Saab 9-3 1.8t vm.2008 (stage1, RE85, turbo)

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
tuo_saab_93
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: Ke Helmi 26, 2014 19:45

Saab 9-3 1.8t vm.2008 (stage1, RE85, turbo)

Viesti Kirjoittaja tuo_saab_93 »

Terve. Minusta tuli tänään onnellinen 9-3 1.8t farkku faceliftin omistaja. Kauan jo haikaillut saappia ja nyt tuli hankituksi, toistaiseksi erittäin tyytyväinen. Pari asiaa olisi kuitenkin avoinna mitkä mietityttää:

1.) Heti tuli mieleeni pieni upgrade, moottorin optimointi. Tuntuu löytyvän paljon erilaisia vaihtoehtoja ja toivoisinkin että saisin täältä kuulla hyviä kokemuksia ja karsia huonot pois. Samalla myös toki kiinnostaa konvertointi RE85 fluidille sopivaksi.
Tässä eräs saitti josta löytyi uskomattomalta kuulostava tarjous. Viritys ja flexifuel -ohjelma 199 ,- http://www.saabcom.fi/hinnasto.html ????

2.) Kuullut kauhutarinoita turbon elinkaarasta, kertokaahan konkarit totuus miten kestää ja mitä?? Omalla kiesillä painettu 150 000.

Tack så mycket!!
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Saab 9-3 1.8t vm.2008 (stage1, RE85, turbo)

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Jep, softalla ja tulppien vaihdollahan tuo Biopower flexifuel päivitys onnistuu. Itsekin olen noita jo satoja tehnyt eri Saabeihin. Samaan hintaan, eli ei se niin uskomatonta ole.

Noissa 9-3SS autoissa turbot ovat erittäin kestäviä, en ole vielä yhtäkään särkynyttä nähnyt. On täysin eri asia siis kuin vanhemmissa 2000-2002 vuosimallin 9-3:ssa tai 9-5:ssä 1998-2009 (jos GT17 ahtimella).

Jos näissä jokin heikko kohta on niin manuaalivaihteisen kytkin (etenkin 5-vaihteisen). Softa joko tehtävä niin että kytkintä säälitään, tai sitten varautua kytkimen päivittämiseen vahvempaan (9-5 Aeron kytkin tilalle). Automaatti kestää hienosti sen sijaan.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin