900 AERO MONTAKO ON LIIKENTEESSÄ, LISÄÄ TIETOSI tänne!!
900 AERO MONTAKO ON LIIKENTEESSÄ, LISÄÄ TIETOSI tänne!!
Moro!
Olen Kauan pohtinnut montako og Aeroa on suomessa ja nyt tuumasta toimeen.
Kerro lyhyt selitys autostasi ja rekkari niin nähdään montako on....
Kertokaa autosta lyhyt juttu....
Aloitan...
Kannataan oma Aero rekisteriä ellei virallista ole niin TEHDÄÄN OMA!!
Mulla siis Aero 1988 A tehty Arlövissä ruottissa ja nro 1324 oleva Aero joka Arlövissä tehty....rek.nro CHS-900 ilmastoitu peli, kaikilla herkuilla ( nahka penkit odottaa asennusta ehostamisen jälkeen) Talladega ratti ja lisämittarit, stage 1 ja simonsin 2,5 " putki , Ajettu 310 tkm...vain kesäauto..
Terveisin Keisari
0504434344
jäsen nro 3409
Olen Kauan pohtinnut montako og Aeroa on suomessa ja nyt tuumasta toimeen.
Kerro lyhyt selitys autostasi ja rekkari niin nähdään montako on....
Kertokaa autosta lyhyt juttu....
Aloitan...
Kannataan oma Aero rekisteriä ellei virallista ole niin TEHDÄÄN OMA!!
Mulla siis Aero 1988 A tehty Arlövissä ruottissa ja nro 1324 oleva Aero joka Arlövissä tehty....rek.nro CHS-900 ilmastoitu peli, kaikilla herkuilla ( nahka penkit odottaa asennusta ehostamisen jälkeen) Talladega ratti ja lisämittarit, stage 1 ja simonsin 2,5 " putki , Ajettu 310 tkm...vain kesäauto..
Terveisin Keisari
0504434344
jäsen nro 3409
Viimeksi muokannut keisari, La Touko 05, 2012 20:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Keisarilla uusia vaatteita....
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
Re: 900 AERO MONTAKO ON LIIKENTEESSÄ, LISÄÄ TIETOSI tänne!!
Täällä -84/-85 musta tylppäri aero orkkis semmoinen.
Rekkareita en taida antaa yleiseen jakeluun.
Auto on katsastettu joka vuosi.
Ajettu 360 000 km.
Ollut minullla n.6 vuotta,laitettu ja kasattu moneen kertaan.
Varusteita mm. ilmastointi,webasto,nahkapulkat,Saab orkkis mittarit,nardi Saab-ratti varaosanumerolla.
Rekkareita en taida antaa yleiseen jakeluun.
Auto on katsastettu joka vuosi.
Ajettu 360 000 km.
Ollut minullla n.6 vuotta,laitettu ja kasattu moneen kertaan.
Varusteita mm. ilmastointi,webasto,nahkapulkat,Saab orkkis mittarit,nardi Saab-ratti varaosanumerolla.
Re: 900 AERO MONTAKO ON LIIKENTEESSÄ, LISÄÄ TIETOSI tänne!!
Minulla on ogaero, mutta se on "telakalla", rakkine on rekisterissä ja tullee maantielle takaisin vuoden/kahden sisällä. Suomiauto. Tästä on jonkinlaista projektikertomusta asianomaisella osastolla.
Vuosimalli; 1987
Reknro: BCU-XXX
Vuosimalli; 1987
Reknro: BCU-XXX
#2260
96V4 projekti
96V4 projekti
Re: 900 AERO MONTAKO ON LIIKENTEESSÄ, LISÄÄ TIETOSI tänne!!
Minulla on vuoden -89 aero, ihan suomiauto. Ollut nyt telakalla muutaman vuoden, kun tuppaa savuttaa tyhjäkäynnillä. Pitäisi vaihtaa muutamia alipaineletkuja+ilmamassamittarilta ahtimelle tulevan putken kumimosselo noin aluksi...Ajettu 292 th, Nardin lisävarusteratti, nahkaistuimet, ei ilmastointia, väri hopea, viritetty aikoinaan jonkin verran (hybridiahdin, akku hjudlarissa, Unichipin lastu yms.).
Josko tuon saisi tänä kesänä ajoon...
Josko tuon saisi tänä kesänä ajoon...
Re: 900 AERO MONTAKO ON LIIKENTEESSÄ, LISÄÄ TIETOSI tänne!!
Olen kauan pohtinut mikä on Saab Aero. Onko se ilmastoitu vanha Satku?
Minulla on kattoluukullinen ysisatanen, onkohan tämä myös kuin Aero.
Minulla on kattoluukullinen ysisatanen, onkohan tämä myös kuin Aero.
Re: 900 AERO MONTAKO ON LIIKENTEESSÄ, LISÄÄ TIETOSI tänne!!
Aiheesta löytyy tietoa kyllä kun vain hutkii ja tutkii. Lyhyesti kuvaillen "Aero on suurin saavutus, mihin satku-kuski voi päästä - malliston korkein, kaunein, varustelluin ja kallein kulkine."Saabmasa kirjoitti:Olen kauan pohtinut mikä on Saab Aero. Onko se ilmastoitu vanha Satku?
