Omituinen haju ja sivuäänet
Omituinen haju ja sivuäänet
Jep, 300 tuhatta rikki ja kolmesataa päälle. Uusia ongelmia ilmenee. Ensinnäkin lämmöt nousee helposti. Sisälle on alkanut tulla sellainen palaneen muovin käry. Lisäksi omituisia sivuääniä kun auto seisoo ACCn ollessa OFF kuuluu sellainen kauhea humina kuin puhallin olisi päällä. Ääni kuuluu hieman etuoikealta. Ulkoapäin etupäästä oikean ajovalon puolelta kuuluu rahisevaa ääntä. Mikä ongelmana?
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Re: Omituinen haju ja sivuäänet
Voi olla ilmastoinnin kompressori. Tai sen hihnapyörän magneettikytkin tai sen laakerointi jos oireilee nimenomaan OFF- asennossa, kannattaa puuttua asiaan ajoissa (olen nähnyt erään klubilaisen tonnarin joka syttyi kompurasta palamaan..)
Pyöriikö kompura OK kun ACC on päällä, ja pyöriikö vastaavasti magneettikytkimen sisäkehä vapaana hihnapyörän sisällä kitkatta sormin kokeillessa (Ei moottori käynnissä, sormet mahd. vaarassa!)?
E: ja jos hihnaa löysyttää, pyöriikö vesipumppu hihnapyörästään helposti, ilman pykäliä ja ylimääräistä välystä? Näyttääkö itse hihna siltä että on luistanut/kiillottunut tai sulanut jonkun hihnapyörän yli laahatessaan? Muut apulaiterullat, muoviset kiristinpyörä ja ohjainpyörä, ehjiä ja pyörivät?
Pyöriikö kompura OK kun ACC on päällä, ja pyöriikö vastaavasti magneettikytkimen sisäkehä vapaana hihnapyörän sisällä kitkatta sormin kokeillessa (Ei moottori käynnissä, sormet mahd. vaarassa!)?
E: ja jos hihnaa löysyttää, pyöriikö vesipumppu hihnapyörästään helposti, ilman pykäliä ja ylimääräistä välystä? Näyttääkö itse hihna siltä että on luistanut/kiillottunut tai sulanut jonkun hihnapyörän yli laahatessaan? Muut apulaiterullat, muoviset kiristinpyörä ja ohjainpyörä, ehjiä ja pyörivät?