Nyt olis tarkoitus tehdä pienimuotoinen kansiremontti savutuksen lopettamiseksi.
Työn teen itse, autotallissa perustyökaluilla. Wis löytyy koneelta mitä vähän silmäilin, myös haynesin korjausopas löytyy jota en ole vielä lueskellut (englanniksi niin mene ihan kaikki perillle)
Mitenkäs toi nyt tulisi toteuttaa? Ahdin irti -> pakosarja irti. Imusarja irti, riittääkö että ottaa läpälle tulevan ahtoputken irti että saa kannen irti? Venakoppa auki, ketju löysälle -> kannen pultit irti -> kansi pois? Wississä luki tuosta tehostimen pumpusta että pitäis löysätä hihna ja irroittaa pumppu, miksi?
Mitä vaihdan? No uudet pultit ja kannentiiviste tietenkin. Venttiilit irti, varsien hionta käsin ja uudet kumit paikalleen, tähän tarvitsisin ohjeita? Kansi koneistamolle jos tasossa näkyy mitään? Vai vienkö joka tapauksessa plaanattavaksi? Kannentiiviste mistä, ilmeisesti tarvikeliikkeestä käy elrig merkkinen hyvin? Uusi jakoketju ja kiristin?
b204l t5 moottori, 325tkm, aikaisemmista koneremonteista ei tietoa
Kansiremontti
Kansiremontti
Ng900
Re: Kansiremontti
Wis:illä, haynesillä ja Foorumilla on purkuoperaatiosta aikalailla hyvät ohjeet.
Kannenpultteja ei tarvitse vaihtaa ellei niissä ole selviä mittaeroja tai syöpymiä varsissa. Venttiilinvarsia ei missään nimessä saa mennä hiomaan, ja pakopuolen venttiilejä koneistamaan, niissä on stelliittipinnoite jota ei saisi puhkaista.
Alkuperäinen jakoketjun kiristin on laadukkaampi kuin tarvikkeet, ja rakenteeltaan sellainen että ei normaalisti käytössä kulu, tiedät kun saat sen käsiisi tutkittavaksi. Mm. motonetistä saatavalla tarvikekiristimellä hankkii vain itselleen ongelmia (lukitusräikän hampaat pettävät ja ketju pääsee löysälle).
Todennäköisesti kannessa on liekkirenkaiden kohdille jauhautunut urat joten plaanaus ei ole pahitteeksi.
Kannenpultteja ei tarvitse vaihtaa ellei niissä ole selviä mittaeroja tai syöpymiä varsissa. Venttiilinvarsia ei missään nimessä saa mennä hiomaan, ja pakopuolen venttiilejä koneistamaan, niissä on stelliittipinnoite jota ei saisi puhkaista.
Alkuperäinen jakoketjun kiristin on laadukkaampi kuin tarvikkeet, ja rakenteeltaan sellainen että ei normaalisti käytössä kulu, tiedät kun saat sen käsiisi tutkittavaksi. Mm. motonetistä saatavalla tarvikekiristimellä hankkii vain itselleen ongelmia (lukitusräikän hampaat pettävät ja ketju pääsee löysälle).
Todennäköisesti kannessa on liekkirenkaiden kohdille jauhautunut urat joten plaanaus ei ole pahitteeksi.