Tosta pakokaasujen takaisinkierrätysventtiillistä on käyty paljon keskustelua, ja koitinkin omasta kulkineesta metsästää möykkyä sitä kuitenkaan löytämättä. Kyseessä siis -90 900 i 16. Osaiskos joku valoittaa kuuluisko koneessa olla venttiili vai no...? Forumi- tai google-haulla ei löytynyt vastausta, lieneekö sitten omaa kädettömyyttä... =)
Kiitos !
EGR satkussa taas...
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7775
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Imusarjan alapuolella jäykän putken päässä. ( B201 )
Putken ympärillä kiertää jousi.
( B202 ) Myös imusarjan alapuolella.( Katkaisija sivupellissä imuilma aukon vieressä.
Elektronisessa järjestelmässä alipainesäiliöltä putki kattoventtiilille.
Putken ympärillä kiertää jousi.
( B202 ) Myös imusarjan alapuolella.( Katkaisija sivupellissä imuilma aukon vieressä.
Elektronisessa järjestelmässä alipainesäiliöltä putki kattoventtiilille.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
OK, kiitokset. Katselin tossa pellin alle ja huomasinkin imusarjan alapuolella heti kaasuläppäkotelon jälkeen laipan, joka näyttäisi sille että siinä olisi voinut joskus egr olla. Pitäisikö tuon putken tulla suoraan pakosarjalta (syylärinpuoleisesta päädystä), vai johdetaan saabissa kaasut kannen läpi ? Pakosarjan päädyssä tosiaan olisi tuollainen joskus tulpatun näköinen reikä...
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
Löytysköhän jostain tietoa että mistä koneista/malleista toi puuttuu...? Voiskohan katilla olla mitään tekemistä asian kanssa ? Ei sinällänsä että sillä kauheemmin merkitystä olisi, ajattelin vaan alunperin että jos koneessa egr olisi niin se olisi voinut olla osittain syynä ajoittaiseen heikkoon vetoon maantienopeuksissa 2500-3000 rpm alueella. Oishan se tietysti kiva tietää että millä perusteella noita tehtaalla on laitettu/jätetty pois. Ystävä google ei oikeen tuohonkaan tuonut vastausta.