Terve vaan kaikille pitkästä aikaa. Eli kulkupelinä on nykyään tommonen ysitonnari vm -87 turbollakin varustettu yksilö. Vaivattomasti sillä olen ajanut viimeiset viisi kuukautta kunnes eräänä päivänä satuin laittamaan jännitemittarin päälle ajotietokoneessa.
Vaivaiset 12,2 - 12,8 se näytti seilaavan mutta akun merkkivalo ei syttynyt vielä. Aamulla kylmänä saattoi antaa jopa 13,3 hetken aikaa kunnes lämpeni.
Tästä huolestuneena kävin vaihtamassa jännitteensäätimen. Yllättyneenä huomasinkin että tämän vaihdon jälkeen akkuvalo alkoi palaamaan himmeänä ja lataus oli tippunut niinkin alhaalle kuin 11,1:een.
Siksi kysynkin nyt mistä moinen voisi johtua. Olisiko uusi jännitteensäädin voinut hajota siitä että se asennuksen aikana sai pienen sähköiskun (unohdin ottaa kaapelin irti akusta)? Mikähän meni vikaan? Eihän uuden osan vaihtaminen pitäisi pahentaa tilannetta, eihän?
Ei lataa enää, uusi jännitteensäädin hajosi?
-
- "Aero"
- Viestit: 366
- Liittynyt: Su Huhti 24, 2005 00:26
- Paikkakunta: Espoo
Ei lataa enää, uusi jännitteensäädin hajosi?
#2792
Skoda Favorit 1.3 GLXi -95 (KA)
Skoda Favorit 1.3 GLXi -95 (KA)
Re: Ei lataa enää, uusi jännitteensäädin hajosi?
Johdotus, liittimet eritoten. Uusi jännitteensäätäjä -> uudet hiilet -> eivät ole muotoutuneet laturin kontaktipintoja mukaileviksi niin voi laskeakin, mutta noussee jonkin ajokilometrin jälkeen.
Itelläni näyttelee vähän samanmoisia jännitelukemia, kovalla kaasutuksella vilahtaa myös latauksen merkkivalo. On tiedossa talven hiilienvaihdon jäljiltä, että laturin kollektorin kontaktipinnat on huonot. Eli uus laturi tässä lähiaikoina...
Itelläni näyttelee vähän samanmoisia jännitelukemia, kovalla kaasutuksella vilahtaa myös latauksen merkkivalo. On tiedossa talven hiilienvaihdon jäljiltä, että laturin kollektorin kontaktipinnat on huonot. Eli uus laturi tässä lähiaikoina...
Re: Ei lataa enää, uusi jännitteensäädin hajosi?
jos se ajotietokone näyttää jotain 12 päälle niin kannattaa varmistaa erillisellä mittarilla, omassa -94 tonnarissa kun vaihdettiin jännitteensäädin uuteen niin ajotietokone näytti 12,4V ja kun mitattiin 2 eri mittarilla, antoi molemmat 13,9-14,2V
Mercedes benz s211 320cdi -käyttis-
Mercedes benz 190 2.5 20V superturbo -harrasteauto-
Mercedes benz 190 2.5 20V superturbo -harrasteauto-
Re: Ei lataa enää, uusi jännitteensäädin hajosi?
tottahan tarkistit liukujen kunnon ennen uuden hiilisetin asennusta?
jos näin ei käynyt luulisi liukujen olevan ns vaihtokunnossa joten laturi kouraan ja purku ja sitten pelkän ankkurin kanssa vierailu autosähköliikkeessä piristää kummasti, sekä laturia että mieltä, paluumatkalla tietty uudet lagerit kouraan kaupasta.
jos näin ei käynyt luulisi liukujen olevan ns vaihtokunnossa joten laturi kouraan ja purku ja sitten pelkän ankkurin kanssa vierailu autosähköliikkeessä piristää kummasti, sekä laturia että mieltä, paluumatkalla tietty uudet lagerit kouraan kaupasta.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,