Seuraavanlaiset kriteerit on haarukoitu: pienehkö tai keskikokoinen 5-ovinen, kohtuukulutuksinen mutta myös matka-ajossa mukava, kun suuri osa ajosta on motaria - ikä noin 2004- ja hinta n.5000-10000e - itse suosittelisin haitarin alapäätä, mutta saahan kalliimmalla uudempaa ja vähemmillä kilometreilla. Tällä hetkellä ihastus on Citikan C3, mutta mun mielestä jotain muuta pitäisi keksiä, koska tuo on kyllä törkeen pieni.
Itse olisin taipuvainen suosimaan Fordia, eli lähinnä Focuksen viistoperä tai mahdollisesti Fiesta, jossa kyllä koko kysymysmerkki. Nuo on ilmeisesti kohtuu luotettavia, ajoltaan mukavia ja huolto taitaa olla kohtuuhintaista. Citikalta ennemmin C4 Berline kun ihan kippo, mutta onko nuo ranskalaiset edelleenkään kovin luotettavia? Sitten ois VAG-konsernin tuotteita myös, mutta onko nuo oikeasti niin paljon laadukkaampia, että korkeampi hinta kannattaa maksaa? Lähinnä noista ehkä jokin Golf tai Ibiza voisi tulla kysymykseen? Sama hinta-asia mietityttää Toyotassa, aika kalliita on. Saabilla ei oikeen soveltuvia malleja ole, ja ulkonäkökään ei ostajaa miellytä, mutta ehkä voisi koittaa jymäyttää koeajamaan jos kohdalle sattuu.
Kaikki mielipiteet, ideat ja käyttökokemukset kiinnostaa!