Koetaulun yläosan aukaisu?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Barney74
"Turbo"
Viestit: 259
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:55
Paikkakunta: Vaasa

Koetaulun yläosan aukaisu?

Viesti Kirjoittaja Barney74 »

Dodii...epäilyksen kohteena saattaapi olla tuo moottori, joka hoitaa sisäilmankierron ja ulkoilmankierron läppää. Ensinnäkin löydänkö sen tuolta koetaulun yläosan alta? Ja millainen se on? Ajattelin, että jos se olisi jämähtänyt sisäilmankierrolle.
Btw. pitäisikö siitä kuulua jotain ääntä kun tuota nappulaa painaa? surinaa? Ilmanvirtauksessa muutoksia? Jotain mistä vois havaita sen toimivan?

Hankaluutta asiaan lisää se, että matkustajallekin on lämätty ilmapallo. Miten siis saan tuon kannen pois ja riittääkö se pelkästään ja onko siinä kovakin homma?
Huurtumisen takia tätä asiaa kyselen. Luulin jo tuon vian menneen mutta väärässä olin! Huurtuminen näillä keleillä on taas läsnä. :x
Saab 9-5 Vector 2,0T -03
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Sisäilmankierron moottoriin pääsee käsiksi moottoritilasta, kojetaulun avaaminen ei auta.

Moottori on höyrystinkotelon kyljessä, lähellä raitisilmasuodatinta ja ilmanottoaukkoa. Avaat muovikannen tuulilasinpyyhkijöiden edestä. Kun painat sisäilmankierron nappia ja menet katsomaan sinne ilmanottoaukkoon, niin pitäisi näkyä kun läppä kääntyy asennosta toiseen. Kun sisäkierto on päällä, läppä sulkee ulkoilmanottoaukon. Normaalisti läppä sulkee aukon sisätilaan sulake/reletaulun kohdalla.

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 3440#83440
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Isolohko
"Hirsch"
Viestit: 743
Liittynyt: La Helmi 14, 2004 16:50
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Koetaulun yläosan aukaisu?

Viesti Kirjoittaja Isolohko »

Jos läppä ei liiku, kannattaa irrottaa moottori lähempää tarkastelua varten.

Jos moottori ei pyöri se ei ole välttämättä kärähtänyt.
Itselläni moottori oli jumiutunut - pieni liikautus pihdeillä
sai sen taas toimimaan.
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Vastaa Viestiin