kyseessä siis vanha 32 v satku....on purettu ja koottu kokonaan uudestaan etujarrut kun ne laahasi päälle(uudet jarrut).
Ilmausvaiheessa ihmettelin että mikä helv...lätäkkö jarrunestettä auton alle ilmesty ja mistä. Syyksi paljastui äkkiseltää tutkien jarrunestesylinterin ja jarrutehostimen(se musta mötikkä)liitoskohta, vuotaa sieltä välistä/alta niin perk..i. Onko niissä välissä jokin tiiviste vai pitääkö koko tehostin vaihtaa?ei siinä ainakaan ole ollut mitään tiivistettä ennen, kun sen jarrunestesylinteri /säiliö mötikän irroitin säiliön puhdistusta varten aikoinaan.
jarruongelmia, lätäkkö alla
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: jarruongelmia, lätäkkö alla
pääsylinterin tiivisteet vuotaa. vaihda ne uusiin.
hajoavat helposti jos päästää järjestelmän esim. tyhjin ja painaa polkimen lattiaan.
vanhat haperot kumit joutuu liikkumaan enemmän mitä normaalisti ja viottuvat.
hajoavat helposti jos päästää järjestelmän esim. tyhjin ja painaa polkimen lattiaan.
vanhat haperot kumit joutuu liikkumaan enemmän mitä normaalisti ja viottuvat.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: jarruongelmia, lätäkkö alla
Kiitti, vieläköhän se niitä kaupassa myy vai täytyykö turvautua hyvään varaosaan.
Re: jarruongelmia, lätäkkö alla
Tämä aihe tuntui nyt ajankohtaiselta.
Sigun -87 Aeroon tullut kaikki jarrusatulat ja palat uusittua.
Jarrut on nyt 3.kertaa ilmattu ja poljin menee vieläkin pohjaan.
Etusatulatkin on säädetty sillä erikoisavaimella.
Jarrupoljin on normaali, kun auto ei ole käynnissä, mutta käynnissä ollessa menee pohjaan.
Eli onko mullakin mennyt nuo pääsylinterin tiivisteet? Meinaa tuossa ilmatessa pääsi säiliö tyhjenemään. Jos nuo tiivisteet uusii, niin joutuuko kytkimenkin ilmaamaan?
Sigun -87 Aeroon tullut kaikki jarrusatulat ja palat uusittua.
Jarrut on nyt 3.kertaa ilmattu ja poljin menee vieläkin pohjaan.
Etusatulatkin on säädetty sillä erikoisavaimella.
Jarrupoljin on normaali, kun auto ei ole käynnissä, mutta käynnissä ollessa menee pohjaan.
Eli onko mullakin mennyt nuo pääsylinterin tiivisteet? Meinaa tuossa ilmatessa pääsi säiliö tyhjenemään. Jos nuo tiivisteet uusii, niin joutuuko kytkimenkin ilmaamaan?
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*