Koetauluun syttyi keltainen moottorin kuva, ja vein auton huoltoon.
Huoltoliikkeesä annettiin diagnoosi, että jakopään ketju olisi venynyt.
Tosin merkkivalo saattaa olla jopa päivän poissa ja syttyä sitten uudestaan.
Huoltoliikkeestä snottiin että ei ole anturi vika.
Vika koodi oli muistaakseni P0018 ja taisi väittää toisen lohkon nokka-akselin ajoituksen olevan pielessä.
Kyseessä on siis Holdenin moottorilla oleva TurboX ja ajettu juuri ja juuri satatuhatta.
Onko muilla samaa murhetta.
V6 jakopään ketju venynyt ??
Re: V6 jakopään ketju venynyt ??
Jos se antaa merkkivalon siitä että kun ketju on venynyt niin nokka olisi väärässä asennossa sen pitäisi antaa se kokoajan. toki kiristäjäkin voi pettää jollain aiheuttaa täysin samankaltaisen ongelman.
Ketju voi venyä ja venyykin, mutta ei ilman valmistevikaa noin nopeasti, toki venymä ei tarvitse olla monenkaan % luokkaa noin pitkässä ketjussa kun se jo aiheuttaa ainakin käyntiäänen sekaa pienen rallatuksen.
Omat tiedot perustuvat suurimmaksi osaksi moottoripyöriin ja niissä käytettäviin ketjuihin, jotka kestää sen 80tkm ennen vaihtotarvetta, yleensä.
(viimeksi tänään vaihdoin pyörään nokkaketjun
)
Ketju voi venyä ja venyykin, mutta ei ilman valmistevikaa noin nopeasti, toki venymä ei tarvitse olla monenkaan % luokkaa noin pitkässä ketjussa kun se jo aiheuttaa ainakin käyntiäänen sekaa pienen rallatuksen.
Omat tiedot perustuvat suurimmaksi osaksi moottoripyöriin ja niissä käytettäviin ketjuihin, jotka kestää sen 80tkm ennen vaihtotarvetta, yleensä.
(viimeksi tänään vaihdoin pyörään nokkaketjun

Saab 9-3 SC 2.8T V6 Aero -06 (Hirsch)
Honda CRF450R -09 Supermoto (Kilpamoto)
Honda CBR637 (rakennettu)
Honda CRF450R -09 Supermoto (Kilpamoto)
Honda CBR637 (rakennettu)