Maptun stage 2, NG900

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
-hnry-
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: To Touko 30, 2013 18:46
Paikkakunta: Helsinki

Maptun stage 2, NG900

Viesti Kirjoittaja -hnry- »

Elikäs mulla olisi 98vm NG900 2.0t ajettu 208tkm ja kiinnostus tuota stage2 satsia kohtaan on herännyt.
Olisiko kellään kertoa kokemuksia tuosta kyseisestä paketista, onko kytkin/loota kestänyt hyvin, vaatiiko muut osat päivitystä tuon stage 2 satsin asennuksen jälkeen yms?

Olen muutenkin uusi :saab: isti joten kyseistä automalli koskevia vinkkejä otetaan avosylein vastaan! :)
TTH
"Hirsch"
Viestit: 853
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: Maptun stage 2, NG900

Viesti Kirjoittaja TTH »

Paikkakunta omiin tietoihin näkyviin niin eiköhän täältä joku kotisoftaaja sulle ohjelman väsää paljon halvemmalla... :lol:

Jaa että mikä kaipaa päivitystä? Varmaa samalla kertaa kuitenkin se kolmen tuuman ränni koko matkalle, noilla kilometreillä voi kytkin alkaa olemaan jo aika kulunut -> Viggen-kytkin, NG900 välijäähdytin on aika huono eli sekin kaipaa päivitystä jos haluaa näillä keleillä vähänkin enemmän antaa happea koneelle.. Sitten vielä bensapuoli... :lol: Kyllä näitä päivityskohteita löytyy.. :lol:

Mutta tosiaan, jos stage 2 on valmiiksi kiikarissa niin oma suositus olisi että samalla vaivalla se 3" ränni koko matkalle.. Sitten kahtoo että mikä sulake sieltä seuraavaksi napsahtaa ja vaihtaa tilalle jotain jytympää.. :saab:
9-3 Aero Cab MY02
9000 2.3T
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Maptun stage 2, NG900

Viesti Kirjoittaja nugge »

Ellen nyt ihan väärin muista näitten stagefirmojen stagetuksia niin eikös Stage 2 ole Stage 1 softa + catback?

Eli tehoa lisää Stage 2 softalla ei näin ollen saa verrattuna Stage 1:een
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
-hnry-
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: To Touko 30, 2013 18:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Maptun stage 2, NG900

Viesti Kirjoittaja -hnry- »

Joo tollee se menee eli stage2 on Stage1 softa + catback. Tohon mun 900 satkuun on uusittu kytkin 100tkm kohdalla kun on muunnettu sentronic normaaliksi.
Tekeeköhän maptun autolle muuta kun iskee rojut kiinni ja rahat pois, vai tekeeköhän ne siihen jotain muutakin (säätöä)?
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Maptun stage 2, NG900

Viesti Kirjoittaja Hook »

T5 autoissa menee ilmaa enemmän koneeseen, kun putkisto ahdistaa vähemmän.
Toisinsanoen ahdistava putkisto vähentää tehoa.

T5 järjestelmähän ei mittaa ilmaa, vaan laskee sen imusarjan paineesta, imuilman lämmöistä sekä kierrosluvusta taulukkoa apuna käyttäen.

Siis stage 1 softalla saa hieman enemmän tehoa, kun vaihtaa putkistoa.
Kun koko putkisto vaihdettu, niin voi sitten laittaa vakio ahtimen tappiin, eli stage 3 softan.

t5 suiten wizard (ja kuka tahansa vähän softan säätöön perehtynyt) osaa tehdä myös stage 2 softan, joka on 1:sen ja 3:sen välistä, jolla saa puristettua catbackistä vielä hieman enemmän.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Vastaa Viestiin