Välilaipan ja jarrutehostimen välinen letku

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
Playboy
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 22:47
Paikkakunta: Espoo

Välilaipan ja jarrutehostimen välinen letku

Viesti Kirjoittaja Playboy »

Onnistuin viimeisimmän konerempan yhteydessä katkaisemaan sen muovisen venttiilin joka jakaa otsikossa mainitun letkun kahtia. Minkälaista korvaavaa osaa siihen voisi haeskella? Ilmeisesti kyseinen osa on kuitenkin jossain määrin pakollinen.
Tämänhetkiset räpsät:
Saab 96 V4 Super RS 1979
kabu
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: Ke Tammi 26, 2005 12:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Välilaipan ja jarrutehostimen välinen letku

Viesti Kirjoittaja kabu »

Kyseinen muovimötikkä on takaiskuventtiili jonka tarkoituksena on jättää jarrutehostimeen ainakin yhtä polkaisua varten alipainetta vaikka moottori ajossa sammuisikin.

Vastaavia venttiileitä on muissakin autoissa joten mikäli oikeaa venttiiliä ei löydy purkuosana tai muuten niin kannattaa katsella muidenkin automerkkien tehostinletkuja. Motonetistäkin näkyy löytyvän haulla takaiskuventtiili pari eri kokoista Opelin takaiskuventtiiliä alipaineletkuun.
Tahtari-Pekka
95, 1962 (MA) - 900 OG, 1984 (MA)
Playboy
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 22:47
Paikkakunta: Espoo

Re: Välilaipan ja jarrutehostimen välinen letku

Viesti Kirjoittaja Playboy »

Kiitoksia. Käyn tsekkaamassa Motonetin tarjonnan.
Tämänhetkiset räpsät:
Saab 96 V4 Super RS 1979
Vastaa Viestiin