Sylinterikansien porttausta
Sylinterikansien porttausta
Hei.
Aloittelen sivutoimista kansien porttausta Akaan viialassa. Tällä hetkellä toiminta keskittyy kanavien ja venttiilien muotoiluun, mutta mikäli kysyntää on niin tarkoitus on tulevaisuudessa tehdä myös täytös -ja korjaushitsauksia ja venttiilikokojen suurentamista.
Kokemusta löytyy erityisesti opelien, fordien ja saabien katukäyttöön viritetyistä kansista sekä v8-moottoreiden kansista. Muutamia kilpakäyttöön tarkoitettuja kansia olen myös tehnyt.
Uteluita, palautetta, ehdotuksia yms. otetaan mielihyvin vastaan.
Aloittelen sivutoimista kansien porttausta Akaan viialassa. Tällä hetkellä toiminta keskittyy kanavien ja venttiilien muotoiluun, mutta mikäli kysyntää on niin tarkoitus on tulevaisuudessa tehdä myös täytös -ja korjaushitsauksia ja venttiilikokojen suurentamista.
Kokemusta löytyy erityisesti opelien, fordien ja saabien katukäyttöön viritetyistä kansista sekä v8-moottoreiden kansista. Muutamia kilpakäyttöön tarkoitettuja kansia olen myös tehnyt.
Uteluita, palautetta, ehdotuksia yms. otetaan mielihyvin vastaan.
Viimeksi muokannut otto82, Su Joulu 01, 2013 11:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Sylinterikansien porttausta
Kun kerran kokemusta löytyy Saabin kansien tekemisestä katukäyttöön, niin paljonko maksaa B204 kannen teko ja paljonko se paranee?
jeeeeeee!
Re: Sylinterikansien porttausta
Nettisivulle mentäessä ensimmäisenä silmille pomppaava mainos on pahasta, suosittelen käyttämään sellaista palveluntarjoajaa, joka ei tunge mainoksia sivuille väkisin.
Hintapolitiikasta kannattaa mainita vaikka esimerkein, paljonhan uo porttausten ja muutosten hinnat riippuvat työmäärästä.
Erilaiset perushommat kannattaa hinnoitella selkeästi, ohjurin vaihdot, seetittyöt, yms.
Hintapolitiikasta kannattaa mainita vaikka esimerkein, paljonhan uo porttausten ja muutosten hinnat riippuvat työmäärästä.
Erilaiset perushommat kannattaa hinnoitella selkeästi, ohjurin vaihdot, seetittyöt, yms.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-5TID_04 X1/9
Re: Sylinterikansien porttausta
Omassa virtauspenkissä B204 kansi virtaa vakiona noin imu 215 hv 12mm nostolla ja pako 162 hv 12mm nostolla. Portattuna imu 240 hv/12mm nosto ja pako 194 hv/12mm nosto.Keme kirjoitti:Kun kerran kokemusta löytyy Saabin kansien tekemisestä katukäyttöön, niin paljonko maksaa B204 kannen teko ja paljonko se paranee?
Hinnoista juttelen mieluummin puhelimitse/sähköposti/yv.
Re: Sylinterikansien porttausta
Miksi muuten käytetään 12mm nostoa referenssinä kun harva sellaisia nokkia käyttää ? Soveltuvampaa olis verrata vaikka 9.6mm nostolla.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Sylinterikansien porttausta
Johtuen vapari aikakaudestavesa67 kirjoitti:Miksi muuten käytetään 12mm nostoa referenssinä kun harva sellaisia nokkia käyttää ? Soveltuvampaa olis verrata vaikka 9.6mm nostolla.

Ja ettei niitä penkissä ahdeta, oisko???
Tollei mulla T7ssa:
http://aijaa.com/a76150
9-3.1972
Re: Sylinterikansien porttausta
Kai se juu johtuu siitä vapariaikakaudesta. 8 venttiilikoneissa tuo 12mm nosto usein on se ns. maksimi riippuen tietenkin hieman venttiilikoneistosta ja palotiloista. Onhan niitä tietysti paljon sellaisiakin kansia, joissa voidaan ja käytetään suurempiakin nousuja. Eräs asiakas aikoi käyttää jenkkikansiensa kaverina nokkaa ja vipusuhteita niin että nostoa tuli peräti 16mm.se93tbo kirjoitti:Johtuen vapari aikakaudestavesa67 kirjoitti:Miksi muuten käytetään 12mm nostoa referenssinä kun harva sellaisia nokkia käyttää ? Soveltuvampaa olis verrata vaikka 9.6mm nostolla.
Ja ettei niitä penkissä ahdeta, oisko???
Tollei mulla T7ssa:
http://aijaa.com/a76150
Usein sitten tulee mitattua kannet tuohon 12mm nostolle asti, jos asiakkaalta ei tule infoa nokasta/nokista joita on aikomus käyttää.
Re: Sylinterikansien porttausta
Uudet nettisivut löytyvät jatkossa osoitteesta: http://akaankansi.suntuubi.com/
Re: Sylinterikansien porttausta
Virtauspenkkin malli/tyyppi?
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: Sylinterikansien porttausta
Penkki on omavalmisteinen, kahdella 2000 watin imurin moottorilla varustettu. Jonkun verran näyttää alakanttiin mitä olen tehdasvalmisteisten penkkien tuloksia päässyt vertailemaan.
Re: Sylinterikansien porttausta
Ja kun tuolla aikansa mittailee ni saa vähän referenssii... 

9-3.1972
Re: Sylinterikansien porttausta
Nyt on sitten palautteen pohjalta rukattu kotisivujen hinnastoa (toivon mukaan) selkeämpään suuntaan. Kiitosta kaikille palautetta antaneille.
Re: Sylinterikansien porttausta
Jos ajasta ei ole pulaa, niin tavalliset kansiremontit kannattaa lisätä hinnastoon, luulisin että ihan vaan kansiremonteillekin on kysyntää.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-5TID_04 X1/9
Re: Sylinterikansien porttausta
Kyllä varmasti, tällä hetkellä vaan ei oikein aika riitä. Mutta harkittu on kyllä sitäkin vaihtoehtoa.ippe kirjoitti:Jos ajasta ei ole pulaa, niin tavalliset kansiremontit kannattaa lisätä hinnastoon, luulisin että ihan vaan kansiremonteillekin on kysyntää.
Re: Sylinterikansien porttausta
No niin, kiitoksia kaikille asiakkaille kuluneesta syksystä. Hyvää joulun odottelua ja tulevaa uutta vuotta kaikille saab-forumilaisille.