Ajattelin ajan kuluksi kirjoitella tiettyjä asioita T5 ja T7 -mäntien eroista, pääasiassa puhutaan nyt 2.0 turbosta. Itsellä oli tarkoitus aikoinaan virikärpäsen purressa omaan T7-koneiseen vaihtaa T5:sen männät, mutta jäipä kuitenkin silloin vaihtamatta.
T7-mäntien kipupiste tullee vastaan noin 330hp nurkilla ja jos softa on hiemankin viallinen, niin kannattaa swappia harkita ehkä jo hieman aiemminkin. Toki Wössneriltä jne. saa myös kunnon virimäntiä, mutta hinta saattaa moninkertaistua. Avaamattomilla T5-koneilla on kuitenkin saatu huomattavasti suurempia lukemia koneesta ulos, innokkaimmat virittelijät voivat tähän liittyen nostaa käden ylös jos kiinnostaa.
Anyways, lohkothan ovat pitkälti samat T5 ja T7 -koneissa ja ilmeisesti tietyissä kiinnityspisteissä on lähinnä pieniä eroja. Toki jos T7-myllyyn innostuu mäntäswappia tekemään, niin mäntien lisäksi tarvitaan luonnollisesti kiertokanget sekä kansipahvi T5:sta.
Aluksi vertailukuvaa, jossa mäntien eron pitäisi havainnollistua:
http://img.photobucket.com/albums/v14/S ... t7vst5.jpg
Seuraavaksi taulukko, josta voi tutkailla ladosta löytyneiden mäntien alkuperää:
http://i17.photobucket.com/albums/b78/k ... nspecs.jpg
Kangissakin siis on eroja T5 ja T7 -koneisissa ja tässä löytämiäni mittoja:
B205 = 159mm
B204/204/234i/235 = 153mm
B234R/234L = 148mm
B202 = 135mm
Toivottavasti näistä oli jollekin hyötyä ja jos jollain on lisättävää, niin kannattaa toki lisätä tähän.
Mäntä-asiaa / T5 ja T7
Mäntä-asiaa / T5 ja T7
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00