jarruneste maalinpoistoaineena?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

jarruneste maalinpoistoaineena?

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Muistelen joidenkin kertoneen, kuinka maali lähtee jarrunesteellä, mutta kuinkas jarruneste lähtee siitä pellistä? Onko kellään kokemusta tällaisesta esim. vanhojen nesteiden kierrätysideasta? ;)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Re: jarruneste maalinpoistoaineena?

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Mertmi kirjoitti:Muistelen joidenkin kertoneen, kuinka maali lähtee jarrunesteellä, mutta kuinkas jarruneste lähtee siitä pellistä? Onko kellään kokemusta tällaisesta esim. vanhojen nesteiden kierrätysideasta? ;)
Pikkupoikana poistettiin pilalle menneitä maalauksia pienoismallien pinnasta jarrunesteellä. Hyvin toimi kun löi osat yön yli likoamaan jarrunesteeseen ja aamulla harjasi hammas- tai tiskiharjalla maalit pois. Lopuksi pesu tiskiaineella/vedellä ja kuivatus.

En tiedä mihin kaikkiin maaleihin tuo tepsii, ainakin tavallisiin alkydimaaleihin, ja liotuksen se muistaakseni aina vaati.

Toinen hyvä maalinpoistoaine on Kodinputkimies.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Kokeile nitromors nimistä ainetta. Tosi pystyvää tavaraa ja vieläpä vesiliukoista....

Tavara suditaan pensselillä maalin päälle, annetaan vaikuttaa jolloin maali muuttuu kumimaiseksi kalvoksi joka sitten huuhdellaan pois....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Juu ja Tikkurilalla on myös lähes hajutonta vesiliukoista maalinpoistoainetta nimetään Rapidone

http://www.tikkurila.fi/tuotetiedot/rap ... oaine.html

Jätetään noi jarrunesteviritykset muille merkeille, ei ole varmuutta mitä se tekee terveelle pellille..
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

e0000333 kirjoitti:Kokeile nitromors nimistä ainetta. Tosi pystyvää tavaraa ja vieläpä vesiliukoista....

Tavara suditaan pensselillä maalin päälle, annetaan vaikuttaa jolloin maali muuttuu kumimaiseksi kalvoksi joka sitten huuhdellaan pois....
Multakin pisteet nitromorselle. Vähän kallistahan se on, mutta maalit lähtee varmasti.
Ps: Ei kannata paljain käsin pelleillä tuon aineen kanssa, eikä ainakaan sen jälkeen hieroa silmiä. Voi hieman kirvellä nimim. "kokemusta on" :wink:
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
frost
"Turbo"
Viestit: 222
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 15:45
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja frost »

Minä kerran kokeilin varaosasatkun kattoon tuota jarrunesteen vaikutusta. Kaadoin katolle reilusti nestettä, ei mitään vaikutusta. Kaadoin parin päivän päästä lisää, ei vieläkään mitään. Neste oli uutta tavaraa, joten "tehon" piti ainakin olla tallella. Auto oli väriltään vaaleansininen, metallihohto, eli juurikin se satkun perusväri. Tällä kertaa kun suorastaan toivoin että jotain tapahtuu niin tietty mitään ei tapahtunut.
Se olikin sitten toinen juttu kun maalasin jarrusatulat sinisellä (taisi olla joku Mastonin Hammerite -vasaralakka... ) ja tietty jarruja ei saatu kerralla toimimaan joten ilmattiin ja ilmattiin... kunnes koko satula oli jarrunesteessä ja huomattiin että maali alkaa irtoilemaan huolestuttavalla vauhdilla :D Hieman kun rätillä pyyhki niin "vauriot" jäi vähäiseksi, mutta tuli se todistettua että kyllä jarruneste maalia irroittaa, riippuu näköjään vain maalin laadusta.

btw Jarrurempan yhteydessä myös työpöydälle ja viilapenkin päälle pääsi lorahtelemaan nestettä ja myös näistä maali kupruili irti todella lahjakkaasti.
-Kimmo- "Motivoitunut saabisti"
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

e0000333 kirjoitti:Kokeile nitromors nimistä ainetta. Tosi pystyvää tavaraa ja vieläpä vesiliukoista....

Tavara suditaan pensselillä maalin päälle, annetaan vaikuttaa jolloin maali muuttuu kumimaiseksi kalvoksi joka sitten huuhdellaan pois....
Pätevää, suorastaan mahtavaa kamaa. Olin töissä Thermosystems-firmassa joka valmistaa maalämpöpumppuja, niin siellä otettiin Copelandin scroll-kompressorista liitäntäkohdista maalit pois tuolla aineella. Vedettiin juurikin sudilla liitäntäputken ympärille ja märällä rievulla maalit pois, ja eikun liittämään lämpöpumppuun.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vastaa Viestiin