Nyt on haualla haettua haettava. Elikkäs ongelmaa 9000 -88 turbo autom huutaa tyhjäkäyntiä melkee 2000rpm polkasee paikalla kaasua rahoittuu 1500rpm tuntumaan. Lämmintä konetta käynnistettäessä saatta tyhjäkäynti seilata polkasemmalla rauhoittuu. Kiihdytettäessä ei meinaa jaksaa kiertää yli 3500rpm. Pakkovaihtamalla kierrokset esim 4000 jaksaa vetää loppuun todella hyvin, tuossa 3500 on joku maaginen rajoitin. Koneen lämpömittarin saavuttaessa "puoliväli" nykii välillä tasakaasulla.
Tehtyjä toimenpiteitä:
-Uusi ilmansuodatin
-Uudet tulpat NGK + Denso kokeiltu
-Tyhjäkäynti moottori putsattu "Bräklinillä"
-Ilmamassa mittari putsattu CRC asiaan kuuluvalla aineella
-Letkuja pyöritelty ja todettu ehjiksi
-Ilmamassa mittarissa langat ehjän näköiset
Tässä mallissa ei ole imusarjassa "sinistä" anturia. Joten vastaanotetaan hyviä ideoita.
9000 Onkelmaa.
9000 Onkelmaa.
Sierra Alfa Alfa Bravo. "The Swedish Car With Aircraft Quality"
Saab 9-5 2.3t Wagon ARC
#2203
Saab 9-5 2.3t Wagon ARC
#2203
Re: 9000 Onkelmaa.
Kaasuläpän kytkin voisi olla yksi syypää tuollaiseen käytökseen.. Jos on niin kulahtanut että ei tunnista täyskaasua niin voisi kuvitella että auto ei vedäkkään loppuun asti.
Kytkin on siis tosiaan pelkkä kytkin mikä tunnistaa läpän kiinniasennon, väliasennon ja täysauki asennon.
Kytkimessä on vain kolmenapainen liitin, joiden pinnien välistä on helppo yleismittarilla mitata onko kytkin ehjä. Eli kiinni asennossa ja täysin auki asennossa piiri on sulkeutunut ja väliasennossa taas avoin..
Mutta tarkista ennen tätä kaikkea että se koko asentokytkin mötikkä siinä kaasuläpän rungossa on kunnolla kiinni niillä kahdella 4 millin pultilla
Kytkin on siis tosiaan pelkkä kytkin mikä tunnistaa läpän kiinniasennon, väliasennon ja täysauki asennon.
Kytkimessä on vain kolmenapainen liitin, joiden pinnien välistä on helppo yleismittarilla mitata onko kytkin ehjä. Eli kiinni asennossa ja täysin auki asennossa piiri on sulkeutunut ja väliasennossa taas avoin..
Mutta tarkista ennen tätä kaikkea että se koko asentokytkin mötikkä siinä kaasuläpän rungossa on kunnolla kiinni niillä kahdella 4 millin pultilla

Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Re: 9000 Onkelmaa.
Thanks huomenna tutkitaan ja hutkitaan. Samalla putsata koko kaasuläppä systeemi.
Sierra Alfa Alfa Bravo. "The Swedish Car With Aircraft Quality"
Saab 9-5 2.3t Wagon ARC
#2203
Saab 9-5 2.3t Wagon ARC
#2203
Re: 9000 Onkelmaa.
Vaparissa oli vaivana tuon kaasuläpän asentokytkimen johdotus, piuhat olivat kumin sisässä lähes poikki aivan liittimen juuresta. Aiheutti vähän samanmoisia oireita. Kytkimen asentokin kannattaa tarkistaa.
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850