pulttijaon muutoksesta

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
vkutvonen
"Viggen"
Viestit: 513
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 20:45
Paikkakunta: Pirkkala

pulttijaon muutoksesta

Viesti Kirjoittaja vkutvonen »

Mitenkäs pyörän navan pulttijaon muutoksen kanssa käy katsastuksessa? Vaativatko kalliit lupa anomukset trafista. Kyse ei siis ole spacereista vaan osia vaihtamalla ja muuten muokkaamalla.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24618
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: pulttijaon muutoksesta

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

114-108 menee ilman muutoksia..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
vkutvonen
"Viggen"
Viestit: 513
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 20:45
Paikkakunta: Pirkkala

Re: pulttijaon muutoksesta

Viesti Kirjoittaja vkutvonen »

Kävin kysymässä konttorilla, kuupan pulttijaon muuttaminen 4-pulttiseks menee kuulemma "harmaalle alueelle" koska ohjauslaitteisiin kohdistuva voima muuttuu. Pitäis saada maahantuojalta tai vastaavalta todistus siitä että voimasuhteet ei muutu oleellisesti. Mistäs pirusta semmosen paperin löytää?
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24618
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: pulttijaon muutoksesta

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

sport napa on 114 jakoinen ei muuta ku faktaa mukaan..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
aero
-
Viestit: 9121
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: pulttijaon muutoksesta

Viesti Kirjoittaja aero »

vkutvonen, mitä tarkkaanottaen konttorilta kysyit?

Ainakaan mun aivoni ei heti keksi, että miten pulttimäärä, jolla vanne kiinnittyy napaan vaikuttaa ohjauslaitteisiin kohdistuviin voimiin (saa tietty kertoa, jos vaan en ite keksi), mutta jos esim. vaihtaa pyörännavan/-ripustuksen sellaiseen, jossa vähintään osa kiinnikkeistä/kiinnityksistä tulee esim. eri kohtaan suhteessa renkaan keskikohtaan, osuu ainakin meikäläisen järki samojentein samoille raiteille. Tämän puolesta on ihan loogista, että jos vaihtaa osia esim. eri automallista, tarvitaan luotettava selitys että lopputulos kestää ongelmitta siirtyneistä/muuttuneista kiinnityksistä seuraavat muuttuneet voimat.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
vkutvonen
"Viggen"
Viestit: 513
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 20:45
Paikkakunta: Pirkkala

Re: pulttijaon muutoksesta

Viesti Kirjoittaja vkutvonen »

Esitin kuvan alkuperäisestä navasta johon olin porannut uuden pulttijaon ja keskiön sorvannut vanteelle sopivaksi. Muuten olis kelvannut mutta kun ei ollut sitä todistusta!
Onhan se tavallaan ymmärrettävää kun muutetaan alkuperäistä osaa. Aikas hankalaa löytää yli 50 vuotta vanhaa dokumenttia, jos sellaista edes on olemassa. Pitänee varmaan muuttaa suunnitelmia :lol:
Vastaa Viestiin