satkun etulaakereista

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

satkun etulaakereista

Viesti Kirjoittaja tuomas »

Terve!

Vielä jatketaan etunapaan liittyvillä kysymyksillä, että miten satkun etunavat muuttuivat loppuvuodesta -85 ? Tämä siksi kun ainakin motonetin mukaan ennen ja jälkeen tuon ajankohdan on eri laakerit?

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11632
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Motonetin listan mukaan ero on napamutterissa. Olisiko tuo paketti laakerien osalta samansisältöinen, mutta toisessa mukana erilainen napamutteri?

Uudempi mutteri on kertakäyttöinen muotoaan muuttava mutteri.
Kuva

Vanhempi on korkeampi, sisäänlyötävällä reunalla varustettu.

Esim. täällä ei tehdä mitään eroa laakereissa 85-vuoden kohdalla:
http://www.saabsite.com/900old/c900wheelbearings.htm
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

Hyvä juttu. Voipi sitten ruveta läjäämään etunapoja.

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Vastaa Viestiin