Ng900 erilainen vino ratti
Ng900 erilainen vino ratti
Tuli huomattua talviliukkailla kun molemmin käsin pitelee nii ratti on vinossa sillä tavalla että oikea puoli on koko ajan lähempää kuljettajaa. Eli et ohjausvivusto olisi hieman sivussa. Ajattelin vaihtaa puslat konehuoneen puolella niin samalla saisko sen keskitettyä? Luin jostain että hammastangon kiristämisjärjestyksellä voi olla merkitys siihen?
Vai voiko se olla vain ratti joka on laitettu vinosti paikoilleen tai ohjaus nivel on vino? Yritin wisistä kattella mut ei avautunu tää homma
Vai voiko se olla vain ratti joka on laitettu vinosti paikoilleen tai ohjaus nivel on vino? Yritin wisistä kattella mut ei avautunu tää homma
Saab 9-3 1.8t SS man -04
Re: Ng900 erilainen vino ratti
" Luin jostain että hammastangon kiristämisjärjestyksellä voi olla merkitys siihen? "
Katso ensin raidetankojen nivelet jos väljää niissä, tukivarret/puslat kunnossa, kyllä sen suoraankin voi säätää, jopa ilman mittareitakin.
Katso ensin raidetankojen nivelet jos väljää niissä, tukivarret/puslat kunnossa, kyllä sen suoraankin voi säätää, jopa ilman mittareitakin.
Re: Ng900 erilainen vino ratti
vaihdoin juuri yhden ulomman ja ajattelin vaihtaa sisemmät raidetankojen puslat kun on väljät. Mut ei kai näillä mitään merkitystä ole siihen jos ratti on vinossa kuljettajaa kohti? suoristettua sen saa suuntauksessa sitten kun varmaan keskitys menee pieleen.
Ongelma on just se et oikea sivu työntyy ulos enemmän kun vasen
Ongelma on just se et oikea sivu työntyy ulos enemmän kun vasen
Saab 9-3 1.8t SS man -04
Re: Ng900 erilainen vino ratti
"vaihdoin juuri yhden ulomman ja ajattelin vaihtaa sisemmät raidetankojen puslat kun on väljät. Mut ei kai näillä mitään merkitystä ole siihen jos ratti on vinossa kuljettajaa kohti?"
Juuri raidetankoja säätämällä tai ratia boordeilla kääntämällä, tukivarsien puslilla ei paljoakaan vaikutusta.
Mikä osa jonka vaihdoit, onko tuossa kuvassa ?
http://www.thesaabsite.com/900new/Saab- ... ering.html
Juuri raidetankoja säätämällä tai ratia boordeilla kääntämällä, tukivarsien puslilla ei paljoakaan vaikutusta.
Mikä osa jonka vaihdoit, onko tuossa kuvassa ?
http://www.thesaabsite.com/900new/Saab- ... ering.html
Viimeksi muokannut assa, Su Helmi 10, 2013 23:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Ng900 erilainen vino ratti
Rattia ei saa oikaista asettamalla sitä spooreille suoraan. Spiraali katkeaa. Ei kai ohjausakselia voi oikaista raidetangoista. Tutkisin ohjausakselin kiinnityksen, ettei siellä ole mitään väärin kasattua. Esim joku epäsymmetrinen kiinnike väärinpäin ym. Mikäli siellä edes on tätä mahdollisuutta. Muutenhan ei jäljelle jää kuin hammastanko. Joko väärässä paikassa, tai vääränlainen.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: Ng900 erilainen vino ratti
Oon vaihtanu uloimman raidetangon pään mutta muut menee kohta vaihtoon. joku sanoi täällä foorumilla että oli vaihtanut pelkän apparin puoleisen hammastangon tukikumin, alotellaan siitä. samalla kun niitä hammastangon kumeja availee niin miettisin jos koko hammastangon sijoituksella saa ohjauspyörän työntymään ulos. Kaihan on pakko samalla availla muoveja sisältä niinku naxu sanoi jos siellä olisi syy siihen.
On kyllä kaameeta spagettia ohjaus kun ajaa moottoritietä, pysyy ainakin hereillä
On kyllä kaameeta spagettia ohjaus kun ajaa moottoritietä, pysyy ainakin hereillä
Saab 9-3 1.8t SS man -04
Re: Ng900 erilainen vino ratti
"On kyllä kaameeta spagettia ohjaus kun ajaa moottoritietä, pysyy ainakin hereillä"
Aurauskulmat muuttunut raidetangonpään nivelen vaihdossa, ratin asento ei vaikuta vetelyyn
Aurauskulmat säädettävä uudestaan.
Aurauskulmat muuttunut raidetangonpään nivelen vaihdossa, ratin asento ei vaikuta vetelyyn

Aurauskulmat säädettävä uudestaan.
Re: Ng900 erilainen vino ratti
oli se ennen vaihtoa myös, siksi osat vaihtuu niin ei tarvii käydä säätämässä moneen otteeseen.
Saab 9-3 1.8t SS man -04