Viisari tipahtaa alas ja valo syttyy vaikka tankki on täynnä. Tehnyt tätä muutaman kerran, uudelleen käynnistyksen jälkeen toimii normaalisti, mutta saattaa taas mennä hetken päästä "nollille". Ajotietokoneen mukaan autolla voi kuitenkin ajaa vielä xxx km eikä 0 km.
Mistä päästä kannattaisi lähteä vikaa etsimään?
Mittaristo - tankin anturi vai siltä väliltä?
Auto on 9-3 SS 2.0T Aero 2004.
Edit: DTE lukema alkaa näyttämään hetken kuluttua viisarin nollille menon jälkeen --- km. Ei varmaan Eberikään käynnisty aamulla jos on sammutettaessa DTE lukema --- km.
Polttoainemittari sekoilee
Polttoainemittari sekoilee
Viimeksi muokannut j-ph, Su Maalis 23, 2014 21:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Polttoainemittari sekoilee
Terve, onko RE85 käytössä? Joissain MY03-06 on ollut tota vikaa jos tankkaa viinalla täyteen, itsellä välillä sama.
EX: 9³SS BioPower
Re: Polttoainemittari sekoilee
98 käytetty aina ja kaikki on muutenkin alkuperäistä tekniikkaa/ohjelmaa
Re: Polttoainemittari sekoilee
Sama homma täällä toisinaan, kun tankki täyteen etanolia.
Olen kerran lukenut vikakoodinkin "tilanteen ollessa päällä". Se oli jotakuinkin niin, että tankin anturin antama arvo ei muutu, vaikka polttoainetta kuluu.
Tankin anturi on liitetty moottorin ecuun ja se lähettää edelleen väylää pitkin tiedon mittaristolle. Ecu myös lähettää sidille saman tiedon sekä lisäksi polttoaineen ruiskutusmäärätiedon.
Kun syntyy tilanne, jossa oletetaan anturin jääneen jumiin, tiputetaan polttoainemittari nollille ja samoin sytytetään polttoainemäärän varoitusvalo. Samalla myös ajotietokoneen kaikki toiminnot eivät toimi samaisesta syystä.
Luultavasti etanolia tankatessa tankki täyttyy herkästi aavistuksen ylitäytölle, kun tankkauspistooli laukeaa myöhemmin. Tästä johtuen tankin anturin koho on tapissa jonkun aikaa. Voi olla samaa ilmiötä myös bensalla mikäli koho alkaa takerrella jossain kohtaa.
Olen kerran lukenut vikakoodinkin "tilanteen ollessa päällä". Se oli jotakuinkin niin, että tankin anturin antama arvo ei muutu, vaikka polttoainetta kuluu.
Tankin anturi on liitetty moottorin ecuun ja se lähettää edelleen väylää pitkin tiedon mittaristolle. Ecu myös lähettää sidille saman tiedon sekä lisäksi polttoaineen ruiskutusmäärätiedon.
Kun syntyy tilanne, jossa oletetaan anturin jääneen jumiin, tiputetaan polttoainemittari nollille ja samoin sytytetään polttoainemäärän varoitusvalo. Samalla myös ajotietokoneen kaikki toiminnot eivät toimi samaisesta syystä.
Luultavasti etanolia tankatessa tankki täyttyy herkästi aavistuksen ylitäytölle, kun tankkauspistooli laukeaa myöhemmin. Tästä johtuen tankin anturin koho on tapissa jonkun aikaa. Voi olla samaa ilmiötä myös bensalla mikäli koho alkaa takerrella jossain kohtaa.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Polttoainemittari sekoilee
Sama ongelma saattaa tulla ihan bensallakin. Keskustelua aiheesta on käyty ennenkin:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... polttoaine
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... polttoaine
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin