Moi,
Voiko jumittava EGR-venttiili aiheuttaa kohonneet happipäästöt katsastuksessa? Happi oli nimittäin tyhjäkäynnillä lähes tuplaten yli sallitun, mutta kuitenkin kierroksilla mahtui sallittuun rajaan eikä pakoputken pitäisi olla rikki, tosin nosturilla sitä ei ole vielä ehditty tutkailla.
Potilas on 1996/97-mallinen Opel Corsa 1,2-litraisella bensanelosella, yksipisteruiskulla, katilla ja EGR:llä.
EGR-venttiili ja happipäästöt katsastuksessa
EGR-venttiili ja happipäästöt katsastuksessa
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: EGR-venttiili ja happipäästöt katsastuksessa
Ei.
Tutki vaan se putkisto ja laittele paikkaustahnaa kaikkiin liitoskohtiin. Ei vaadi tyhjäkäynnillä isoakaan vuotoa happiarvojen kohoamiseksi. Monesti käy niin, että tyhjäkäynnillä O2 arvot voivat olla vaikka 5-6%, mutta kierroksilla reilusti alle 1%
Tutki vaan se putkisto ja laittele paikkaustahnaa kaikkiin liitoskohtiin. Ei vaadi tyhjäkäynnillä isoakaan vuotoa happiarvojen kohoamiseksi. Monesti käy niin, että tyhjäkäynnillä O2 arvot voivat olla vaikka 5-6%, mutta kierroksilla reilusti alle 1%
NG9-3 Aero MY05
Re: EGR-venttiili ja happipäästöt katsastuksessa
Oikeassa olit, putkistoa tutkiessa sieltä löytyi vuoto, jonka korjaamalla päästöt ovat taas kohdallaan ja leimaa tuli taas vuodeksi eteenpäin. Kiitokset.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: EGR-venttiili ja happipäästöt katsastuksessa
Joo, noin kävi itselläkin, hapet koholla ja katsuri antoi korjauskehotukseksi lambdan vaihdon, ei tullu sillä kuntoo, mutta pakoputki vuoti ja sen kun paikkas niin asettu hapet kohilleen... No, lambdahan oli jo 275 ajettu joten ei se ny niin harmittanu 

# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC