kestääkö lohkoon tehdä millin parin isommat jengat pakosarjan pinnapulteille kun vanhat kierteet taitaa olla aika heikossa hapessa ja vuotaa välistä jonnin verran.
Sais kaikki paikat pitään ja pollet pysyyn koneessa sisällä
Missä mallissa on pakosarja kiinni lohkossa pinnapulteilla?
.. Vai tarkoitatko kenties kantta?
Suosittelen helikoil tyylistä korjausta, eli "sisäkierre spiraali".
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
tuohon on jossain vaiheessa vaihdettu pinnapultit kun ahdinta piti vaihella niin koitti säästellä koneen puolen kierteitä. nyt ne on kuitenki antautuneet ja alkanu pyöriin koneen puolelta jengat tyhjää eikä saa enää pitämään liitosta.
Ng900 2.0 turbossa on pakosarja kiinni kannessa (ei lohkossa) ja korjaukseksi mainitsema helicoil tms. Kierresisäke. Kestää vähintään sen, mitä alkujaan.
Vakiona kannessa on pinnapultit ihan tehtaan jäljiltä. Useasti pakosarjaa irroitellessa tulee myös pinnapultti mukana, mutta ei aina.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Itse kokeilisin ensin varovaisesti kierretapilla putsata reiät ja sitten uudet pinnatapit kiertäen reikiin ihan pohjaan saakka vaikka tuplamutterin avulla. Monesti ne entiset tapit eivät ole olleet pohjaan saakka kierrettyinä ja ehjää kierrettä on siellä reiän pohjalla vielä riittävästi jäljellä luotettavaan kiinnitykseen. Sama konsti toimii venttiilikopan ruuvienkin kanssa esim. og900:n 8-venttiilisissä. Vuotavaa kopan tiivistettä on yritetty kiristää ja kierteet pilalle. Korjaus sitten uusi tiiviste ja kierteiden rotsaus tapilla+pidemmät ruuvit.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01