Akulta jännitettä mitattaessa se on stabiili, 13,7v muistaakseni. Edu ja torquen jännitenäyttö taasen vaihtelee 12,5-13,8v välillä jatkuvasti. Lisäksi auto käy huonosti tyhjäkäyntiä kylmänä.
Lisäksi sammuilee välillä kylmänä kun lähtee liikkeelle.
Eculle tuleva jännite ilmeisesti vaikuttaa miten bensaa suihkutetaan moottoriin. Trionicin lämpötila-anturi on vaihdettu. Mittariston lämpömittari on kuollut mikä aiheuttaa sen että flekti pyörii jatkuvasti.
Mistä pystyisi mittailemaan trionicille tulevaa jännitettä? Vikakohteista saa vinkkailla
Trionicille tuleva jännite heittelee
Re: Trionicille tuleva jännite heittelee
Trionicissa on kompensointi jännitteen muutoksille. Se mittariston lämpömittari on oma piirinsä, eikä vaikuta mihinkään. Tuon ikäisessä flektin ohjaus tulee trionicista muistaakseni. En kyllä keksi miten jännite voi noin heitellä, ellei jossain ole katkosta?
M97CSB234EFM57001 RE85
Re: Trionicille tuleva jännite heittelee
Kyllä se heittelee jos akku on jo huonontunut ja kuormia menee päälle, ilmastoinnin kompressori, kaukovalot tms.
Mutta ei todellakaan vaikuta ecun toimintaan, sylttysysteemin käyttöjännite on 5V reguloitu joten pikku akkujännitteen notkahdus ei tunnu missään.
Canlogia/techillä katsomaan antaako joku anturi puutaheinää tai muuten omituista paramatria pukkaa.
Mutta ei todellakaan vaikuta ecun toimintaan, sylttysysteemin käyttöjännite on 5V reguloitu joten pikku akkujännitteen notkahdus ei tunnu missään.
Canlogia/techillä katsomaan antaako joku anturi puutaheinää tai muuten omituista paramatria pukkaa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Trionicille tuleva jännite heittelee
Kyllä se sytkäkin alkaa pätkiä kun antaa hehkuvikaiselle mersulle apuvirtaa ja jännitteet notkahtaa 7 volttiin. 

Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Re: Trionicille tuleva jännite heittelee
Voi myös kokeilla paljonko jännite-eroa on laturin, startin ja akun plusnavan välillä kun on iso sähkökuorma päällä. Samoin akun miinusnavan ja rungon välillä. Huonot kaapelit voi aiheuttaa harmia vaikka akku olisikin OK.
Miten Torque saa jännitelukeman, tuleeko se datana väylästä, vai mittaako OBD-pulikka vaan sen jännitteen liittimestä sillä tarkkuudella kuin sattuu kulloinkin saamaan?
Kokeile puhdistaa maadoituspiste akun vieressä ja kuskin kaiutinritilän alla.
Miten Torque saa jännitelukeman, tuleeko se datana väylästä, vai mittaako OBD-pulikka vaan sen jännitteen liittimestä sillä tarkkuudella kuin sattuu kulloinkin saamaan?
Kokeile puhdistaa maadoituspiste akun vieressä ja kuskin kaiutinritilän alla.
Re: Trionicille tuleva jännite heittelee
Torquesta en tiedä mutta samoja lukemia näyttää kuin EDU. Lukema ei siis pysy hetkeäkään samana vaan vaihtelee jatkuvasti. Parkissa kun mittasin akulta jänniteen niin samalla vahtasin puhelimesta torquella jännitettä ja se heittelee.
Akun alla oleva piste on putsailtu ja se näytti olevan ok. Kylmänä tosiaan sammuu helposti kun lähtee liikkeelle ja tyhjäkäynti seilaa sellasta 500-800rpm.
Torquella kattelin lämpötiloja joten lämpötila-anturi toimii. Eli antaako Trionicille lämpötilatiedon se imusarjan alla oleva anturi ja flektiä ohjaa toi kannen päässä oleva anturi? Jos imusarjan alla oleva anturi ei toimisi niin eihän Trionic voisi tietää jäähdytinnesteen lämpötilaa? Ja jos mittariston lämpömittarissa on eloa niin flekti ei pyöri 24/7.
Akun alla oleva piste on putsailtu ja se näytti olevan ok. Kylmänä tosiaan sammuu helposti kun lähtee liikkeelle ja tyhjäkäynti seilaa sellasta 500-800rpm.
Torquella kattelin lämpötiloja joten lämpötila-anturi toimii. Eli antaako Trionicille lämpötilatiedon se imusarjan alla oleva anturi ja flektiä ohjaa toi kannen päässä oleva anturi? Jos imusarjan alla oleva anturi ei toimisi niin eihän Trionic voisi tietää jäähdytinnesteen lämpötilaa? Ja jos mittariston lämpömittarissa on eloa niin flekti ei pyöri 24/7.