900i 16- -89 4d tuli ostettua

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2083
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

900i 16- -89 4d tuli ostettua

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

eilen hain kyseisen auton ja tänään on tullut tutkiskeltua auton kuntoa.
saab on siis 1989 vuosimallin 900i 16 valve, neliovinen luumunpunainen.
saab on seissyt kaksi vuotta ajamattomana ja ruoste on ovien ja lokasuojien osalta aika kaameassa kunnossa. ajettu on 288tkm paljon uutta osaa laitettu ennen kuin jäänyt seisomaan tekniikka pelaa niinkuin pitääkin.

mielipiteitä kannattaako ruoste urakkaan ryhtyä vai jättääkö varaosiksi???
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
95power
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 13:58

Viesti Kirjoittaja 95power »

Huomioitavia seikkoja siitä kannattaako urakkaan ryhtyä:

1. Paljonko töistä osaat / voit tehdä itse ?
2. Jos et tee itse, onko sinulla kaveria joka voi jeesata hommassa asevelihintaan ?
3. Kuinka kauan aiot pitää autoa ? ( käyttöarvo voi olla >> kuin markkina-arvo )
4. Missä kunnossa auto pelleilleen / maalipinnalleen oikeasti on ? Siis lähinnä tarkoitan sitä, että pyydä tuosta arvio joltakin joka on nähnyt noita vehkeitä ja osaa arvioida hieman kustannuksia
5. Parempien vihjeiden saamiseksi kuvat olisivat kova sana.
#2172
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2083
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

itse on tarkoitus laittaa kun saa muita projekteja alta pois kustannukset niin kään ei oo ogelma sillä rahaa kuntoon laittamiseen ei hirveästi mene mutta kannattaakohan nähdä vaivaa jos ruosteettomimpiakin yksilöitä löytys sopu hintaan ja osia autoon ei menisi kuin huoltoon tarvittavat, uudet nesteet, öljyt, suodattimet ja tulpat. sitten kori pitäisi paikata esim. lokasuoja, ovet ja muita pieniä. pohja on sitten taas lähes ruosteeton. jarrulevyistä täytyy sorvata ruoste pois pinnasta kun seistessä ovat ruostuneet. tämä on todella ruosteinen omaan 2 oviseeni verrattuna mutta kyllä ruostesuojauksilla on asiaa tähän sillä tämä kaksi ovinen on ruoste suojattu joka toinen syksy ja tämä neli ovinen kerran sen jälkeen kun se on uudestakaupungista lähtenyt.
no kaisit talvella on pieni paikkaus operaatio tehtävä jos vaan aikaa on ja
tallissa tilaa meinaa on pikkasen likaset paikat ku kuukaudenkin ruosteita hioskelee. tietysti iso kompressori vois olla varteen otettava vaihtoehto et sais hiakkapuhallettua ruosteet.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7775
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

SAABiin saa erittäin hyvin näitä peltiosia ( Motonet ) kaikki oven alapuoliset pellit löytyvät sieltä, ei paljoa kannata paikkailla kun laittaa uutta palaa peliin, ja sitten ruostesuojausta. Takuulla tulee pitkäikäinen peli.
Koneethan ei suinkaan ole SAABin arin kohta, ainakaan H-moottorit. (2.0)
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Vastaa Viestiin