Minulla on kattoluukullinen ysisatanen, onkohan tämä myös kuin Aero.
Saabittomuus ei saabismia hävitä.
Re: 900 AERO MONTAKO ON LIIKENTEESSÄ, LISÄÄ TIETOSI tänne!!
Tässä saabmasalle vähän tietoa....
Saab esitteli 1984 uuden huippumallin nimeltään Aero tai SPG ( Special Performance Group ) kuten se kulkee USA:n markkinoilla.
Auto oli aina 3 ovinen Combi (mutta myöhemmin tehdas myös teki Cab Aero malleja) Autossa oli 16 -venttiilinen turbokone, erikois kolmepuolaiset aluvanteet, helmasarja jonka ansiosta auto saavutti 220 km/h huippunopeuden (kehitetty englantilaisen I.A.D:n kannsa), kallistuksen vakaimet edessä ja takana ja muutenkin runsas varustelu. Malli oli Saabin huippumalli. Myös Aerot ovat keräilyautoja, kuten niin monet muutkin Saab mallit....tai oikeastaan ne kaikki
linkki kuvaan.....
http://www.saabclub.fi/www/images/stori ... a_osa5.pdf
Lisätietoa saa Minulta tai muilta Aero freakeilta..
Terv. Keisari 0504434344
Saab esitteli 1984 uuden huippumallin nimeltään Aero tai SPG ( Special Performance Group ) kuten se kulkee USA:n markkinoilla.
Auto oli aina 3 ovinen Combi (mutta myöhemmin tehdas myös teki Cab Aero malleja) Autossa oli 16 -venttiilinen turbokone, erikois kolmepuolaiset aluvanteet, helmasarja jonka ansiosta auto saavutti 220 km/h huippunopeuden (kehitetty englantilaisen I.A.D:n kannsa), kallistuksen vakaimet edessä ja takana ja muutenkin runsas varustelu. Malli oli Saabin huippumalli. Myös Aerot ovat keräilyautoja, kuten niin monet muutkin Saab mallit....tai oikeastaan ne kaikki
linkki kuvaan.....
http://www.saabclub.fi/www/images/stori ... a_osa5.pdf
Lisätietoa saa Minulta tai muilta Aero freakeilta..
Terv. Keisari 0504434344
Viimeksi muokannut keisari, La Touko 05, 2012 20:33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Keisarilla uusia vaatteita....
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
Re: 900 AERO MONTAKO ON LIIKENTEESSÄ, LISÄÄ TIETOSI tänne!!
Eiks se cabriolet paini kuitenkin vielä ihan eri sarjassa?A-L kirjoitti: Aiheesta löytyy tietoa kyllä kun vain hutkii ja tutkii. Lyhyesti kuvaillen "Aero on suurin saavutus, mihin satku-kuski voi päästä - malliston korkein, kaunein, varustelluin ja kallein kulkine."
Loppupelissä Aeron ja perus 900:sen erot ovat suht pienet, samat ovat runko, voimansiirto, jarrut, jne...
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face?
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
Re: 900 AERO MONTAKO ON LIIKENTEESSÄ, LISÄÄ TIETOSI tänne!!
...Hinnassa taitaa olla suurin erofforslund kirjoitti:Eiks se cabriolet paini kuitenkin vielä ihan eri sarjassa?A-L kirjoitti: Aiheesta löytyy tietoa kyllä kun vain hutkii ja tutkii. Lyhyesti kuvaillen "Aero on suurin saavutus, mihin satku-kuski voi päästä - malliston korkein, kaunein, varustelluin ja kallein kulkine."
Loppupelissä Aeron ja perus 900:sen erot ovat suht pienet, samat ovat runko, voimansiirto, jarrut, jne...
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Re: 900 AERO MONTAKO ON LIIKENTEESSÄ, LISÄÄ TIETOSI tänne!!
Terve
Minulla on ollut jo jonkin aikaa telakalla yksi -84 pystykeula. Korin väri on hopea, helmat mustat ja penkit viininpunaista nahkaa. Moottorista on edellisten omistajien toimenpiteillä otettu ulos tehoa siinä määrin vakiota enemmän, että vaihdelaatikko on hajonnut. Ehjä laatikko ja muuta uutta ja käytettyä osaa on hankittu runsaasti. Korissa on siinä määrin ruostevaurioita, että niiden hitsaus ja maalaus on vielä kesken. Projekti edistyy ajanpuutteen vuoksi siinä määrin hitaasti, että voin jopa harkita sen ja kaikkien osien myymistä jollekin asiaa ymmärtävälle kohtuuhinnalla.
