og 9-5 aero 2000 kiikarissa, ja kas, etanolit kiinnostais..
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1811
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
og 9-5 aero 2000 kiikarissa, ja kas, etanolit kiinnostais..
Niinpä siinä kävi, kesäpäivät teki temput ja auto kiikarissa..
Mitä muutoksia vaatii ko. autoon? On automaatti, kylläkin. Saako 630cc suuttimilla muuta kuin hankalaa käytöstä aikaan, vai saako vakiosutkuilla ja ahtimella etanolisoftan?
Saako tähän jo softan että saa tankata kumpaa haluaa?
Mitä muutoksia vaatii ko. autoon? On automaatti, kylläkin. Saako 630cc suuttimilla muuta kuin hankalaa käytöstä aikaan, vai saako vakiosutkuilla ja ahtimella etanolisoftan?
Saako tähän jo softan että saa tankata kumpaa haluaa?
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
Re: og 9-5 aero 2000 kiikarissa, ja kas, etanolit kiinnostais..
Pelkällä softapäivityksellä ilo irtoaa. Voi tankata kumpaa haluaa.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: og 9-5 aero 2000 kiikarissa, ja kas, etanolit kiinnostais..
Vakiosuuttimilla ei etanolilla päästä bensan tehoihin, suuttimet vaihtamalla pääsee sitten kivasti jopa ohi. Toki voi tehdä myös kuten allekirjoittanut, bensanpainesäätimestä ruttaamalla 4bar-malli ja softa sitten sen mukaan. :)
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: og 9-5 aero 2000 kiikarissa, ja kas, etanolit kiinnostais..
Kyllä ne vakiosuuttimet hyvin riittää tavalliseen käyttöön ja kun ei tarvi kuin softapäivityksen (ja öljypohjan puhdistuksen varotoimenpiteenä) niin helpolla pääsee flexifuelina ajelemaan.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: og 9-5 aero 2000 kiikarissa, ja kas, etanolit kiinnostais..
mitenkä on laita vm 99 mallin 2.0t kanssa.mihin saa tehot.nyt sisällä stage1 ja tuo 200 hv/350 vääntö.mihin asettuis tehot etanolikonversiolla ja vihreillä suuttimilla siis?
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1811
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: og 9-5 aero 2000 kiikarissa, ja kas, etanolit kiinnostais..
Tätä mielessäni ajatellutkin että tulee ajankohtaiseksi, mutta eikös se kannata tehdä kun on jonkin aikaa ajellut etanolilla? Vai onko sillä varsinaisesti väliä, mietin vain viinan puhdistavia ominaisuuksia.vesa67 kirjoitti:...(ja öljypohjan puhdistuksen varotoimenpiteenä)...
875cc:t vissiin olis ne parhaat tähän käyttöön ja dp pitäis uusia avarampaan jos meinaa saada femman liikkumaan sopivan rivakasti? Välijäähynkin tietysti voisi uusia samalla..
Vähän sivuaihe, mutta liekö suomiauto kun on ilmastoidut penkit, lämmitettävä takapenkki ja lasikattoluukku...?
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
Re: og 9-5 aero 2000 kiikarissa, ja kas, etanolit kiinnostais..
Öljypohjahan on syytä putsata ajaa sitten bensalla tai e85:lla. Viimeksi eilen avasin bensakulkineen öljypohjan ja voisin sanoa putsauksen osuneen oikeaan aikaan - ei ollut lähelläkään tukkeessa, mutta työ ei ollut turhaakaan.
Varustelusta päätellen ei ole suola-auto. Pitikö olla?
Varustelusta päätellen ei ole suola-auto. Pitikö olla?
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: og 9-5 aero 2000 kiikarissa, ja kas, etanolit kiinnostais..
Taitaa olla ~180Hp/280Nmmitenkä on laita vm 99 mallin 2.0t kanssa.mihin saa tehot.nyt sisällä stage1 ja tuo 200 hv/350 vääntö.mihin asettuis tehot etanolikonversiolla ja vihreillä suuttimilla siis?
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1811
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: og 9-5 aero 2000 kiikarissa, ja kas, etanolit kiinnostais..
Joo, etsintä jatkuu tässä vaiheessa, aika paljon on autossa tuolle hintaa vialla, oli sitten suomiauto huippuvarusteilla tai ei..Harmi sinänsä.
Kiihdyttäessä kuuluu aivan ihmeellinen sutkuttava ääni koneesta, ilmastointi toimii sillointällöin (ellei nyt sitten kattoluukku tai penkkien tuuletus vaikuta jotenkin toimintaan..?), pohjamuovit on rikki ja valtava öljyvuoto apulaitehihnan päästä(koko konehuone öljyssä), laatikko vaihtaa jotenkin ovelasti, helvetin herkkä sportilla vaihtamaan kahta pykälää pienempää ja täyskiihdytyksessä vaihtaa paukauttaen pykälää..Autolla on kyllä sukellettu johonkin jossain vaiheessa vaurioita katsoen ja kuskinpuolen lasi heläjää oven sisällä..
Kiihdyttäessä kuuluu aivan ihmeellinen sutkuttava ääni koneesta, ilmastointi toimii sillointällöin (ellei nyt sitten kattoluukku tai penkkien tuuletus vaikuta jotenkin toimintaan..?), pohjamuovit on rikki ja valtava öljyvuoto apulaitehihnan päästä(koko konehuone öljyssä), laatikko vaihtaa jotenkin ovelasti, helvetin herkkä sportilla vaihtamaan kahta pykälää pienempää ja täyskiihdytyksessä vaihtaa paukauttaen pykälää..Autolla on kyllä sukellettu johonkin jossain vaiheessa vaurioita katsoen ja kuskinpuolen lasi heläjää oven sisällä..
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
Re: og 9-5 aero 2000 kiikarissa, ja kas, etanolit kiinnostais..
Onko auto julkisessa myynnissä esim. nettiautossa? Auto hakusessa myös...
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1811
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: og 9-5 aero 2000 kiikarissa, ja kas, etanolit kiinnostais..
On julkisessa myynnissä.
En tiiä oonko nirso tai vaadinko kuudentonnin autolta liikaa, mutta mulle tää ei jää tällä kertaa.
http://www.nettiauto.com/saab/9-5/4855962
Siitä jollekin sitten lulla alle.
En tiiä oonko nirso tai vaadinko kuudentonnin autolta liikaa, mutta mulle tää ei jää tällä kertaa.
http://www.nettiauto.com/saab/9-5/4855962
Siitä jollekin sitten lulla alle.
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
-
- "Aero"
- Viestit: 347
- Liittynyt: To Kesä 10, 2010 08:51
- Paikkakunta: Vantaa
Re: og 9-5 aero 2000 kiikarissa, ja kas, etanolit kiinnostais..
EX rides: 9-5 Aero,VW Golf GTi,BMW M3,VW Golf GL,Renault Clio Sport,Toyota Celica 18R-G Twin-cam,Toyota Corolla DX
Re: og 9-5 aero 2000 kiikarissa, ja kas, etanolit kiinnostais..
Ja joku tietämätön myymässä ainakin tämän tekstin mukaan:
Saab 9-5 - ID 4858473Wagon 2.3T Aero Tehokas manuaali, kaikilla lisävarusteilla.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.