Vikavalo

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
karhutapsa
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Pe Maalis 08, 2013 13:57
Paikkakunta: Pohjois-savo

Vikavalo

Viesti Kirjoittaja karhutapsa »

Yritän lyhyesti ja selkeästi kirjoittaa.:)
Eli ennen ku vanha turbo hajos tuosta 9-3 2,2 tid -03: sta,
vikakoodiksi luettiin: Turbo magneettiventtiili A.
Temppuili toisinaan kunnes turbo hajos.
Ostin turbotukusta uuden kunnostetun.
Vanhan vikadiaknoosi sieltä oli:
Ahtimessa havaittu jälkiä öljyn puutteesta.
Ahtimessa havaittu normaalia ikääntymisestä johtuvaa materiaalien väsymystä.
Ei jälkiä ulkopuolisista tekijöistä johtuvista vaurioista.
No nyt on uus turbo sekä uus ic(vanha sylki öljyä) asennettu.
Toimii kaikin puolin hyvin,mutta ei ota kierroksia ku n.2800 rpm.
Savuttaa vähän,harmaata.
Eli oliskohan vika siinä magneettiventtiilissä,
vaiko siinä että moottorin vikavalo palaa..?
Eikös se suojaa moottoria jollain tapaa..?
Voisko tuon magneettiventtiilin tarkistaa jotenki.?
En ole vielä uskaltanu tehd forte käsittelyä,ku ei tiedä..
Mulla on matkaa lähimpään paikkaan missä vikakoodit voi nollata,n. 70 km.
Uskaltaakohan tuolla sinne ajamaan lähteä..?
karhutapsa
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Pe Maalis 08, 2013 13:57
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Vikavalo

Viesti Kirjoittaja karhutapsa »

No joo.
Pari letkua oli väärin,
kun olin jotain söheltäny.
Hyvä tuo wis ja epc..:)
Ei hirveän aktiivisia täällä olla..?
Vastaa Viestiin