Tripodin rasvat

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
TommyW
"Viggen"

Tripodin rasvat

Viesti Kirjoittaja TommyW »

Näyttää oikeanpuolisesta vetarista ulompi nivel päästelevän rasvaa pihalle. Samalla vaivalla ajattelin vaihtaa myös sisemmän nivelen suojakumin.

WIS suosittelee sisäpään niveleen käytettäväksi "Shell Grease SL 0233"-nimistä tuotetta. Pikaisella haulla netistä en löytänyt ko. tuotetta - onko tietoa, löytyykö ainoastaan merkkiliikkeestä tai onko suositella korvaavaa tuotetta?
Saabiton Saabisti
Minuteman
"Hölösuu"

Re: Tripodin rasvat

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Ilmeisesti on saatavissa merkkitiskiltä osanumerolla 87 92 624 tai uudemmalla korvaavalla. Shellin sivut eivät äkkivilkaisulla näytä Suomesta edes saatavan purkkitavarana: http://www.epc.shell.com/

Itse olen käyttänyt sisänivelissä ihan OK. menestyksellä sitä samaa molybdeenisulfidirasvaa kuin mitä ulommissa nivelissäkin, tosin voi olla että pitemmän päälle litiumpohjaiset rasvat ovat kitkaominaisuuksiltaan suotuisampia sisemmän nivelen tripoidin neulalaakereille, ts. eivät ole niin liukkaita että laakerineulat liukuisivat laakeripinnoillaan pyörimättä.
TommyW
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja TommyW »

Minuteman kirjoitti:Itse olen käyttänyt sisänivelissä ihan OK. menestyksellä sitä samaa molybdeenisulfidirasvaa kuin mitä ulommissa nivelissäkin, tosin voi olla että pitemmän päälle litiumpohjaiset rasvat ovat kitkaominaisuuksiltaan suotuisampia sisemmän nivelen tripoidin neulalaakereille, ts. eivät ole niin liukkaita että laakerineulat liukuisivat laakeripinnoillaan pyörimättä.
Miten mahtaa olla tämän kanssa: http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... ryhmaid=85

Tuoteselosteen mukaan näyttäisi ainakin passelilta tähän käyttökohteeseen?

Tarkistan toki vielä sen SAAB-rasvankin saatavuuden ja hinnan :D
Saabiton Saabisti
Minuteman
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Saattaispa olla sopivaa, ainakin mainostetaan litiumpohjaiseksi. Se edellämainitsemani on juuri se syy miksi yleensä (ainakin näissä paremmissa biileissä) sisä- ja ulkonivelelle suositellaan erilaiset rasvat, ulkonivelessä ei ole neulalaakereita mutta sisänivelissä on. (poislukien ainakin manuaalivapari NG900 2.0, siinä näköjään on sisempänäkin kuusikuulainen murrosnivel.)
ysikoo
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

Onko litiumpohjainen rasva sitä vaaleaa majoneesin oloista? Tontussa oli orkkiskamana sellaista juuri tripodissa.
M97CSB234EFM57001 RE85
Vastaa Viestiin