Sytytystulpat kaikki neljä haljenneet...?
Sytytystulpat kaikki neljä haljenneet...?
Morjensta palstalle!
Yritin hakea haulla ,mutten löytänyt mitään vastaavaa...
Eli kovan pakkasen takia autosta jäätyi huohotusputki ja sen seurauksena öljyt katosi koneesta.Lopetin ajamisen siihen paikkaan havaittuani savumuodostuksen ja öljynpainevalon syttymisen.
Auto meni korjaamolle ,jossa todettiin turbon olevan ehjä ,mutta joka paikka tietty täynnä öljyä.Autoon asennettiin samalla huohottimen päivitys.Vikakoodia antoi kuulemma kaasuläppä kotelosta ,mutta se poistui putsaamalla(sielläkin öljyä?).
Saatuani auton takaisin ,niin ajattelin tarkistaa tulpat koska käytän viritulppia auton ollessa stage 1-ohjelmalla ja varmistaakseni ettei korjaamolla ole asennettu vakitulppia.
Tulppia vaihtaessani huomasin jokaisen tulpan olevan halki pitkittäin siitä valkoisesta eristeestä(koko matkalta).Olivat samat kokeamman lämpöarvon NGK:t,jotka uusin noin 5000km sitten.
Tarkkuutta vaati ettei lohjenneet palaset pudonneet tulpanrei'istä sisään koneeseen.
Kysymys:Voiko huohottimen jäätyminen ja öljyjen katoaminen koneesta aiheuttaa myös tälläistä ,että tulpat halkeavat?Motonetin sivun mukaan kyseessä olisi sytytyskatkokset ,jotka tulppia halkovat.Voiko SID:iä seuraamalla diagnosoida jotain syttypuolen häikistä ja millähän tunnuksella se siellä on?Meinaan vaan ,ettei nyt olisi kaksi erillistä vikaa mun autossa...
Auto tuntuisi kyllä pelaavan ihan normaalisti...ei savuta,haise,kolise tms.
Tulin tietämättäni yli 400km kotiin niillä haljenneilla tulpillakin ilman"ongelmaa".
Niin ja polttoaineena käytän 98:ia tai V-poweria.
Kiitos!
T:Juki
Yritin hakea haulla ,mutten löytänyt mitään vastaavaa...
Eli kovan pakkasen takia autosta jäätyi huohotusputki ja sen seurauksena öljyt katosi koneesta.Lopetin ajamisen siihen paikkaan havaittuani savumuodostuksen ja öljynpainevalon syttymisen.
Auto meni korjaamolle ,jossa todettiin turbon olevan ehjä ,mutta joka paikka tietty täynnä öljyä.Autoon asennettiin samalla huohottimen päivitys.Vikakoodia antoi kuulemma kaasuläppä kotelosta ,mutta se poistui putsaamalla(sielläkin öljyä?).
Saatuani auton takaisin ,niin ajattelin tarkistaa tulpat koska käytän viritulppia auton ollessa stage 1-ohjelmalla ja varmistaakseni ettei korjaamolla ole asennettu vakitulppia.
Tulppia vaihtaessani huomasin jokaisen tulpan olevan halki pitkittäin siitä valkoisesta eristeestä(koko matkalta).Olivat samat kokeamman lämpöarvon NGK:t,jotka uusin noin 5000km sitten.
Tarkkuutta vaati ettei lohjenneet palaset pudonneet tulpanrei'istä sisään koneeseen.
Kysymys:Voiko huohottimen jäätyminen ja öljyjen katoaminen koneesta aiheuttaa myös tälläistä ,että tulpat halkeavat?Motonetin sivun mukaan kyseessä olisi sytytyskatkokset ,jotka tulppia halkovat.Voiko SID:iä seuraamalla diagnosoida jotain syttypuolen häikistä ja millähän tunnuksella se siellä on?Meinaan vaan ,ettei nyt olisi kaksi erillistä vikaa mun autossa...
Auto tuntuisi kyllä pelaavan ihan normaalisti...ei savuta,haise,kolise tms.
Tulin tietämättäni yli 400km kotiin niillä haljenneilla tulpillakin ilman"ongelmaa".
Niin ja polttoaineena käytän 98:ia tai V-poweria.
Kiitos!
T:Juki
Saab 9-3 '02
Saab 99 GL'84 R.I.P
Saab 99 GL'84 R.I.P
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Sytytystulpat kaikki neljä haljenneet...?
Mitkä nämä "viritulpat" ovat? Jos opensid niin MiFiä voit seurata.Juki-76 kirjoitti:Morjensta palstalle!
Yritin hakea haulla ,mutten löytänyt mitään vastaavaa...
Eli kovan pakkasen takia autosta jäätyi huohotusputki ja sen seurauksena öljyt katosi koneesta.Lopetin ajamisen siihen paikkaan havaittuani savumuodostuksen ja öljynpainevalon syttymisen.
Auto meni korjaamolle ,jossa todettiin turbon olevan ehjä ,mutta joka paikka tietty täynnä öljyä.Autoon asennettiin samalla huohottimen päivitys.Vikakoodia antoi kuulemma kaasuläppä kotelosta ,mutta se poistui putsaamalla(sielläkin öljyä?).
