Aiemmin paikoillaan oli EDU3A (95 29 652), joka ei vastannut info-nappulaan ollenkaan. R-nappi toimi, ja näytössä oli ja pysyi voltit. PRND-toimi ihan oikein. Käytin pömpeliä auki ja tarkastin kaikki juotokset, eikä päällepäin näyttänyt olevan mitään sököjä/pamahtaneita osia. Luonnollisesti kokeilin myös ehjäksi tiedettyä kelloa, eikä auttanut.
Otin ja vaihdoin tilalle EDU3M (95 29 645) -91 mallisesta, ja tämä ei näytä lämpötilaa ollenkaan.
Tarkistin edun liittimen päästä, että anturin johdot (liittimet 28 ja 35) eivät ole maissa, ja vastusarvo oli tontilla.
Edun liittimestä 23 pitäisi kuvan mukaan lähteä lämpötilatieto ACC:lle liittimeen 18, mutta se meneekin liittimelle 17. Onko tässä virhekytkentä vai onko tuo sähkökuva virheellinen...

Mittasin myös ACC:n paneelin puolelta ja 17 ja 18 välissä oli 251 megaohmia vastusta, mitä lie tarkottaa sitten.
Saako tuohon eduun näkymään sen lämpötilan, vai pitääkö se koko moduuli vaihtaa? Ja jos se nyt ei sitä lämpötilaa näytäkkään, niin koodaileeko se silti acc:lle signaalin? ACC antaa virhekoodin 1 joka johtuu joko tästä aiheesta tai alhaisista paineista. Todennäköisesti paineista. (täyttämään/tarkastamaan menossa jahka saa sovittua ajan)
Jos on vinkkiä miten tuon info-nappulan saisi toimimaan tuossa toisessa edussa, niin sekin olisi jees.
Vapaita liittimiä auton puolella oli valtavasti, osa sellaisia, jotka sähkökuvassa on kytkettynä vaikka ja mihin.
EDU 4, 5, 6, 7, 10, 11, 13, 22, 27, 29, 30, 31, 34
ACC 3, 4, 10, 15, 16, 19, 23, 33, 34, 35, 36, 37
Kaikki sokeita liittimiä, en tiedä kuuluuko näiden sitten ollakin vapaita, ihmettelin vain kun kuvassa mm EDU:n 3 ja ACC:n 4 ovat yhteyksissä... Ei siellä ainakaan ranetuksia(TM) ollut näkösällä

Sais olla suunnittelijan kommentit näissä kuvissa
