkaa, kokemusta. Huoltamolla luultavasti maksaisi liikaa vaihtaa nuo kaikki.
Harkinnut väliaikaisen auton ostamista siksi aikaa että saan tämän kuntoon.
Miten iso homma olisi saada kyseinen saab kuntoon, vai kannattaako sitä laittaa?
Ylimääräistä rahaa ei ole ja tuo uusin vika (öljynvuoto) sai miettimään että kannattaako tätä korjata.
(Liikkeessä vaihdatin talvirenkaat ja silloin kehuivat hyväksi yksilöksi, eli ruosteeton versio)
Saab 900 vm88, ajettu 270tkm. (2l kaasari)
Jouluna vaihdettu työsylinterin kuminen tiiviste ja tammikuussa syyläri.
Tammikuussa alkanut monta pientä vikaa mitä en ole kerennyt korjaamaan vieläkään:
Ensimmäisenä hajosi konepellin avausvaijeri..
Auto ei suostu pysymään käynnissä vaikka tyhjäkäyntiä säädettiin, luultavasti johtuu sytkäntulpista.. (Ryyppy päällä joudun melkein koko ajan ajamaan. Vissiin kolmella pytyllä käy välillä)
Bensansuodatin luultavasti tukossa kun 4kk käyttänyt 95 E10 bensaa (Siirryin 1vk sitten 98 E5 bensaan)
Takajarrut laahaavat (jarrupalat pitäisi vaihtaa ja jarrusylinteri..)
Nyt viimisenä vikana tullut öljynvuoto. Eli öljynsuodattimen kohdalle ilmestyy aika iso lätäkkö..
Itselläni ei ole kauheasti aikaa, paikkaa, kokemusta. Huoltamolla luultavasti maksaisi liikaa vaihtaa nuo kaikki.
Harkinnut väliaikaisen auton ostamista siksi aikaa että saan tämän kuntoon.
Miten iso homma olisi saada kyseinen saab kuntoon, vai kannattaako sitä laittaa?
Ylimääräistä rahaa ei ole ja tuo uusin vika (öljynvuoto) sai miettimään että kannattaako tätä korjata.
(Liikkeessä vaihdatin talvirenkaat ja silloin kehuivat hyväksi yksilöksi, eli ruosteeton versio)
Re: Öljynvuoto + muita vikoja (OG 900, vm88)
[quote="Harkinnut väliaikaisen auton ostamista siksi aikaa että saan tämän kuntoon.
Ylimääräistä rahaa ei ole ja tuo uusin vika (öljynvuoto) sai miettimään että kannattaako tätä korjata.
)[/quote]
Ei kannata niitä vaihtoauto rahoja tuhlata samanluokan vikaautoon jopa pahempaan.
1 vaihdä jölykello
2 vaihda konepeitonvaijeri
3 korjaa kaasari
niin sittenh'än se on taas kunnossa ja rahaa ei mennyt kuin muutama kymppi osiin.
edellyttäen että itsellä pysyy ruuvari lapasessa ja osaat käyttää haku toimintoa
Ylimääräistä rahaa ei ole ja tuo uusin vika (öljynvuoto) sai miettimään että kannattaako tätä korjata.
)[/quote]
Ei kannata niitä vaihtoauto rahoja tuhlata samanluokan vikaautoon jopa pahempaan.
1 vaihdä jölykello
2 vaihda konepeitonvaijeri
3 korjaa kaasari
niin sittenh'än se on taas kunnossa ja rahaa ei mennyt kuin muutama kymppi osiin.
edellyttäen että itsellä pysyy ruuvari lapasessa ja osaat käyttää haku toimintoa
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: Öljynvuoto + muita vikoja (OG 900, vm88)
öljyn suodattimen jalan tiivistekään ei montaa euroa maksa jos se vuotaa eikä öljykello mikä yleisempää.
mitä pikemmin nuo korjaat niin sen helpommalla ja vähemmällä pääset.
mitä pikemmin nuo korjaat niin sen helpommalla ja vähemmällä pääset.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: Öljynvuoto + muita vikoja (OG 900, vm88)
Konepellin avausvaijerin tilasin tänään.
Sytkäntulpat, johdot, kannen ja pyörijän vaihdoin tänään.
ilmansuodattimen myös.
öljykellon vaihdoin viikko sitten ja vuoto loppui...
Eli vikana vielä jarrujen laahaus millä ei ole kiirettä kun itse en osaa vaihtaa jarrupaloja.
Ostin bensasuodattimen mutta foorumilta huomasin ettei tuossa mallissa ole sellaista.
Eli mistä voisi johtua risteyksissä auton sammuminen? Ryyppy päällä pitää risteyksissä olla.
Kaveri sanoi että jostain ilmaus ruuveista pitäisi säätää?
Sytkäntulpat, johdot, kannen ja pyörijän vaihdoin tänään.
ilmansuodattimen myös.
öljykellon vaihdoin viikko sitten ja vuoto loppui...
Eli vikana vielä jarrujen laahaus millä ei ole kiirettä kun itse en osaa vaihtaa jarrupaloja.
Ostin bensasuodattimen mutta foorumilta huomasin ettei tuossa mallissa ole sellaista.
Eli mistä voisi johtua risteyksissä auton sammuminen? Ryyppy päällä pitää risteyksissä olla.
Kaveri sanoi että jostain ilmaus ruuveista pitäisi säätää?
Re: Öljynvuoto + muita vikoja (OG 900, vm88)
onko alipaineletkuissa vuotoa? esim 1) venttiilikopalle menevä, siellä on kumiholkki venttiilikopan aukossa, vanhetessaan muuttuu pehmeäksi lakuksi ja alkaa vuotamaan. 2) imusarjalle menevä, siinä samanlainen holkki joka täytyy aika-ajoin uusiamemento kirjoitti:Ryyppy päällä pitää risteyksissä olla.
Kaveri sanoi että jostain ilmaus ruuveista pitäisi säätää?
kaasuttimen seosta voi muuten säätää kaasuttimen pohjasta 8mm hylsyllä.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: Öljynvuoto + muita vikoja (OG 900, vm88)
tyhjäkäynti ruuvi on kaasuttimen sivulla, ruuvi jonka alla jousi.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: Öljynvuoto + muita vikoja (OG 900, vm88)
Pitääpi viikonloppuna katella. Autoista tiedän niin vähän että parempi osaavan henkilön kanssa katella vikoja.
Tosiaan kun ryypyn kanssa lähden risteyksestä niin 40 km/h ylöspäin ei suostu kiihtymään millään..
Tuota tyhjäkäyntiä uskallan itse säätää.
Tosiaan kun ryypyn kanssa lähden risteyksestä niin 40 km/h ylöspäin ei suostu kiihtymään millään..
Tuota tyhjäkäyntiä uskallan itse säätää.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: Öljynvuoto + muita vikoja (OG 900, vm88)
onko kaasuttimen kalvo varmasti ehjä?
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: Öljynvuoto + muita vikoja (OG 900, vm88)
-------------------memento kirjoitti: Eli vikana vielä jarrujen laahaus millä ei ole kiirettä kun itse en osaa vaihtaa jarrupaloja.
Eli mistä voisi johtua risteyksissä auton sammuminen? Ryyppy päällä pitää risteyksissä olla.
Kaveri sanoi että jostain ilmaus ruuveista pitäisi säätää?
Kokeile myös virranjakajan alipainesäätimen kalvon eheys imemällä sinne menevää letkua, jolloin säätimen varren kuuluu liikkua.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Öljynvuoto + muita vikoja (OG 900, vm88)
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Öljynvuoto + muita vikoja (OG 900, vm88)
Viime vloppuna jäi jarruremontti kesken koska loppui aika.
Oikean takasatulan mäntä hajosi.. Oulun motonetistä piti hakea oikealle taakse uusi satula ja matkaa kertyi 400km yhteensä.
Oikea puoli saatiin kuntoon niin vasemmasta satulasta hajosi korva. Koitettiin oikean puolen satulaa ehjällä männällä saada toimimaan mutta jarruletkun pituus ei riittänyt..
Nyt on biltemasta käyty ostamassa vasemmalle puolelle uusi satula..
(Käytettyä satulaa vasemmalle testattiin mutta jarruletkulle tarkoitetussa paikassa kierteet menneet huonoiksi)
su-ti jatkuu remppa ja sen jälkeen katselen noita kaasarin ongelmia..
210e mennyt rahaa takajarruihin tähän mennessä + jarrunesteet
Oikean takasatulan mäntä hajosi.. Oulun motonetistä piti hakea oikealle taakse uusi satula ja matkaa kertyi 400km yhteensä.
Oikea puoli saatiin kuntoon niin vasemmasta satulasta hajosi korva. Koitettiin oikean puolen satulaa ehjällä männällä saada toimimaan mutta jarruletkun pituus ei riittänyt..
Nyt on biltemasta käyty ostamassa vasemmalle puolelle uusi satula..
(Käytettyä satulaa vasemmalle testattiin mutta jarruletkulle tarkoitetussa paikassa kierteet menneet huonoiksi)
su-ti jatkuu remppa ja sen jälkeen katselen noita kaasarin ongelmia..
210e mennyt rahaa takajarruihin tähän mennessä + jarrunesteet
Re: Öljynvuoto + muita vikoja (OG 900, vm88)
pitää nyt oikein kysyää että miten on saatu mäntä rikki?? itsekkin nyt jonkun verran kaikenmoisten autojen kanssa pelannut ja ikinä en ole onnistunut enkä edes kuullut...
löysättiinkö käsijarrun ruuvi kun mäntää painettiin sisään?
löysättiinkö käsijarrun ruuvi kun mäntää painettiin sisään?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: Öljynvuoto + muita vikoja (OG 900, vm88)
Noniin. Kaikki saatiin kuntoon ja alipaineletkuja myös vaihtelin kun vanhat halkeili..
Auton tyhjäkäynti saatiin kuntoon ja toimi täydellisesti 900-1000km. Sunnuntaina illalla palasin Kirkkonummellta Jyväskylään ja matkalla auto alkoi hyytymään.
yli 85km/h ei meinannut kiihtyä ja ylämäessä aina tipahti 65km/h. Pysäytin auton kahteen kertaan ja ei auttanut.
Nyt kahtena päivänä ajanut töihin ja käyttäytyy samalla tavalla.
Mistähän voisi johtua? Voiko saada liikaa bensaa = tukehtuu? Itse en osaa säätää tyhjäkäyntiä ilman apua ja jos sitä säätää niin pitää taas ryypyllä leikkiä
Auton tyhjäkäynti saatiin kuntoon ja toimi täydellisesti 900-1000km. Sunnuntaina illalla palasin Kirkkonummellta Jyväskylään ja matkalla auto alkoi hyytymään.
yli 85km/h ei meinannut kiihtyä ja ylämäessä aina tipahti 65km/h. Pysäytin auton kahteen kertaan ja ei auttanut.
Nyt kahtena päivänä ajanut töihin ja käyttäytyy samalla tavalla.
Mistähän voisi johtua? Voiko saada liikaa bensaa = tukehtuu? Itse en osaa säätää tyhjäkäyntiä ilman apua ja jos sitä säätää niin pitää taas ryypyllä leikkiä
Re: Öljynvuoto + muita vikoja (OG 900, vm88)
Kaasarin kalvo rikki!
Helppo ja halpa vaihtaa. Saattaa olla sitten tosikin pieni reikä..
Helppo ja halpa vaihtaa. Saattaa olla sitten tosikin pieni reikä..
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Re: Öljynvuoto + muita vikoja (OG 900, vm88)
Tjoono kaveri sano että puolassa vois olla myös vika. Pitääpi käydä ostamassa molemmat kun ei nuo kalliita ole. Ilmottelen vaihdon jälkeen että lähtikö vika