Saatuani auton takaisin ,niin ajattelin tarkistaa tulpat koska käytän viritulppia auton ollessa stage 1-ohjelmalla ja varmistaakseni ettei korjaamolla ole asennettu vakitulppia.
Tulppia vaihtaessani huomasin jokaisen tulpan olevan halki pitkittäin siitä valkoisesta eristeestä(koko matkalta).Olivat samat kokeamman lämpöarvon NGK:t,jotka uusin noin 5000km sitten.
Tarkkuutta vaati ettei lohjenneet palaset pudonneet tulpanrei'istä sisään koneeseen.
Kysymys:Voiko huohottimen jäätyminen ja öljyjen katoaminen koneesta aiheuttaa myös tälläistä ,että tulpat halkeavat?Motonetin sivun mukaan kyseessä olisi sytytyskatkokset ,jotka tulppia halkovat.Voiko SID:iä seuraamalla diagnosoida jotain syttypuolen häikistä ja millähän tunnuksella se siellä on?Meinaan vaan ,ettei nyt olisi kaksi erillistä vikaa mun autossa...
Auto tuntuisi kyllä pelaavan ihan normaalisti...ei savuta,haise,kolise tms.
Tulin tietämättäni yli 400km kotiin niillä haljenneilla tulpillakin ilman"ongelmaa".
Niin ja polttoaineena käytän 98:ia tai V-poweria.
Kiitos!
T:Juki
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Sytytystulpat kaikki neljä haljenneet...?
Mun ymmärtääkseni tuossa on ollut ihan NGK BCPR7ES-11 käytössä?
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: Sytytystulpat kaikki neljä haljenneet...?
Joo...eli kuten ippe totesi ,niin kys. tulpat BCPR7ES-11/ NGK:t käytössä.
Pitää tarkkailla tota kyseistä arvoa sitten SID:stä.
Joskus täältä lukenut ,että NGK:kin suoltaa nykyisin sekundaa markkinoille mutta että kaikki neljä!
T:Juki
Pitää tarkkailla tota kyseistä arvoa sitten SID:stä.
Joskus täältä lukenut ,että NGK:kin suoltaa nykyisin sekundaa markkinoille mutta että kaikki neljä!
T:Juki
Saab 9-3 '02
Saab 99 GL'84 R.I.P
Saab 99 GL'84 R.I.P
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Sytytystulpat kaikki neljä haljenneet...?
Kuinka paljon nillä halkeneilla oli ajettu? Arvo sidissä on "Miss"...Juki-76 kirjoitti:Joo...eli kuten ippe totesi ,niin kys. tulpat BCPR7ES-11/ NGK:t käytössä.
Pitää tarkkailla tota kyseistä arvoa sitten SID:stä.
Joskus täältä lukenut ,että NGK:kin suoltaa nykyisin sekundaa markkinoille mutta että kaikki neljä!
T:Juki
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Sytytystulpat kaikki neljä haljenneet...?
Olisko tuossa vastaus?Juki-76 kirjoitti: Tulppia vaihtaessani huomasin jokaisen tulpan olevan halki pitkittäin siitä valkoisesta eristeestä(koko matkalta).Olivat samat kokeamman lämpöarvon NGK:t,jotka uusin noin 5000km sitten.
Ahdonvoimaa
Re: Sytytystulpat kaikki neljä haljenneet...?
Morjensta!
Kuulin evp.autosähkäriltä ,että tulpat voi haljeta siinä rytäkässä kun öljyt katoaa koneesta ja kone alkaa pätkimään.
Nyt tulpat pysyneet ehjänä vaihdon jälkeen...
Kevään jatkoja!
T:Juki
Kuulin evp.autosähkäriltä ,että tulpat voi haljeta siinä rytäkässä kun öljyt katoaa koneesta ja kone alkaa pätkimään.
Nyt tulpat pysyneet ehjänä vaihdon jälkeen...
Kevään jatkoja!
T:Juki
Saab 9-3 '02
Saab 99 GL'84 R.I.P
Saab 99 GL'84 R.I.P
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Sytytystulpat kaikki neljä haljenneet...?
Epäilen kyllä että jokin muu ku tulpat halkee jos ei ole öljyjä koneessa...Juki-76 kirjoitti:Morjensta!
Kuulin evp.autosähkäriltä ,että tulpat voi haljeta siinä rytäkässä kun öljyt katoaa koneesta ja kone alkaa pätkimään.
Nyt tulpat pysyneet ehjänä vaihdon jälkeen...
Kevään jatkoja!
T:Juki
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Sytytystulpat kaikki neljä haljenneet...?
Itellä oli viime kesänä yks tommonen samanlainen tulppa haljennut vaikkeivat olleet koneessa kuin about 200km (leimatulpat ), loput oli ehjiä.. Liekö sitten ollut laatuvaihtelua vai olisko ollut kirittynä liian tiukkaan...
Talven oli taas kiinni nuo 7ES-tulpat ja kun tässä vaihdoin ne pari viikkoa sitten niin ihan ehjiä nuo näyttivät olevat, jospa siinä olis laatuvaihtelulla osuutta sitten..
Talven oli taas kiinni nuo 7ES-tulpat ja kun tässä vaihdoin ne pari viikkoa sitten niin ihan ehjiä nuo näyttivät olevat, jospa siinä olis laatuvaihtelulla osuutta sitten..
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.