Solexin säätö

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
MikkoA
"Viggen"
Viestit: 671
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 14:58
Paikkakunta: Espoo

Solexin säätö

Viesti Kirjoittaja MikkoA »

Eli toisessa nopassani on Solexin kaasarissa vähän liian alhainen tyhjäkäyntinopeus. Nyt se on lämpimällä koneella 500-600 rpm. Kun se pitäisi olla lämpimällä koneella 850 rpm, ainakin näin muistelen.
Kysymys on tyhjäkäyntiruuvin sijainnista, eli missä se on? Ainakaan Alfamerin öljynvaihto-opasta selailemalla en sitä löytänyt. Kuvat ovat niin hemmetin tuhruisia ettei kyseinen ruuvi kyllä löydy...

varmaan taas sarjassamme tyhmät kysymykset, mutta kun ei viitsi alkaa kaasaria ruuvailemaan ihan päättömästi. :wink:
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Tyhjäkäyntiä ei hirveesti pysty säätämään kaasarista, mutta vaihda kaasarin kalvo aluksi. Sitten vaimenninöljyn pinta oikealle tasolle.

Joutokäntiin saattaa vaikuttaa lämpötilakompensaattorin säätökin.

Tässä lisää ohjeita:

http://saabfaq.msk.ru/saab_carbs/list.htm
Viimeksi muokannut teesalama, Ke Joulu 29, 2004 22:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
MikkoA
"Viggen"
Viestit: 671
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 14:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MikkoA »

Kiitoksia nopeasta vastauksesta! :D Tuoltahan löytää, kun vaan vähän penkoo.
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Samalla jos vaihdat kaasarin kalvon, niin puhdista se luisti bensalla tms. (ei saa hangata). Usein se on ajanmyötä pikeentynyt ja jumittelee omia aikojaan. Kaasarin kannen kiristyksessä kiristä ruuvit ristikkäin, muuten luisti jumittuu helposti.

Tietty CO-arvotkin kannattaa mittauttaa, jos ei millään muulla keinolla joutokäynti meinaa asettua.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Vastaa Viestiin