Tuskailin tallissa kerran yhden ruiskutonnarin kanssa, että miten ihmeessä minä keskitän kytkimen, kun laatikkokin oli vielä konehuoneessa tiellä. Sitten löytyi 900:n irtonainen kytkinakseli arkistoista. Oli muuten todella helmi työkalu siihen hommaan. Boorit oli samat kuin kytkinlevyssä ja silmälaakerin ohennus kävi suoraan tonnarin vauhtipyörään.
Kytkimen keskitys
Kytkimen keskitys
En tiedä, onko ollut jo puhetta, mutta tuli hyvä idea keksittyä kytkimen keskittämiseksi tonnarissa.
Tuskailin tallissa kerran yhden ruiskutonnarin kanssa, että miten ihmeessä minä keskitän kytkimen, kun laatikkokin oli vielä konehuoneessa tiellä. Sitten löytyi 900:n irtonainen kytkinakseli arkistoista. Oli muuten todella helmi työkalu siihen hommaan. Boorit oli samat kuin kytkinlevyssä ja silmälaakerin ohennus kävi suoraan tonnarin vauhtipyörään.
900C -86
Oli muuten todella hyvä väline hommaan tuo kytkinakseli. Kaveri käytti omassa rempassaan tuota kikkaa ja siitä otin opikseni. Kävi todellakin helposti, en edes huomannut keksittäneeni kytkintä
Pistin vain akselin paikoilleen että saan paketin pysymään kasassa ja pultit kiinni, keskittyikin samalla, ja boorienkin sopivuus tuo lisää varmuutta.
Kuulostaa lähes työläiltä ja epävarmoilta tavalta nuo harjanvarret, ruuvarit yms vippaskonstit
. Jos kytkimen aikoo vaihtaa niin kannattaa todellakin hommata valmiiksi tuo kytkinakseli.
Kuulostaa lähes työläiltä ja epävarmoilta tavalta nuo harjanvarret, ruuvarit yms vippaskonstit
Joo, eihän se olekkaan ongelma silloin, kun kone on irrallaan tai omaat irtosilmän. Mulla oli kone ja laatikko konehuoneessa ja niiden välissä n. 15 cm rakoa. Siksi juuri epävarmuus hiipi rintaan tutkiessa kaverin lakaisuharjaa. Saabissa, kun pitää(/piti ainakin silloin) saada se vetarikin menemään samalla, jonka tukilaakeri on lohkossa. Ei pääse hirveästi koittamaan eri suunnista laatikkoa.samsikki kirjoitti:Itse keskitin ihan silmällä kun viimeksi kytkimen laitoin. Hyvin soveltu paikalle, eikä mitään ongelmia ole esiintyny... Tosin mulla oli konekin irrallaan, ettei tarvinut paikallaan olevaan värkkiin sihtaileen.
900C -86