Vaihdoin sitten bimberin Saabismiin ja olen ylpeä siitä

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Siperia
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Ti Maalis 05, 2013 23:30

Vaihdoin sitten bimberin Saabismiin ja olen ylpeä siitä

Viesti Kirjoittaja Siperia »

Tervehdystä vaan kaikille!

Tuli mittaa täyteen bemarista ja nuista jupeista jotka niillä ajelee. Laitoin itselleni 9-3 2.0t biopower farkun. Eikä ole ikään ollut mitään kokemusta saabista. Olen ajellut nyt viikon ja noin 1500 km ja hyvältä tuntuu!!
Sitä lähdin kyselemään et jos joku vois kertoa kokemuksia kyseisestä mallista? Mitä ongelmia, hyviä puolia olette kohdanneet? Minkälaista öljyn vaihto väliä pidätte mulle eräs kaveri sanoi et noin 8-10 tuhannen välein sopiva vaihtoväli koska tuo 85e vaatii sitä! Onko ajovalo poltimot H9 vai H7? Autoni on ruotsin tuonti joten en ole vielä ohjekirjaseen niin tutustunut kun ei tuo ruotti niin sujuvaa ole!

P.S: Kyllä taisi minusta tulla nyt pysyvä SAABISTI
vfr
"Hölösuu"
Viestit: 2037
Liittynyt: Ti Marras 04, 2008 21:06
Paikkakunta: veikkola

Re: Vaihdoin sitten bimberin Saabismiin ja olen ylpeä siitä

Viesti Kirjoittaja vfr »

Onnittelut järkiin tulon johdosta :)
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Avatar
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1103
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Re: Vaihdoin sitten bimberin Saabismiin ja olen ylpeä siitä

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Onnittelut hyvästä valinnasta!

Bemareista on itselläkin (kalliiksi tulleita) kokemuksia. Se juppi-imago on aika koominen. Kalliita ja hitaita ovat näin Saabistin näkökulmasta. Omat olivat vielä epäluotettaviakin.

Monellako pullistelijalla on oikeasti M3 tai M5? Nopeita kyllä, mutta mitä sillä rahalla saisikaan...
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5320
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Vaihdoin sitten bimberin Saabismiin ja olen ylpeä siitä

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Siperia kirjoitti:Minkälaista öljyn vaihto väliä pidätte mulle eräs kaveri sanoi et noin 8-10 tuhannen välein sopiva vaihtoväli koska tuo 85e vaatii sitä! Onko ajovalo poltimot H9 vai H7? Autoni on ruotsin tuonti joten en ole vielä ohjekirjaseen niin tutustunut kun ei tuo ruotti niin sujuvaa ole!
Öljyjen vaihtoväli biopowerissa 15tkm, laatu GM-LL-A-025.
Ajovaloissa H7:t.
Jos englanti taipuu, niin esim. tuolta manuaali PDF-muodossa -> http://www.gmprotectionplanwarranty.com ... nuals.html

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5811
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Vaihdoin sitten bimberin Saabismiin ja olen ylpeä siitä

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Tyyppivikoja löytyy hakusanalla "tyyppi". Mutta yleisimpiä ovat olleet:

-Takatukivarret (bumerangit) keskimääräinen vaihtoväli 3-5vuotta. Eivät ole kalliit..

-Etupään jousituksen yläpään kääntölaakerit. Ei kallis vaihdettuna osineen töineen esim. itselle tuli maksamaan 150euroa.

-Yleensä johtuen em. kääntölaakeriviasta, jos ei ole sitä huomannut, jouset edestä voivat napsahtaa poikki.

-ABS/ESP/TCS malfunc. yleensä johtuu johtokatkoksesta taka-akselilla(n.20-30cm kuljettajan puoleisen takapyörän ABS anturilta eteenpäin löytyy yleisin johtokatkos), helppo korjata itse. Tai sitten on kosteutta liitoksissa. Liitosten kuivaus.

-Sitten joitakin kaasuläppäkotelo/asentoanturivikoja on raportoitu

-Kampiakselinasentoanturi tuntuu olevan aina saabeissa tyypillinen tyyppivika.

-Ohjaustehostimen säiliö tulvii. Koska tehostaja on nokka-akselikäyttöinen, stefa alkaa vuotaa ja moottoriöljyä pääsee tehostimen säiliöön. Voi vaihtaa itse, ohjeet ja tarvittavat osat löytyvät tältäkin foorumilta hakua käyttäen. Liikkeet yleensä haluavat vaihtaa koko tehostajan pumpun, mutta stefan vaihtokin riittää. Hakusana "tulvii" niin löytyy ohjeet ja juttua aiheesta.

Tälläistä.. Etanolilla suositeltu öljynvaihtoväli(käyttäjien kesken) on 10tkm. Ja valmistajan ohjeistuksesta poiketen, nyt kun on uusi API SN luokituksen öljy joka on suunniteltu etanolipolttoaineille, laittaisin itse tätä. Valmistajan luokitus löytyy myös monesta API SN öljystä. API SN öljyjä on listattu "yleistä" osiossa.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... lit=API+SN
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Vaihdoin sitten bimberin Saabismiin ja olen ylpeä siitä

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Siperia kirjoitti:Tervehdystä vaan kaikille!

