Moniurahihnan vaihto
Moniurahihnan vaihto
No niin, mimmonens homma tuo moniurahihnan vaihto oikein on? 9-3 Aero -01 on kyseessä.
Terveisin
Terveisin
"2375"
99 EMS grp 2
99 EMS grp 2
Re: Moniurahihnan vaihto
Tunkataan auto ylös, sisälokasuoja irti niin pääsee helpoiten käsiksi moniurahihnaan. Sitten yläpuolelta kiristin löysälle 1/2" hylsysarjan jatkovarrella keulaan päin ja lukitaan kiristin löysälle vaikkapa ruuvilla tms. Samalla kannattaa ehdottomasti ottaa kampiakselin hihnapyörä ja tarkastaa sen sisäpuolella olevat torx-ruuvit + laittaa ne vahvalla lukitusnesteellä kiinni. Useita konerikkoja jo noiden ruuvien löystymisestä aiheutunut.
Jos budjetti sallii, niin vaihda ehdottomasti kiristinrulla ja ohjainrulla samalla!
Jos budjetti sallii, niin vaihda ehdottomasti kiristinrulla ja ohjainrulla samalla!
Re: Moniurahihnan vaihto
Ja tuota kiristintähän ei tarvitse lukita mihinkään, jos osaa näppärästi pitää toisella kädellä jatkovarresta kiinni ja toisella pyöräyttää hihna yhdenkin pyörän päältä pois.Zebe kirjoitti:lukitaan kiristin löysälle vaikkapa ruuvilla tms. Samalla kannattaa ehdottomasti ottaa kampiakselin hihnapyörä ja tarkastaa sen sisäpuolella olevat torx-ruuvit + laittaa ne vahvalla lukitusnesteellä kiinni. Useita konerikkoja jo noiden ruuvien löystymisestä aiheutunut.
Tuon kampuran pultin avaamiseksi tarvitaan muistaakseni 27mm hylsy, jota ei löydy ihan jokaisesta tusinasarjasta. Ja se on sitten tiukassa. Joku varmaan tulee kohta vielä kertomaan oikean momentin, mihin se kiristetään lopuksi takaisin.
Re: Moniurahihnan vaihto
miten kampea estetään pyörimästä kun avataan hihnapyörän pulttia?
"2375"
99 EMS grp 2
99 EMS grp 2
Re: Moniurahihnan vaihto
Helpointa tehdä se pulttipyssyllä.
Re: Moniurahihnan vaihto
Tämä on mielestäni ehdottoman hyvä vihje, sillä kun yrittää kiristintä vetää äärimmilleen lukkoasentoon, saattaa vahingossa rikkoa tuon vääntöreiän.Ja tuota kiristintähän ei tarvitse lukita mihinkään, jos osaa näppärästi pitää toisella kädellä jatkovarresta kiinni ja toisella pyöräyttää hihna yhdenkin pyörän päältä pois.
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
Re: Moniurahihnan vaihto
Vaihde päälle, jarru päälle?miten kampea estetään pyörimästä kun avataan hihnapyörän pulttia?
Re: Moniurahihnan vaihto
Ei kannata välttämättä lootaa vasten vääntää. Voi olla hyvinkin kireällä ja ainakin teoreettinen mahdollisuus rikkoa jotain vaihteistosta, sillä momenttia siihen kohdistuu tuossa tilanteessa huomattavasti.
Tosiaan alle satasen pieni kompura ja alle 50e pulttipyssy riittää tuon avaukseen.
Perustyökalut autoharrastajalle. Jos ei huvita hankkia, niin turha arpoa, teettää toisella harrastajalla sitten vaikka
.
Tosiaan alle satasen pieni kompura ja alle 50e pulttipyssy riittää tuon avaukseen.
Perustyökalut autoharrastajalle. Jos ei huvita hankkia, niin turha arpoa, teettää toisella harrastajalla sitten vaikka

Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
T7 & T8 JC performance.
Kysy!