
900 S -97 Jarrut "rapisee"
900 S -97 Jarrut "rapisee"
Auton vauhti ehkä 40km/t, siitä kun lähtee jarruttamaan niin polkimessa tuntuu melkein kuin abs naputtaa heikosti jarrupoljinta? levyt aivan kunnossa ja palat, kumma juttu 

Re: 900 S -97 Jarrut "rapisee"
Edestä voi anturit/kehät/liittimet puhdistaa, takaa pelkät liittimet/johdot (osat+työ korjaamolla teetettynä kalliimpi kuin vanha auto).
Viimeksi muokannut assa, La Maalis 10, 2012 14:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 900 S -97 Jarrut "rapisee"
Edessä voi olla anturikehä poikki, tyypillinen vika.
Re: 900 S -97 Jarrut "rapisee"
Onko minkälainen homma vaihtaa tuo anturikehä? Näyttäisi Motonetistä löytyvän varaosana.
Mercedes Benz 320 CLK 98
Suzuki GSX-R 1000 K4
Renault Grand Scenic 2.0T 06
Suzuki GSX-R 1000 K4
Renault Grand Scenic 2.0T 06
Re: 900 S -97 Jarrut "rapisee"
Napamutteri löysälle ja irti, vakaajan koiranluu jommastakummasta päästä (tukivarresta tai itse vakaajasta) irti niin että tukivartta saa alaspäin sen verran että alapallo irtoaa kartiostaan (joko ulosvetäjällä joka onnistuu rakenteen/suunnittelijan typeryydestä johtuen melkeinpä vain silloin kun napamutteri on irrotettu ja ulompaa vetoniveltä liikutettu sisäänpäin booreillaan tilan tekemiseksi ulosvetäjälle, tai ns. kahden pajavasaran taktiikalla joka usein nopeampi, löytyy "Etsi":llä) joustintukea ulospäin niin että vetoakselin boori tulee ulos. Vanha ja valmiiksi haljennut ja löysä kehä irti. Seuraava ohje jos ei tahdo irrottaa koko akselia sisänivelineen ja tehdä hommaa prässissä: Tarvikekehä ei oikein tahdo lähteä lyömällä asettumaan paikoilleen oikeassa linjassa, mutta asettamalla kehän vetoakselille ja antamalla alkuun vetoapua booreilleen asetetulla vetonivelellä ja kiristämällä napamutterilla auttaa asiaa. Loput laadukkaalla soikealla tai suorakulmaisella tylpällä, ts. tarpeeksi paljon pinta-alaa omaavalla tuurnalla ja vasaralla. Ja tottakai se vetonivelen kehälle varattu sija on syytä puhdistaa hiomalla ja voidella kevyesti.
Napamutteri suositellaan vaihdettavaksi uuteen aina avatessa, tai köyhämies lyö lukitusrymppiä kireämmälle, muuta merkitystä asialla ei ole, ja kiristysmomentti n. 300Nm.
Napamutteri suositellaan vaihdettavaksi uuteen aina avatessa, tai köyhämies lyö lukitusrymppiä kireämmälle, muuta merkitystä asialla ei ole, ja kiristysmomentti n. 300Nm.
Re: 900 S -97 Jarrut "rapisee"
http://www.autopurkaamot.com/naytaosa.p ... tu%20oikea
Jos löydät käytetyn hyvän jossa kehä valmiina, noissa hinnoissa on aina keskustelu vara
Jos löydät käytetyn hyvän jossa kehä valmiina, noissa hinnoissa on aina keskustelu vara

Re: 900 S -97 Jarrut "rapisee"
Vihdoinkin oli aikaa tutkia "rapina" vikaa, levyt huonossa kunnossa sisäänpäin, vaihdoin uudet merkkiliikkeestä! B,,,,,,,,ma, kas kummaa häiriö hävisi, abs kehät ei ollut poikki, ei tuohon paljon kannata tiskiltä hakea osia, menee yli kärryn hinta käyrän!
Re: 900 S -97 Jarrut "rapisee"
Minä taasen täräytin vaihtaen tuon kehän. Kiitokset myös Minutemanille ohjeista. Helpottaa kummasti ,kun ei tarvitse liikoja miettiä. Napamutterin kanssa hajotin yhden työkalun. Omassa pulttipyssyssä ei voima riittänyt, joten kävin kaverilta lainaamassa järeämmän version ja jo lähti. Nyt tuntuis toimivan ja syksyllä tuo olisi taas valmis leimalle.
Mercedes Benz 320 CLK 98
Suzuki GSX-R 1000 K4
Renault Grand Scenic 2.0T 06
Suzuki GSX-R 1000 K4
Renault Grand Scenic 2.0T 06