Jakopään hihna

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Peter Finn
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
Paikkakunta: Turku

Jakopään hihna

Viesti Kirjoittaja Peter Finn »

Onko kokemuksia hihnan katkeamisesta.
Mulla on mittarissa 172.300 km ja vaihto
parin viikon päästä tilattuna. Vaihto-ohjehan
on tuo 170.000.
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Re: Jakopään hihna

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Itellä 9000V6:nen ja hyvin on toiminut enkä tuollaisista hihnan poikkimenoja ole kuullut tapahtuneen, vaikka jenkkilässä niitä kuulemma on ollut johtuen kaiketi heikosta kiristimestä.
Muutenhan nuo 9-5:sen ja 9000:sen koneet ovat samoja GM:n 54´asreen V6:sia...

Remmi olisi hyvä vaihtaa jo 100tkm välein...
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Re: Jakopään hihna

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Ransu kirjoitti:Remmi olisi hyvä vaihtaa jo 100tkm välein...
Jo? 9-5:ssa vaihdetaan 90 000KM ja sitten 170 000KM.

Saabin toleranssin huoltojen suhteen taisi olla 2500KM tai 3kk yli/ali, joten KM osalta menossa yli jos olisi vielä takuun alla oleva laite. Uskoisi kestävän jos eka vaihto on 90 000KM ja tuo toinen on 80 000KM päästä.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Vastaa Viestiin