Kevät, kesä ja syksy seurataan RE85 kaluston lisääntymistä. Loppuvuodesta päätökset poytään ja vuoden päästä on RE85 ja bensan hintero huomattavasti kaventunut... tulee joku käyttövoimaveron tapainen lisämaksu.... kiellettään yksityisesti muutetut etanoliautot..... tai jotain muuta........
Soitin katsastukseen ja kysyin onko mahdollista muutoskatsastaa reksiteriotteeseen käyttövoimaksi bensiini/etanoli. Kaikissa FlexiFuel BioPower tehdasautoissa on kuulemma käyttövoimana rekisteriotteessa vaan Bensiini. Sanoi että aja vaan etanolilla.
9-5 kombi -02 2,3 man E85 TD04-15T-06 muutti varaosiksi Etelä- Pohjanmaalle.
9-5 kombi -09 Griffin Vector 2,3 man BP
Alkoiko päivä huonosti ? Jos se yhtään lohduttaa niin muistetaan että biopowersoftalla voi ajaa sekä bensalla että etanolilla, eli jos E85 hinta nousee liikaa niin valinta on vapaa.
Lisäksi ohjelmointikustannushan kuoleentuu nykyisellä hintaerolla 5000 km ajolla joten jos sen ehtii suorittaa niin viranomaisten venkoilut haittaa vähemmän. Ja useimpaan autoon jää joka tapauksessa paremmin toimiva pohjasofta ja lisätehotkin jos sellaiset on valinnut.
VectorKombi9-5-02 kirjoitti: Kaikissa FlexiFuel BioPower tehdasautoissa on kuulemma käyttövoimana rekisteriotteessa vaan Bensiini. Sanoi että aja vaan etanolilla.
Meikäläisellä lukee rekisteriotteessa Bensiini/E85 auto on BioPower saab jo tehtaalta lähtiessään.
Mutta kuten "vesa67" sanoi ellei polttoainen tyydytä niin vaihtaa toiseen kun kahta voi käyttää.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
VectorKombi9-5-02 kirjoitti: Kaikissa FlexiFuel BioPower tehdasautoissa on kuulemma käyttövoimana rekisteriotteessa vaan Bensiini. Sanoi että aja vaan etanolilla.
Meikäläisellä lukee rekisteriotteessa Bensiini/E85 auto on BioPower saab jo tehtaalta lähtiessään.
VectorKombi9-5-02 kirjoitti: Kaikissa FlexiFuel BioPower tehdasautoissa on kuulemma käyttövoimana rekisteriotteessa vaan Bensiini. Sanoi että aja vaan etanolilla.
Meikäläisellä lukee rekisteriotteessa Bensiini/E85 auto on BioPower saab jo tehtaalta lähtiessään.
Onko sun auto rekisteröity Suomeen?
Ei, mutta valmistettu Trollin tehtaalla siis todennäköisesti tehdasauto.
Enkä huomannut tässä mitään mainintaa suomesta ainoastaan sen, että "Kaikissa".
VectorKombi9-5-02 kirjoitti:Kaikissa FlexiFuel BioPower tehdasautoissa on kuulemma käyttövoimana rekisteriotteessa vaan Bensiini. Sanoi että aja vaan etanolilla.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Jos ei ole, niin kuinka laajasti keskusteluissa pitää ottaa huomioon eri maiden käytännöt ja lainsäädännöt, ettei tule kirjoitettua "väärin"?
Itse olen ainakin ymmärtänyt niin, että jos aiheena on esim. RE85 vs. Valtiovalta (kuten tässä keskustelussa) keskustellaan Suomea koskevista asioista. Minulle on mm. aivan sama mitä jossain Ruandassa lukee rekisteriotteessa. Se ei liikuta minua pätkänkänkään vertaa, saati vaikuta oikeasti Suomessa rekisteröityihin autoihin. Sen sijaan Suomessa rekisteröidyn auton rekisteriotteen merkinnät vaikuttavat varmasti.
On ihan vertailun vuoksi tietenkin kivaa tietää (usein lisää vain suomalaisen autoilijan tuskaa) miten jossain muualla päin maailmaa autoiluasiat ovat, mutta minun mielestäni tämän foorumin keskustelun painopiste on Suomi. Käytettäessä sanaa "kaikki" se tarkoittaa silloin vain suomalaisia rekisteriotteita, kun niistä on kyse. Namibialaiset voidaan sitten mainita erikseen.
petrisa kirjoitti:Onko tämä palsta lähtökohtaisesti suomalainen?
On.
petrisa kirjoitti:
Käytettäessä sanaa "kaikki" se tarkoittaa silloin vain suomalaisia rekisteriotteita, kun niistä on kyse. Namibialaiset voidaan sitten mainita erikseen.
Mieti core2 asiaa ihan kekustelun aloittajan kannalta.
Minusta tuollainen "näsäviisastelu" ja piikittely on aloittajaa kohtaan huonoa ja epäasiallista käytöstä. Kertomasi asian, joka sinällään oli ihan hyvä ja kiinnostavakin, voi esittää myös korrektisti. Nyt annoit kirjoittajan heti ymmärtää, että hänen sanavalintansa olivat vääriä. Näinhän ei suinkaan ollut, kun muistaa minkä maan keskustelufoorumi tämä on. Ja etenkin, kun otsikossa mainitaan Valtiovalta, niin ei liene epäselvyyttä kenellekkään, edes core2:lle, minkä maan valtiovaltaa tarkoitetaan ja sen lainsäädäntöä.
Tuskimpa nyt kuitenkan puuttuvat kovin hanakasti. Eri asia jos olisi tuontiainetta. kotimaisen ekologisen polttoaineen syrjiminen olisi poliittisesti typerä veto.
Se on sitten eri asia millaiseen hintaan ST1 päätyy.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Mielestäni etanoolin käyttäminen liikennepolttoaineena on mainio tapa päästä asetettuihin päästöjen alennustavoitteisiin. Jotenkin käsittämätöntä miten melkein koko maailman energiatalous on muutamien öljymaiden talutusnuorassa. Vaan niinpä tuota samaa vipua käytetään kotimaankin verotuksessa. Energiaa tarvitaan elämiseen ja liikenteeseen. Siitä on helppo verottaa...
Jahka tänne Joensuuhunkin saadaan e85 asema, niin allekirjoittanut alkaa harkitsemaan softan päivitystä meidänkin edustusautoon. Toverit ovat raportoineet ihan positiivisia tuloksia polttoaineen kulutuksista ja kannattavuudesta nykyisillä litrahinnoilla.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
core2 kirjoitti:Ei, mutta valmistettu Trollin tehtaalla siis todennäköisesti tehdasauto.
Enkä huomannut tässä mitään mainintaa suomesta ainoastaan sen, että "Kaikissa".
VectorKombi9-5-02 kirjoitti:Kaikissa FlexiFuel BioPower tehdasautoissa on kuulemma käyttövoimana rekisteriotteessa vaan Bensiini. Sanoi että aja vaan etanolilla.
Heh. Minusta tuo oli vain mukava pieni kevennys. Itse ainakin otin sen vitsinä. Toki huumori topicit on erikseen mutta kait näissä asiavitjoissakin saa keventää joskus vähän tunnelmaa.
Mertmi kirjoitti:...niin allekirjoittanut alkaa harkitsemaan softan päivitystä meidänkin edustusautoon.
Eli 99:iin
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97