Näitä erilaisia kulkimia on tässä vuosien mittaan ollut jo kolme tusinaa täyteen, mutta tuollaista härpäkettä kuin aktiivihiilisäiliö ei ole ollut aiemmin kunnia omistaa. Tai jos on, se on ollut ainakin hyvin hiljaa ja kiukuttelematta
Aktiivihiilisäiliön venttiilin poisto?
Aktiivihiilisäiliön venttiilin poisto?
Tuo korjaamani 3.0 V6 bensa alkoi pitämään melkoista rapinaa tyhjäkäynnillä. Melkein jätti oma pumppu pari lyöntiä väliin, kun mietin mitä olenkaan unohtanut vetää momenttiin kootessani konetta... Vanha kunnon ruuvari korvalla kuuntelemaan -menetelmä paljasti rapinan lähteeksi kuitenkin konekiväärin lailla naksuttavan venttiilin, joka on ripustettu ilmamassamittarin kylkeen. Lienee siis aktiivihiilisäiliön venttiili, sellaisen googletin kyljestä löytyneellä numerosarjalla.
Näitä erilaisia kulkimia on tässä vuosien mittaan ollut jo kolme tusinaa täyteen, mutta tuollaista härpäkettä kuin aktiivihiilisäiliö ei ole ollut aiemmin kunnia omistaa. Tai jos on, se on ollut ainakin hyvin hiljaa ja kiukuttelematta
Mikä siis neuvoksi? Voiko sen poistaa, kun ollaan näinkin kaukana Kaliforniasta? Mitään vikakoodia tuo laite ei ainakaan vielä ole puskenut läpi asti... Onko sekin vain ajan kysymys?
Näitä erilaisia kulkimia on tässä vuosien mittaan ollut jo kolme tusinaa täyteen, mutta tuollaista härpäkettä kuin aktiivihiilisäiliö ei ole ollut aiemmin kunnia omistaa. Tai jos on, se on ollut ainakin hyvin hiljaa ja kiukuttelematta
Re: Aktiivihiilisäiliön venttiilin poisto?
ainakin bensamasiinassa juuri tuossa on evap-venttiiili, siitä lähtee letkut itse säiliölle ja T-haaraan....aktiivihiilisäiliö muuallaylepola kirjoitti:Tuo korjaamani 3.0 V6 bensa alkoi pitämään melkoista rapinaa tyhjäkäynnillä. Melkein jätti oma pumppu pari lyöntiä väliin, kun mietin mitä olenkaan unohtanut vetää momenttiin kootessani konetta... Vanha kunnon ruuvari korvalla kuuntelemaan -menetelmä paljasti rapinan lähteeksi kuitenkin konekiväärin lailla naksuttavan venttiilin, joka on ripustettu ilmamassamittarin kylkeen. Lienee siis aktiivihiilisäiliön venttiili, sellaisen googletin kyljestä löytyneellä numerosarjalla.
Näitä erilaisia kulkimia on tässä vuosien mittaan ollut jo kolme tusinaa täyteen, mutta tuollaista härpäkettä kuin aktiivihiilisäiliö ei ole ollut aiemmin kunnia omistaa. Tai jos on, se on ollut ainakin hyvin hiljaa ja kiukuttelemattaMikä siis neuvoksi? Voiko sen poistaa, kun ollaan näinkin kaukana Kaliforniasta? Mitään vikakoodia tuo laite ei ainakaan vielä ole puskenut läpi asti... Onko sekin vain ajan kysymys?
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Aktiivihiilisäiliön venttiilin poisto?
Ota piuha venttiilistä irti, ja oota mitä tuleman pitää... Korkeintaan vikakoodilla herjaa...Veikkaisin... 
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Aktiivihiilisäiliön venttiilin poisto?
Joo se säiliö on varmaankin jossain lokasuojan sisällä, sinnepäin tuo yksi putki sukeltaa.
Ja otankin irti jos ei tule illan kuluessa vastaan vielä parempia ideoita
Ja otankin irti jos ei tule illan kuluessa vastaan vielä parempia ideoita
Saab 9-5 3.0t V6. 45000 km konerempan jälkeen... Kerrassaan mukava peli!
Opel Vectra 2.2 DI toinen GM:n tuote toimii hyvin, mutta se turbon puute...
Cadillac SRX 3.6 kolmas GM:n tuote. Tässä ei turbon puute haittaa paljoa :)
Opel Vectra 2.2 DI toinen GM:n tuote toimii hyvin, mutta se turbon puute...
Cadillac SRX 3.6 kolmas GM:n tuote. Tässä ei turbon puute haittaa paljoa :)
Re: Aktiivihiilisäiliön venttiilin poisto?
Tuossa joku aika sitten kyselin samaisen naputuksen perään.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=132404
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=132404
Ns. purge-venttiili joka tyhjentää aktiivihiilisäiliöön kerättyjä tankista haihtuneita hiilivetyjä moottoriin. Naputus on täysin normaalia venttiilin toimintaa, ei syytä huoleen.
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
Re: Aktiivihiilisäiliön venttiilin poisto?
Ok, suurkiitos. Yritin etsiä juuri tätä tietoa foorumilta, mutta en onnistunut löytämään. Ja tuo löytämäsi vastaus näyttääkin tulevan hyvin luotettavalta taholta, joten tyydytään siis siihen eikä ryhdytä kiskomaan piuhoja irti!
Saab 9-5 3.0t V6. 45000 km konerempan jälkeen... Kerrassaan mukava peli!
Opel Vectra 2.2 DI toinen GM:n tuote toimii hyvin, mutta se turbon puute...
Cadillac SRX 3.6 kolmas GM:n tuote. Tässä ei turbon puute haittaa paljoa :)
Opel Vectra 2.2 DI toinen GM:n tuote toimii hyvin, mutta se turbon puute...
Cadillac SRX 3.6 kolmas GM:n tuote. Tässä ei turbon puute haittaa paljoa :)