mAir vs. pinl
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2948
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
mAir vs. pinl
Onko olemassa "valmista taulukkoa" eri stageille, joista voisi verrata mAir ja pinl vastaavuuksia? Itsellä mreq about 1050 ja toteuma vähän perässä nousee tonnin tuntumaan kun samalla pinl huitelee about 0,8 barin paikkeilla ulkolämpötilan ollessa about +20 astetta.
Liekö haarukassa vai pitäiskö aloitella immun putsauksella ja letkujen puristelulla?
Liekö haarukassa vai pitäiskö aloitella immun putsauksella ja letkujen puristelulla?
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: mAir vs. pinl
on haarukassa jos on 2,3 kone.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2948
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: mAir vs. pinl
Ei ole, vaan sigun 2.0. Voisko olla imuilmavuotoja vai immu?
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: mAir vs. pinl
Voisihan se immukin olla, 2 litraisella saisi olla 1 bar paikkeilla tonnin toteumat.
imu/painepuolen tiiviystesti: imukärsä irti immusta, maskiksi naamalle, kobralta lähtevä huohotinputki sormella tukkoon ja puhallus kärsään. Ei saa vuotaa mistään
imu/painepuolen tiiviystesti: imukärsä irti immusta, maskiksi naamalle, kobralta lähtevä huohotinputki sormella tukkoon ja puhallus kärsään. Ei saa vuotaa mistään
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2948
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: mAir vs. pinl
Ok, testataan. Kiitos vinkistä.
Kuinka nopeasti mAir pitäis tulla mreqin perässä? Jos vaikka kolmosella pieneen mäkeen vetää niin näyttäis että jää toteuma alle tonnin. Eikös mreq ja mAir ero saanut olla maksimissaan 10 prossan luokkaa pyydetystä?
Kuinka nopeasti mAir pitäis tulla mreqin perässä? Jos vaikka kolmosella pieneen mäkeen vetää niin näyttäis että jää toteuma alle tonnin. Eikös mreq ja mAir ero saanut olla maksimissaan 10 prossan luokkaa pyydetystä?
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: mAir vs. pinl
Sit seuraavaksi peruspainetta testaamaan, C ja W letkut yhteen tai laiskan ratkaisu eli mankkuvenan johto irti pelkästään ja testivetoa 2500-4000 alueella ja Pinl opensidiin näkyville. 0.4-0,45bar on ok alueella. Mankkuvenan irtiolosta johtuva vikakoodi sammuu nollaamalla ecu tai vikakoodin nollaimella.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: mAir vs. pinl
Sellaista massamittaria ei ole vielä tullut vastaan joka näyttäisi liikaa, käytännössä aina toisinpäin.
Ahtovuoto voi aiheuttaa sen että massat ei toteudu ja ahto on matala vrt. ilmamassa.
Ahtovuoto voi aiheuttaa sen että massat ei toteudu ja ahto on matala vrt. ilmamassa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: mAir vs. pinl
En jaksanut uutta ketjua alkaa vääntämään, kun on vähän samaa vikaa. mreq (pyytää ~1000) ja mair erotus luokkaa 200-300 kiihyttäessä ja ahtaa maksimissaan 0.5bar. Nyt kokeiltu käyttää irti magneettiventtiilin piuhaa ja silloin ahdot 0.25bar luokkaa. Ilmamassamittari on puhdas (ja ilmeisesti ehjä). Seuraavana mahdan katsoa vuotaako mikään paikka. Autossa on ilmeisesti jcarlsonin biosofta ja vihreät suuttimet.
#6063
Nyk: Tesla Model Y LR -23 ja SAAB 9-3 Cabriolet -03
Ex: SAAB 9-5 2.3T Arc -02, SAAB 96 -70
Nyk: Tesla Model Y LR -23 ja SAAB 9-3 Cabriolet -03
Ex: SAAB 9-5 2.3T Arc -02, SAAB 96 -70
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2948
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: mAir vs. pinl
Oletko tutkinut EVAP takaiskuja? Hakusanaksi EVAP ja alkaa tietoa löytyä...
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: mAir vs. pinl
No tuo peruspainehan on aivan liian matala. Pitää olla yli 0,4 bar...jlukka kirjoitti:. Nyt kokeiltu käyttää irti magneettiventtiilin piuhaa ja silloin ahdot 0.25bar luokkaa. Ilmamassamittari on puhdas (ja ilmeisesti ehjä). Seuraavana mahdan katsoa vuotaako mikään paikka. Autossa on ilmeisesti jcarlsonin biosofta ja vihreät suuttimet.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: mAir vs. pinl
Hukkaportin kello melkolailla entinen (jousi kuoleentunut) jos peruspaine on vain 0,25 bar.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2948
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: mAir vs. pinl
Kertokaas, että mikä sen peruspaineen laskee? Kiertyykö tanko ajan kanssa itsekseen... 
Edittiä: jcarlsson kerkes jo. Kiitos!

Edittiä: jcarlsson kerkes jo. Kiitos!
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: mAir vs. pinl
Pikaisen tutkimisen jälkeen näyttää ettei takaiskuventtiileitä saa irti sievästi ilman kunnon välineitä ja hukkaportin kello tuntui ehjältä liikuteltaessa tankoa. Säätämään sitä ei pystynyt pihassa, koska sokka häviää helposti soran sekaan. Vielä on kokeilematta vuodot paineilman kanssa. Ainakaan ihan keuhkoista puhaltamalla ei tuntunut tai kuulunut suhinoita. Onko hyviä ideoita mitä kannattaisi tehdä seuraavaksi pihassa?
#6063
Nyk: Tesla Model Y LR -23 ja SAAB 9-3 Cabriolet -03
Ex: SAAB 9-5 2.3T Arc -02, SAAB 96 -70
Nyk: Tesla Model Y LR -23 ja SAAB 9-3 Cabriolet -03
Ex: SAAB 9-5 2.3T Arc -02, SAAB 96 -70
Re: mAir vs. pinl
Miten totesit että kello tuntui ehjältä? Onko kokemusta miten jäykkä kellon jousen kuuluisi olla? 

#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: mAir vs. pinl
ex. MY2007 9-5 2.0t vector biopower "steg 1"
ex. MY2003 9-5 Aero
ex. MY2003 9-5 Aero