Ng900 RataKäyttisE85 -96

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Peltsi_900
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: La Helmi 24, 2007 21:46
Paikkakunta: Jyväskylä

Ng900 RataKäyttisE85 -96

Viesti Kirjoittaja Peltsi_900 »

Elikkäpä tarkoitus olisi tuollaisesta Ng:stä tehdä hieman enemmän radallekin soveltuva kulkine.

Lähtökohdiltaan autossa on ulkoisesti jo erittäin harvinaista korisarjaa eli Viggen/Aero ;) Sekä 17' aeron vanteet jotka jätettiin talvivanteiksi ja sisuksiin on vaihdettu musta täysnahkainen ja sähkösäätöinen aeron sisusta.

Alustasta löytyy Bilsteinin tolpat ja H&R? madallusjouset.
Tekniikka kohtuullisen vakio lukuunottamatta vaihdettua 3' putkea, välijäähyä ja T7 mankkuvenaa.
Tietysti lähes pakolliset ahtojen nosto tehty eli perus peli bensalla se vajaa 250hv ja ulkoisesti näyttävähkö laite.
Lähtökohta:
http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 0689_n.jpg

Ja sittenkä mitä olisi tarkoitus tehdä:
-E85 muutos---CHECK
-Uudet kesävanteet ja renkaat---Vanteet CHECK
-Jämäkämmät kallistuksenvakaimet ja muuta alustan päivitystä
-Jarruihin päivitystä
-Moottorin siistimistä jos sieltä saisi siinä samalla vaikka vähän lisä hevosiakin
-Korin siistimistä
-Sisustan siistimistä
-Hifi päivityksiä
-YM mitä matkan varrella tulee eteen ja mieleen

Elikkä E85 muutos tuli tehtyä lähes samontein kun auton hommasin koska kaverilla oli valmiina irto boksi ja hän teki siihen ohjeman jonka vaihdoin sitten autoon.

Vanteita tuli ostettua pari sarjaa SuloVilen periaatteella eli sai halvalla :D Joten nyt pitäisi päättää tuleko autoon 17' vaiko 18' vanteet ensi kesäksi.
Kuva 18' vanteista:
http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 3326_n.jpg

Ja projektihan etenee tässä omalla vauhdillaan vapaa-ajan ja raha tilanteen ehdoilla ;)
Kiirehän sillä ei ole mutta tietyistä osa-alueista pitäisi tehdä kouluun lopputyö ja tämän vuoden aikana pitäisi valmistua :D
Viimeksi muokannut Peltsi_900, Ti Tammi 08, 2013 22:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
NG900 2,0t E85 Aero/Viggen look -96
EX Saab: 9000 CSE 2,3t Turbo-S -92, 900i -84, 900c*2 varaosina
EX JDM: Mitsubishi GTO Twinturbo -91, Toyota Soarer GT-T -91, Nissan Silvia Ps13 -92, Toyota MR2 GT Turbo -90, Nissan Pulsar GTI-R -91

#6323#
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2545
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Ng900 RataKäyttisE85 -96

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Hifi päivityksiä
Eikös nuo vaan hidasta radalla? :lol: Vähänkään parempien poppien hinnalla saa jo isomman turbon sun muut ostettua :P
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: Ng900 RataKäyttisE85 -96

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Painavat kiinantina-vanteet ei myöskään ole ihan optimit radalle. Veikkaan että nuo originalit vanteet ovat kevyemmät ja kestävämmät, tyylikkäämmät ainakin ovat.
nix0n
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: To Elo 27, 2009 15:38
Paikkakunta: Kymi

Re: Ng900 RataKäyttisE85 -96

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Itse komppaan f-19 ja noiden vanteiden kohdalla myös että orggikset. Noi halpikset voi vääntyä suht helposti jos vielä pehmeetä kamaa.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Peltsi_900
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: La Helmi 24, 2007 21:46
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ng900 RataKäyttisE85 -96

Viesti Kirjoittaja Peltsi_900 »

Hifien päivitys kattaa lähinnä soittimen ja hyvän erkan eteen ja mahdollisesti yhden pienen subin. Ja hifien mukana tuleva paino vaan on pakko hyväksyä koska auto on ja toivottavasti pysyy ainoana autona niin siinä pitää myös silloin mussiikin kuulua.

Vanteista sen verran että nuo 18' ei ainakaan ole ratavanteiksi tulossa se on jo itelläkin tiedossa ja orkkisvanteista yksi on lievästi kiero joten niitä en siksi halunnut jättää rata vanteiksi.
NG900 2,0t E85 Aero/Viggen look -96
EX Saab: 9000 CSE 2,3t Turbo-S -92, 900i -84, 900c*2 varaosina
EX JDM: Mitsubishi GTO Twinturbo -91, Toyota Soarer GT-T -91, Nissan Silvia Ps13 -92, Toyota MR2 GT Turbo -90, Nissan Pulsar GTI-R -91

#6323#
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ng900 RataKäyttisE85 -96

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

en tiedä mikä on tilanne sulla tän kans ja mitä tarkoitat radalle soveltuvalla mutta...

tod.näk. 18" rengastus tulee olemaan liian matalalla profiililla = ei pitoa.
ja niihin oikean ratakumin ettiminen on vaikeeta ja kallista.

225/45-17 loytyy ihan slicksiäkin ja kohtis hintaan, plus että renkaan ajo-ominaisuudet radalla huomattavasti paremmat.



bilsteinit liian pehmeät yhdistettynä H&R jousien kanssa.

älä koske etuvakaajaan, taka vakaajan kanssa onkin sit pientä leikkimistä...riippuu ihan renkaista, muusta alustasta ja paljonko on tavaraa kontissa, sekä omasta ajotyylistä... tupla orkkis työntää jo ihan mukavasti persettä rinnalle...mun mielestä paljon parempi ja "halvempi" kun nää suomesta saatavat paksummat mallit...mun mielestä sais olla vieläkin paksumpia.

alustan kanssa turailu vaan on aika pitkäjänteistä hommaa ja pienetkin muutoket tekevät isoja asioita. paino jakauma näyttelee myöskin isoa osaa, sekä auton korkeus suhteessa etu- ja takapää.

jarrut ei voi olla koskaan liian pitävät.

ja se oleellisin...hommaa lukko!
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Vastaa Viestiin