Vm98 automaatti.
Kesken ajon pimeni lämppäri, tauluun syttyi abs valo ja nopeusmittari lakkasi toimimasta, uusi sulake ja kaikki toimii ja abs valo sammuu, 10sec ja taas palaa.. eli oikosulku, mutta mistä vikaa etsimään?
Edit. Onko ahtoja ohjaavan magneettiventtiilin piuhat yhteydessä jotain kautta kyseiseen sulakkeeseen? Liittimen tyvestä oli piuhat rispaantuneet -> pätkä pois ja liitin uudelleen kiinni eikä vielä ainakaan polta sulaketta??
edit2 ei korjaantunut ainakaan viel, ajoin about 100km ja abs valo syttyi ja ilmastoinnin yksikkö sekä nopeusmittari pois pelistä. p1662 ja joku muu koodi jota lukija ei tunnistanut, viittaako tuo koodi juuri tohon makkuvenaan vai onko kyseessä bypass ohjausventtiili?
sulake 26 (abs/acc..) palaa
sulake 26 (abs/acc..) palaa
9000cde 2.0t -96
9-5 2.3t SE -97 tomato
9-5 2.3t SE -97 tomato
Re: sulake 26 (abs/acc..) palaa
p1662 "CE valo syttyy kahden ajojakson jälkeen. Liian pieni vääntömomentti, tai polttoainesulku kiihdyttäessä" Näin kertoi SAAB-Bible, eli WIS. Tcs herjailee tolleen, muttei varmaan sulaketta polta...
Varoke 26 on Abseille ja niille on oma johto akussa, tai ainakin mulla on, -06 mallissa. Katoppa ettei se ota maihin 
E. Acc sulake on 31 ja 20

E. Acc sulake on 31 ja 20
Viimeksi muokannut suapas, La Joulu 28, 2013 20:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
pitää huomenna kattoo, mut toi sulake 26 (7,5) kohdassa lukee ABS/ACC.. minkähän verran sähköt muuttunu 98vm-06vm? oliskohan jossain sähkökarttaa josta voisin kattoo mitkä piuhat kuuluu ton sulakkeen piiriin?
suapas: http://www.saabinfo.net/files/pdf/Saab% ... manual.pdf
sivu 194.. tossa on samalla lailla kun mun autos
ni ja TCS puuttuu tosta autosta..
suapas: http://www.saabinfo.net/files/pdf/Saab% ... manual.pdf
sivu 194.. tossa on samalla lailla kun mun autos

9000cde 2.0t -96
9-5 2.3t SE -97 tomato
9-5 2.3t SE -97 tomato
Wississä on sulake 20 sama. 26 taas pelkästään apsille ja 31 lukee cruise, ajovalojen pikasäätö, sekä Acc/Mcc. Tuon Tcs.n heitin arviosta, sekun liittyy noihin apseihin 
Ainii ja nää oli -98 mallista

Ainii ja nää oli -98 mallista
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Ei toi sähkökartta varmaankaan vuoden välein vaihdu? Kyseinen auto on ensimmäisen valmistuserän femma kaikkine vikoineen.. eiku ominaisuuksineen!! Kerron vaan mitä autoni sulakerasian kylessä lukee.. ja pakosti kyseinen sulake on liitetty myös ilmastoinnin yksikköön koska kyseinen yksikkö pimenee välittömästi kun sulake palaa ja herää kun sulakkeen vaihtaa ehjään..
asiaan: en löytänyt minkäänlaista oikosulkua absin puolelta, mutta lämppärin ohjausyksikkö off-asennossa ei polta sulaketta. Jatkan huomenna oikarin etsintöjä ohjausyksikön puolelta..
Kiitos kuitenkin suapas kun viitsit wissii lukea, enemmän auttaisi jos sieltä löytyisi sähkökartta sulakeesta 26 eteenpäin
asiaan: en löytänyt minkäänlaista oikosulkua absin puolelta, mutta lämppärin ohjausyksikkö off-asennossa ei polta sulaketta. Jatkan huomenna oikarin etsintöjä ohjausyksikön puolelta..
Kiitos kuitenkin suapas kun viitsit wissii lukea, enemmän auttaisi jos sieltä löytyisi sähkökartta sulakeesta 26 eteenpäin

9000cde 2.0t -96
9-5 2.3t SE -97 tomato
9-5 2.3t SE -97 tomato
Tommosta kaaviota näyttää: http://aijaa.com/E54o6e . Itse en ymmärrä tosta mitään, mutta jos apuva, niin hyvä
Varmaan laajempikin kuva löytyis, jos osais ettiä... 

9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
ainoa paikka mistä löysin minkäänlaista oikosulkua oli magneettiventtiilin piuha.
Piuha oli rispaantunut suutintukin jalkaan ja molemmat johdot oli paljaana tukkia vasten.
vaihdoin piuhan ja olen viikon verran ajellut ilman sulakkeen palamista.
myös vikakoodi p1662 on pysynyt poissa.
vian ollessa päällä luin vikakoodin lukulaitteella
p1662 IMD_EN circuit failure
kiitos suapas kaaviosta!
palaan asiaan mikäli vika ei poistunut
Piuha oli rispaantunut suutintukin jalkaan ja molemmat johdot oli paljaana tukkia vasten.
vaihdoin piuhan ja olen viikon verran ajellut ilman sulakkeen palamista.
myös vikakoodi p1662 on pysynyt poissa.
vian ollessa päällä luin vikakoodin lukulaitteella
p1662 IMD_EN circuit failure
kiitos suapas kaaviosta!
palaan asiaan mikäli vika ei poistunut
9000cde 2.0t -96
9-5 2.3t SE -97 tomato
9-5 2.3t SE -97 tomato