Tuli mittaa täyteen bemarista ja nuista jupeista jotka niillä ajelee. Laitoin itselleni 9-3 2.0t biopower farkun. Eikä ole ikään ollut mitään kokemusta saabista. Olen ajellut nyt viikon ja noin 1500 km ja hyvältä tuntuu!!
Sitä lähdin kyselemään et jos joku vois kertoa kokemuksia kyseisestä mallista? Mitä ongelmia, hyviä puolia olette kohdanneet? Minkälaista öljyn vaihto väliä pidätte mulle eräs kaveri sanoi et noin 8-10 tuhannen välein sopiva vaihtoväli koska tuo 85e vaatii sitä! Onko ajovalo poltimot H9 vai H7? Autoni on ruotsin tuonti joten en ole vielä ohjekirjaseen niin tutustunut kun ei tuo ruotti niin sujuvaa ole!

P.S: Kyllä taisi minusta tulla nyt pysyvä SAABISTI
Onko tehtaan biopoweri, vai "biopoweroitu" jälkikäteen?
Onko manuaali vai automaatti?
Siperia
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Ti Maalis 05, 2013 23:30

Re: Vaihdoin sitten bimberin Saabismiin ja olen ylpeä siitä

Viesti Kirjoittaja Siperia »

apu,apupoika kirjoitti:
Siperia kirjoitti:Tervehdystä vaan kaikille!

Tuli mittaa täyteen bemarista ja nuista jupeista jotka niillä ajelee. Laitoin itselleni 9-3 2.0t biopower farkun. Eikä ole ikään ollut mitään kokemusta saabista. Olen ajellut nyt viikon ja noin 1500 km ja hyvältä tuntuu!!
Sitä lähdin kyselemään et jos joku vois kertoa kokemuksia kyseisestä mallista? Mitä ongelmia, hyviä puolia olette kohdanneet? Minkälaista öljyn vaihto väliä pidätte mulle eräs kaveri sanoi et noin 8-10 tuhannen välein sopiva vaihtoväli koska tuo 85e vaatii sitä! Onko ajovalo poltimot H9 vai H7? Autoni on ruotsin tuonti joten en ole vielä ohjekirjaseen niin tutustunut kun ei tuo ruotti niin sujuvaa ole!

P.S: Kyllä taisi minusta tulla nyt pysyvä SAABISTI
Onko tehtaan biopoweri, vai "biopoweroitu" jälkikäteen?
Onko manuaali vai automaatti?


Moro! On tehtaan biopowerija manuaali lootalla!
Siperia
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Ti Maalis 05, 2013 23:30

Re: Vaihdoin sitten bimberin Saabismiin ja olen ylpeä siitä

Viesti Kirjoittaja Siperia »

Kiitos nopeista vastauksista! Tämä selvittipaljon ja voi alkaa jatkamaan auton tutkiskelua ja jospa sitä pääsisi kohta kodikseen ton härpäkkeen kanssa!
TKL
"Aero"
Viestit: 349
Liittynyt: Su Loka 24, 2004 12:26

Re: Vaihdoin sitten bimberin Saabismiin ja olen ylpeä siitä

Viesti Kirjoittaja TKL »

Kele sentään :lol:

Kyllä tässä on :saab: :ia ikävä isolla I:llä. Audi leirissä ollaan menty puolisen vuotta mutta sitä yksilöllisyyttä ja tehoa kyllä kaipaa mihin tottui aiemmin.

Tätä foorumia tulee kyllä edelleen seurattua päivittäin, tämän maan paras sellainen kun sattuu olemaan.
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
karitammi
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 17:23
Paikkakunta: Espoo

Re: Vaihdoin sitten bimberin Saabismiin ja olen ylpeä siitä

Viesti Kirjoittaja karitammi »

Onnittelut hankinnasta. Minusta tuntuu, että lopulta nuo luetellutkin tyyppiviat ovat lopulta suht vähäisiä/harvinaisia. Jos henkisesti pystyy ajamaan Saabilla, on se hyvä valinta, ehkä hinta/laatu paras mahdollinen. Sanalla pystyy tarkoitan, että suositut saksalaiset valitaan yleisen hyväksynnän vuoksi. Eivätkä ne tietenkään huonoja ole.
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1715
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: Vaihdoin sitten bimberin Saabismiin ja olen ylpeä siitä

Viesti Kirjoittaja Ristom »

9-3, vaikka jotain pientä tyyppivikaa onkin, niin hyvin harmittomia. Ja katsokaa autojen hintoja käytettynä! Fiiatin dieseleissä toki myös potentiaalisesti vaarallisia ominaisuuksia, mutta se ei kuulune tähän ketjuun..
Nitzgu
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 07:05

Re: Vaihdoin sitten bimberin Saabismiin ja olen ylpeä siitä

Viesti Kirjoittaja Nitzgu »

Minua on kovasti koitellut, joten alkanut jo muitakin katselemaan :(

No, tuolla mennään ainakin toistaiseksi ja tiedä vaikka tästä leppyisikin...
TKL:ää lainatakseni, tää foorumi on yks joka saa vielä pysyyn enkä kyl usko parempaa olevan. Foorumia siis...

Pitäsköhän tuonne yleiseen avata ketju, jossa voisi purkaa muiden merkkien mukanaan tuomia murheita ja vaihtoa katuvia Saabisteja :D Vai olisko siel jo semmoinen?
Vastaa Viestiin