No, mikä nyt dokkariksi katsotaan, lähinnä minulla on paljon kuvia kattoon liittyen. Nuo jälkimmäiset kaksi ovat muutaman vuoden takaa, näköjään digikamerat kehittyvät
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/ruost ... 2922_1.JPG
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/ruoste/Dcp08418.jpg
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/ruoste/Dcp08403.jpg
Jos letku on rikki, parasta olisi vaihtaa koko letku uuteen. Kattoverhoilun alla letkua on näkyvissä vain 10 - 15 cm, minkä jälkeen se sukeltaa katon sivupalkkiin ja siitä A-pilarin kautta lokasuojaan. Omaani vänkärin puolelle puutarhaletkua, kun vanha putki oli jotenkin poikki tai liitos auki, lorotti A-pilariin sisään niin että ovivalokytkin oli jatkuvasti märkä. Letku tekee pari tiukanpuoleista käännöstä kulkiessaan lokasuojaan sivuvilkun luokse, joten letku saa mielellään olla sen verran tukevaa ettei helposti mene lyttyyn taivutettaessa.
Putken sanee vaihdettua irrottamatta kattoverhoilua kokonaan, riittänee irrottaa apukuskin kohdalta ovitiiviste, kattokahvan kohdalla olevat tulpat, aurinkolippa ja A-pilariverhoilu. Jos jatkosta suunnittelet, paras paikka kai olisi A-pilarin sisällä tuulilasin puolivälin korkeudella. Laittaisin jonkun jatkoholkin ennemmin kuin pelkän sikamassa-jatkon. Muistaakseni kojetaulun alaverhoilut ja kaiutinritilät irrottamalla pääsee kurkkimaan letkun reittiä. Alapuolelta kun irrottaa oviin menevän johtosarjan ympärillä olevan solukumimöykyn, alkaa näkyä koteloon.
Lykkyä viemärinrassaukseen!
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00