hommasin uudet ferodon takajarru palat ja yllätys yllätys ne ei käykkään vaikka mäntää liikutettu pohjaan asti ja kaikki liuku tapit liikkuu hyvin ja tuntuu et paloissa ainakin 5mm liikaa?
mikä neuvoksi?
saab tonnarin takajarru ongelma
Re: saab tonnarin takajarru ongelma
Joko se mäntä ei ole pohjassa asti (tarkistitko/nollasitko käsijarrun säädön?) tai palat ovat väärät.
Ensimmäiseen vaihtoehtoon ratkaisuna on saada ne männät pohjaan asti - jos käsijarrusäätö on nollattu eikä männät enää painu, satula palasiksi ja katsomaan mistä kiikastaa.
Toiseen vaihtoehtoon ratkaisuna on palat takaisin pakettiin ja reissu kauppaan, josta ne on ostettu, tilanne selittäen ja palat vaihtaen.
Ensimmäiseen vaihtoehtoon ratkaisuna on saada ne männät pohjaan asti - jos käsijarrusäätö on nollattu eikä männät enää painu, satula palasiksi ja katsomaan mistä kiikastaa.
Toiseen vaihtoehtoon ratkaisuna on palat takaisin pakettiin ja reissu kauppaan, josta ne on ostettu, tilanne selittäen ja palat vaihtaen.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: saab tonnarin takajarru ongelma
Satulassa liikaa ruostetta kerääntyneenä ulomman jarrupalan selkäpuolta vasten olevaan pintaan?
Onko se mäntä liikutettu säätöruuvista kiertämällä sinne pohjaan vai miten?
http://www.saab9000.com/procedures/braking/rearpads.php
Onko käsijarruvaijeri oikeassa säädössä, vivun takareunassa oleva pykälä palautuu millin päähän satulassa olevaan stopparitappiin?
Onko se mäntä liikutettu säätöruuvista kiertämällä sinne pohjaan vai miten?
http://www.saab9000.com/procedures/braking/rearpads.php
Onko käsijarruvaijeri oikeassa säädössä, vivun takareunassa oleva pykälä palautuu millin päähän satulassa olevaan stopparitappiin?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: saab tonnarin takajarru ongelma
aa pittää siis katsoa vielä toi käsijarrun säätö kun entiset palat olivat ihan loppu ja käsijarru nousee liian ylös ja pitää kai putsailla noita osiakin samalla ja kattoo että onko toi mäntä nyt kunnolla pohjassa......
Re: saab tonnarin takajarru ongelma
nytpä ne on tarkistettu että mäntä on pyöritetty pihdeillä pohjaan asti ja käsijarru vaijeri irrotettu ja nollattu ja satulat putsattu mut silti ei mene et varmaan mentävä varaosaliikkeeseen et miks nää palat on liian paksut.
mites paksut palat yleensä menee 9000saabiin vm89 noi ferodonpalat on noin 10mm
mites paksut palat yleensä menee 9000saabiin vm89 noi ferodonpalat on noin 10mm
Re: saab tonnarin takajarru ongelma
Mäntää ei pyöritetä jarrupalan vaihdossa pihdeillä missään vaiheessa. Mäntä palautetaan sisään avaamalla satulan takapuolelta tulppapultti ja kiertämällä sieltä paljastuvasta ruuvista 4 mm kuusiokoloruuvista mäntä sisään.
Korjaamokäsikirjan mukaan kitkapinnan paksuus uutena on 11 mm, minimi 4 mm. Levyn paksuus uutena 9 mm, minimi 7,5 mm.
Tämä viestiketju kuuluisi 9000-alueelle http://foorumi.saabclub.fi/viewforum.php?f=12
Korjaamokäsikirjan mukaan kitkapinnan paksuus uutena on 11 mm, minimi 4 mm. Levyn paksuus uutena 9 mm, minimi 7,5 mm.
Tämä viestiketju kuuluisi 9000-alueelle http://foorumi.saabclub.fi/viewforum.php?f=12