Minulla on ollut jo jonkin aikaa telakalla yksi -84 pystykeula. Korin väri on hopea, helmat mustat ja penkit viininpunaista nahkaa. Moottorista on edellisten omistajien toimenpiteillä otettu ulos tehoa siinä määrin vakiota enemmän, että vaihdelaatikko on hajonnut. Ehjä laatikko ja muuta uutta ja käytettyä osaa on hankittu runsaasti. Korissa on siinä määrin ruostevaurioita, että niiden hitsaus ja maalaus on vielä kesken. Projekti edistyy ajanpuutteen vuoksi siinä määrin hitaasti, että voin jopa harkita sen ja kaikkien osien myymistä jollekin asiaa ymmärtävälle kohtuuhinnalla.
Re: 900 AERO MONTAKO ON LIIKENTEESSÄ, LISÄÄ TIETOSI tänne!!
Eikös tämän topicin pitänyt olla listaus Suomessa olevista aeroista?
Jos vielä tähän väiteltäis mitkä öljyt kannattaa laittaa vaihteistoon!
Jos vielä tähän väiteltäis mitkä öljyt kannattaa laittaa vaihteistoon!
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 98
- Liittynyt: Su Loka 02, 2011 20:28
- Paikkakunta: Pori
Re: 900 AERO MONTAKO ON LIIKENTEESSÄ, LISÄÄ TIETOSI tänne!!
Malliston kauneimmasta voidaan olla montaa mieltä
A-L kirjoitti:Aiheesta löytyy tietoa kyllä kun vain hutkii ja tutkii. Lyhyesti kuvaillen "Aero on suurin saavutus, mihin satku-kuski voi päästä - malliston korkein, kaunein, varustelluin ja kallein kulkine."Saabmasa kirjoitti:Olen kauan pohtinut mikä on Saab Aero. Onko se ilmastoitu vanha Satku?
Minulla on kattoluukullinen ysisatanen, onkohan tämä myös kuin Aero.
#5512
Saab 9-5 Aero Wagon MY00
Saab 99, Årets bil 1972
Saab 9-5 Aero Wagon MY00
Saab 99, Årets bil 1972
Re: 900 AERO MONTAKO ON LIIKENTEESSÄ, LISÄÄ TIETOSI tänne!!
Oma aero on Uudenkaupungin tuote vuodelta 1988.
Väri musta ja sisusta viininpunainen.
Auto on ns. karvalakki-aero eli ei löydy nahkajakkaroita tai ilmastointia.
Ensimmäinen omistaja ollut väärässä paikassa nuuka eikä ottanut lisävarusteita.
Erittäin hieno auto imo.
Ehkä saabin onnistuneimpia ja kauneimpia.
Väri musta ja sisusta viininpunainen.
Auto on ns. karvalakki-aero eli ei löydy nahkajakkaroita tai ilmastointia.
Ensimmäinen omistaja ollut väärässä paikassa nuuka eikä ottanut lisävarusteita.
Erittäin hieno auto imo.
Ehkä saabin onnistuneimpia ja kauneimpia.
Nyt: Toyota Camry Hybrid -21
Entiset: SAAB 9-5 Aero Sedan -02, Saab 900 Cabriolet Aero T16S -93, Saab 900 Turbo Aero -88, Saab 900S -90, Saab 900c -89, Saab 9000i -85
Entiset: SAAB 9-5 Aero Sedan -02, Saab 900 Cabriolet Aero T16S -93, Saab 900 Turbo Aero -88, Saab 900S -90, Saab 900c -89, Saab 9000i -85
Re: 900 AERO MONTAKO ON LIIKENTEESSÄ, LISÄÄ TIETOSI tänne!!
Itseltä löytyy Saab 900 Aero -87. Väriltään hopea ja viininpunainen nahkisisusta.
Viininpunainen kojelauta, Whaletail, leveämmät kaarilistat, ilmastointi puuttuu (onneksi.)
Rekkari niinkin "vaikeasti" muistettava, kuin BBU-100.
Joni Vainionpää
#3628
Viininpunainen kojelauta, Whaletail, leveämmät kaarilistat, ilmastointi puuttuu (onneksi.)
Rekkari niinkin "vaikeasti" muistettava, kuin BBU-100.
Joni Vainionpää
#3628
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Re: 900 AERO MONTAKO ON LIIKENTEESSÄ, LISÄÄ TIETOSI tänne!!
Tallissa hitaasti etenevä ja täysin purettu -84 musta aero(auto kylläkin siskon)
Takajalkotilasta pohjapalat vaihdettu (kiitos vuotaneen kattoluukuun)
vetarin tunnelit odottaa huomiota + etujalkatilat
Punaisella sisustalla ja nahkajakkaroilla (jotka pahasti rikki, plyyssit tuli tilalle jo hommattu jos nahkoja ei löydy) ei ole ilmastointia ja eikä punaista kojelautaa?
Oliko niin että näissä ensimmäisen vuoden autoissa ei ollut....
Takajalkotilasta pohjapalat vaihdettu (kiitos vuotaneen kattoluukuun)
vetarin tunnelit odottaa huomiota + etujalkatilat
Punaisella sisustalla ja nahkajakkaroilla (jotka pahasti rikki, plyyssit tuli tilalle jo hommattu jos nahkoja ei löydy) ei ole ilmastointia ja eikä punaista kojelautaa?
Oliko niin että näissä ensimmäisen vuoden autoissa ei ollut....
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92