Tarvitsen apua ongelmaan, jonka merkitys on minulle suuri.
Olen jo pitkään epäillyt, että vaimoni on uskoton. Usein käy niin että kännykkä soi toistuvasti ja hän vain vilkaisee puhelimeen ja katkaisee soiton vastaamatta siihen. Hän on usein "tyttöjen" kanssa ulkona, ja kun kysyn keiden tyttöjen, on kyseessä aina joku työkaveri jota en tunne. Olen yrittänyt seurata ikkunasta kun hän palaa taksilla kotiin, mutta hän kävelee aina viimeisen korttelivälin ja minä ainoastaan kuulen kuinka auto ajaa matkoihinsa. Mahtaako olla taksikaan? Pari päivää sitten halusin tarkistaa kellonajan hänen kännykästään, ja hän sai siitä huutoraivarin kiljuen ettei hänen kännykkäänsä saa koskea ja että minä kyylään. En ole halunnut kovistella häntä tästä asiasta ja luulen etten edes halua tietää totuutta asiasta, mutta eilisiltana päätin kuitenkin tarkistaa tilanteen. Päätin jäädä väijyyn asuntomme lähellä olevaan puistikkoon pensaan juurelle röllipuku päällä ja kivääri kädessä. Pitkähkön odottamisen jälkeen kujamme päähän pysähtyikin mersu jossa vaimoni suuteli kiihkeästi minulle täysin tuntematonta miestä, näin tämän täysin selvästi kiikaritähtäimen läpi.
Kun päästin liikkuvat eteen ase teki vinosyötön. Pitäisikö minun teidän mielestänne luopua kokonaan näistä vihreistä muovilippaista ja siirtyä takaisin peltilippaisiin vai onko olemassa jokin vippaskonsti jolla nämä koesarjan lippaat saadaan toimimaan virheettömästi?
Ongelma
No ei liity autoihin, mutta ongelmallinen tilanne:
Kunnian ja omantunnon kautta - mitä itse tekisit?
Testissä on ainoastaan yksi kysymys, mutta se on erittäin tärkeä. Älä vastaa liian nopeasti tai harkitsemattomasti! Ajattele ennen vastaamista.
Vastaamalla rehellisesti voit testata oman moraalisen selkärankasi.
Testissä on kuvitteellinen tilanne, jossa sinun on tehtävä päätös.
Muista, että sinun on annettava spontaani vastaus, mutta vastauksen on oltava rehellinen.
Olet Floridassa....tarkemmin ottaen Miamissa. Ympärilläsi vallitsee valtava hirmumyrskyn aiheuttamasta tulvasta johtuva kaaos. Vettä on valtavia määriä joka puolella. Olet CNN:n valokuvatoimittaja ja olet keskellä tätä loistavaa katastrofia.
Tilanne on lähes toivoton. Yrität saada mahdollisimman vaikuttavia kuvia. Ympärilläsi kelluu taloja tulvan mukana, ihmisiä katoaa vesimassoihin. Luonto näyttää kaiken tuhoamisvoimansa ja repii kaiken mukanaan.
Äkkiä näet miehen, joka ohjaa loistokasta maastoautoa. Hän kamppailee välttyäkseen joutumasta vesi- ja mutamassojen vietäväksi. Siirryt lähemmäksi mies näyttää jotenkin tärkeältä. Sitten tunnet hänet; hän on George W. Bush!
Samalla huomaat, että raivoavat vesimassat aikovat viedä hänet mukanaan lopullisesti.
Sinulla on kaksi mahdollisuutta: Voit pelastaa hänet tai ottaa elämäsi valokuvan. Voit pelastaa hänen henkensä tai ottaa kuvan, joka on varma Pulitzer-palkinnon voittaja. Valokuvan, joka esittää erään maailman mahtimiehen kuolemaa.
Ja nyt kysymys (vastaa rehellisesti):
Vedostatko kuvan värikuvana vai mustavalkoisena?
Kunnian ja omantunnon kautta - mitä itse tekisit?
Testissä on ainoastaan yksi kysymys, mutta se on erittäin tärkeä. Älä vastaa liian nopeasti tai harkitsemattomasti! Ajattele ennen vastaamista.
Vastaamalla rehellisesti voit testata oman moraalisen selkärankasi.
Testissä on kuvitteellinen tilanne, jossa sinun on tehtävä päätös.
Muista, että sinun on annettava spontaani vastaus, mutta vastauksen on oltava rehellinen.
Olet Floridassa....tarkemmin ottaen Miamissa. Ympärilläsi vallitsee valtava hirmumyrskyn aiheuttamasta tulvasta johtuva kaaos. Vettä on valtavia määriä joka puolella. Olet CNN:n valokuvatoimittaja ja olet keskellä tätä loistavaa katastrofia.
Tilanne on lähes toivoton. Yrität saada mahdollisimman vaikuttavia kuvia. Ympärilläsi kelluu taloja tulvan mukana, ihmisiä katoaa vesimassoihin. Luonto näyttää kaiken tuhoamisvoimansa ja repii kaiken mukanaan.
Äkkiä näet miehen, joka ohjaa loistokasta maastoautoa. Hän kamppailee välttyäkseen joutumasta vesi- ja mutamassojen vietäväksi. Siirryt lähemmäksi mies näyttää jotenkin tärkeältä. Sitten tunnet hänet; hän on George W. Bush!
Samalla huomaat, että raivoavat vesimassat aikovat viedä hänet mukanaan lopullisesti.
Sinulla on kaksi mahdollisuutta: Voit pelastaa hänet tai ottaa elämäsi valokuvan. Voit pelastaa hänen henkensä tai ottaa kuvan, joka on varma Pulitzer-palkinnon voittaja. Valokuvan, joka esittää erään maailman mahtimiehen kuolemaa.
Ja nyt kysymys (vastaa rehellisesti):
Vedostatko kuvan värikuvana vai mustavalkoisena?
BMW 320dA Coupe LCI
Mustavalkoisena. Ja tietty sopivan verran kontrastia, niin hyvä tulee.
Matti
p.s. mistä voin noutaa palkintoni?

Matti
p.s. mistä voin noutaa palkintoni?
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki