2,2 TiD ja viripalikat - tehoja ja vääntöä
2,2 TiD ja viripalikat - tehoja ja vääntöä
Kesä ja kärpäset.
Onko tietoa, hyvät palstaveljet ja sisaret, pystyykö moista 2,2 tidiä softalla tai muulla kirimään?
Haluissa ei olisi suuremmin niinkään hevosia vaan vääntöä. Vaikka ohitukset joutuisaan meneekin, mutta lisävääntö ei olisi koskaan pahasta.
Kertoilkaa, oi viisaammat ja kokeneemmat!
Hyvää kesää
Onko tietoa, hyvät palstaveljet ja sisaret, pystyykö moista 2,2 tidiä softalla tai muulla kirimään?
Haluissa ei olisi suuremmin niinkään hevosia vaan vääntöä. Vaikka ohitukset joutuisaan meneekin, mutta lisävääntö ei olisi koskaan pahasta.
Kertoilkaa, oi viisaammat ja kokeneemmat!
Hyvää kesää
On the road: 9-5 2.2TiD -04
R.I.P:
9-5 2.2TiD linear -04
900 C -90
R.I.P:
9-5 2.2TiD linear -04
900 C -90
Re: 2,2 TiD ja viripalikat - tehoja ja vääntöä
http://www.kcr.se/render_page_vs.asp?pa ... icleid=348
Omassa og9-3 tidissä ko. palikka kiinni. Toimii hyvin, tosin tuohon autoosi saattaisi saada ihan softallisenkin "lastun".
Omassa og9-3 tidissä ko. palikka kiinni. Toimii hyvin, tosin tuohon autoosi saattaisi saada ihan softallisenkin "lastun".
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: 2,2 TiD ja viripalikat - tehoja ja vääntöä
Tuossa kahvin aikaan Caralalle soittelin ja ehdottivat merkin vaihtoa, jos mielii tuota pataa viritellä....
Mitenkäs tuon ruotsin tuonnin laitatit? Itsekö laitoit vai ruuvasiko huoltoliike?
Onko mitään käryä tuosta dtuk vehkeestä?
Mitenkäs tuon ruotsin tuonnin laitatit? Itsekö laitoit vai ruuvasiko huoltoliike?
Onko mitään käryä tuosta dtuk vehkeestä?
On the road: 9-5 2.2TiD -04
R.I.P:
9-5 2.2TiD linear -04
900 C -90
R.I.P:
9-5 2.2TiD linear -04
900 C -90
Re: 2,2 TiD ja viripalikat - tehoja ja vääntöä
Soita Motest jyväskylä. Ainakin Opelin kertoivat tekevänsä lastuja 2.2tid:iin. Tosin kyseessä oli eri 125hv versio (ei sähköistä EGR:ä)
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: 2,2 TiD ja viripalikat - tehoja ja vääntöä
itse laitoin kiinni, suomesta löytyy jälleenmyyjät, jotka kyllä asentavat myös tarvittaessa kun lyö dinareita tarpeeksi tiskiin. Omassa (115hv alipaine EGR:llä) on asennus setti semmoinen, että pitää muutamaan kohtaan laittaa johdot kiinni. Olisko yksi johto tullut kaasun potikkaan, yksi menee pumpun kyljessä olevaan johtoon joka oli kohtuu hankalassa paikassa, asensin kun putsasin EGR:n ja imusarjan, sitten maa ja akun + napa. En tiedä onko sun auton malli jo PnP eli suoraan liittimeen, kuvan perusteella näyttäis samalta kuin mun eli vaatii vähän asennusta. Saattaa olla mahdollista, että tohon saisi (ehkä myös omaan autoon) jostain ihan softamuutosta, mutta karala ja pari muuta pytinkiä eivät kuulemma pystyneet oman auton softaa puukottamaan. Dtukista ei ole kokemuksia...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: 2,2 TiD ja viripalikat - tehoja ja vääntöä
Tulehan tturku käymään, niin tsekataan se optio tuon sinun 115 hp ohjelmoinnin suhteen. Sama tieto on edelleen voimassa, että softan muokkaaminen pitäisi onnistua. Poistuu sitten se epätietoisuus. Muihin 2.2:iin ei onnistu.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: 2,2 TiD ja viripalikat - tehoja ja vääntöä
no perskeles kun sä asut just väärällä suunnalla. Varmaan ikinä ei ole juuri tuonne kiteen suuntaan menoja. Ilmoittelepa jos satut tänne pääkaupunkiseudulle eksymään joskus
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: 2,2 TiD ja viripalikat - tehoja ja vääntöä
Epätietoisuus pois. Oma tid on softattu, ja hyvin kulkee. K-arvo leimassa 1, vaikka kilometrejä 425tkm.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: 2,2 TiD ja viripalikat - tehoja ja vääntöä
Hyvin tuo 115 hv saab kulkee. 10.5 0-100km/h. Lähtö oli varovainen, siinä meni varmaan sekunti. Vaizot myös varovasti. Toisaalta ramppi oli alamäkeä, mutta kyllä se silti kympin alittaisi. Mittaus jollain gps appilla, ja ahdot 1.3 bar.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: 2,2 TiD ja viripalikat - tehoja ja vääntöä
n. 150hv pitäisi saada tuosta 115hv versiosta softalla. Ihan normi EDC15 tapaus. Uudempi 125hv VNT versio on pumppuun integroidulla PSG16 ohjauksella jonka ohjelmointi on "ikävää".
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 2,2 TiD ja viripalikat - tehoja ja vääntöä
Pitäisi penkittää kun jostain tulee vastaan halpa. Harmi etten pääse kesäpäiville.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: 2,2 TiD ja viripalikat - tehoja ja vääntöä
Noista vanhemmista on mitattu / ahdin rajottaa tehot softalla 150-160hp/370Nm. Itsellä oli aikoinaan tuo 125hp versio ja jäi Karalalta virittämättä. Vakiona oli lähes 140hp.Naxu kirjoitti:Pitäisi penkittää kun jostain tulee vastaan halpa. Harmi etten pääse kesäpäiville.
Re: 2,2 TiD ja viripalikat - tehoja ja vääntöä
No onhan sille sitten jotain tehty. Ei vaikuta vakiolta.9-3Tid kirjoitti:Itsellä oli aikoinaan tuo 125hp versio ja jäi Karalalta virittämättä. Vakiona oli lähes 140hp.Naxu kirjoitti:Pitäisi penkittää kun jostain tulee vastaan halpa. Harmi etten pääse kesäpäiville.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: 2,2 TiD ja viripalikat - tehoja ja vääntöä
Dyno näyttää kotiin päin?baasenar kirjoitti:No onhan sille sitten jotain tehty. Ei vaikuta vakiolta.9-3Tid kirjoitti:Itsellä oli aikoinaan tuo 125hp versio ja jäi Karalalta virittämättä. Vakiona oli lähes 140hp.Naxu kirjoitti:Pitäisi penkittää kun jostain tulee vastaan halpa. Harmi etten pääse kesäpäiville.
Bsr mittasi omalla dynollaan 154hp lpt:stä 168hp, vakiona.
Joopajoo
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
#5824
93 B204
93 B204
Re: 2,2 TiD ja viripalikat - tehoja ja vääntöä
Vahattu ja softattu.baasenar kirjoitti: No onhan sille sitten jotain tehty. Ei vaikuta vakiolta.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.