Pitääpi tänne kirjotella henkilökohtaista kokemusta kun olen jopa häkeltynyt miten kaksi periaatteessa niin samanlaista autoa voi olla käytökseltään niin erilaisia


Saabismi perheessämme alkoi oisko kaksi ja puoli vuotta sitten kun ostin 2005 vuosimallin combi Aeron (9-5:sta nyt siis puhutaan). Autoon kun olemme vaimon kanssa olleet niin rakastuneita ja saapui aika tuo kun tuli tarve kakkosautolle. Siinäpä sitten merkkejä selailtiin netistä ja totesimme ettei taida olla muita vaihtoehtoja kun 9-5 farkku... ...mikäpä mukaan, makuasioita mutta näin meillä

Aluksi ajattelin että kattelempa diisselin kun kilometrejä kertyy kohtalaisesti. Aikani kyselin kokemuksia tutuilta, mekaanikoilta ja tietty lueskelin foorumia -> johtopäätös että saabin dieseliä ei saa ostaa jos ei ole valmis ostamaan uutta moottoria ehkä aikaisessakin vaiheessa suhteessa ostopäivään = sinne menisi ne rahat mitä säästäisi dieselillä ajamisessa, tämä siis henkilökohtainen johtopäätökseni, kukin tavallaan.
Viime lauantaina oli sitten tuo H-hetki kun haettiin tuo toinen ysifemma taloon. Auto on 2.3t, automaagi ja ilmastoitu, tietty vakionopeuden säädin, siinäpä nuo pääkriteerit auton ostoon olivatkin, ainiin ja auto vm 2001. Nyt sitten se ihmettely:
Tietty tehoeroja löytyy ihan kohtuullisesti 185 vs. 250? mutta nuo penkit! ja alusta! ja nelivaihteinen laatikko vs. viisvaihteinen.. Aero tuntuu todella urheiluautolta nykyisin kun tuli ajettua tolla perusmallilla pari sataa kilsaa. En voi kun ihmetellä kuinka autojen luonteet on niiin erilaisia



