og900 ohjauspaineen säätimistä.

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

og900 ohjauspaineen säätimistä.

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Mitä eroa kyseisellä palikalla on tavalliseen k-jetin säätimeen verrattuna? Toisin sanoen auttaako tehojen/täytöksen suhteen yhtään vaihtaa tavallista paineensäädintä turbon ohjauspaineen säätimeksi?
#1890
TurboJanne
"Aero"
Viestit: 465
Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja TurboJanne »

Käsittääkseni ovat erilaiset, jotta ahdoilla tulee enemmän bensaa.
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Jep. Normaalissa vapaastihengittävän säätimessä on vain sellainen bimetallijousi joka kylmänä taipuu ja avaa sitä venttiiliä laskien näin ohjauspainetta. Turbossa on lisäksi vielä kalvo joka vaikuttaa samaan venttiiliin. Kun kalvoon vaikuttaa ahtopaine, se avaa tuota venttiiliä ja laskee ohjauspainetta -> rikkaampi seos.
Aki Peltola #1132
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Siis toisin sanoen kun autoni ei ahda niin siitä ei ole hyötyä vaparissa ellen nyt ihan erehdy?
#1890
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

En ole varma, mutta ainakin teoriassa se kalvo liikkuu alipaineen muutoksistakin, eli saisit lisärikastusta vapariinkin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Muistaakseni se on rajoitettu niin, että rikastaa vain ahtopaineilla. Eli vaparissa ei mitään hyötyä.
Aki Peltola #1132
Vastaa Viestiin