Pari ongelmaa T5 suittauksessa

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Ekitheman
"Aero"
Viestit: 443
Liittynyt: To Touko 08, 2008 14:27
Paikkakunta: Ylämylly

Pari ongelmaa T5 suittauksessa

Viesti Kirjoittaja Ekitheman »

Terve!

Ensimmäinen ongelma on, kun heittää ilmastoinnin kytkeytyessä rikkaalle, eli onko joku arvo/kartta jota säätämällä saisi tuon kuriin. Pysyy kyllä lambdakorjauksen piirissä (13,8-14) mutta sotkenee adaptaatiot. Suuttimina 875cc joten siksi kai tämä probleema.

Sitten toinen ongelma tuli sattumalta esille, kun halusin testata miten hyvin vaihdekohtaiset rajoittimet pitää. Pikku vetäisy ja sitten pysähdyksiin ja kattomaan logista, niin halusi pitää (target boost) 3.llakin ahdot 1,1 barin tuntumassa (boost request 1,70). Ja piti muuten 2.llakin aina 5k rpm asti 0,5 bar, eli yhtä pykälää alempien rajoittimilla mentiin.

Syyn taisin tässä jo kirjoitellessa saadakin selville. Eli gear_st on mulla aavikkolaatikon mukainen, vaikka autossa on joku normiloota, joka 6 tonnin kiekoilla menee ~250. Täytynee vaihtaa kohdilleen. Sen verran vielä, että onhan kuvaukseni mukainen loota juuri tuo T5 dokumentation esimerkki, eli 5th 2,70 jne.?

Lisättäköön vielä, että tätä ongelmaa ei ole ollut, kun lähdetään esim 3.lla vauhdista...
Viimeksi muokannut Ekitheman, Ti Loka 01, 2013 19:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Pari ongelmaa T5 suittauksessa

Viesti Kirjoittaja Hook »

Jos softasi on 9k aeron softa, jossa 3,61:sen perä ja nykyinen loota jotain lyhempää, niin saattaa välillä luulla pienemmäksi vaihteeksi, joten tuota gear ratiota muuttamaan softassa sopivaksi. Aivan kuten epäilitkin.
Näet muistaakseni myös t5suitella t5:sen kuvitteleman sen hetkisen vaihteen.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Ekitheman
"Aero"
Viestit: 443
Liittynyt: To Touko 08, 2008 14:27
Paikkakunta: Ylämylly

Re: Pari ongelmaa T5 suittauksessa

Viesti Kirjoittaja Ekitheman »

Kysytäänpä tässä vielä seuraavaa; käytännössä joka kerta kun joudun hiljentämisen takia painamaan kytkimen pohjaan, auto käy jonkun 10s tosi rikkaalla, lambda ~0,85.
Suitesta näkee, että ecu tekee "enrich load" juurikin tuossa vaiheessa. Miksi näin, eihän kuorman pitäisi kasvaa painettaessa kytkintä?

Ja tietysti itse kysymys, millä tuon pystyy muuttamaan? Oletuksena pienentää noita transientteja "acceleration, load deltasta, mutta mihin asti, koska jos kaikkea pienentää niin ei kai tuo sitten kiihdyttäessäkään tajua rikastaa. Vai meneekö tuo throttle position enrichment sen ohi?

E: 2.10:
Ei auttanut tuo transientin muutos, ainakaan riittävästi, edelleen L<0,9. Ja säätövara loppu siihen...
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
Vastaa Viestiin