Mistähän johtuu kun ratti ei lukittaudu syvyyssäädössä mihinkään asentoon, ei ole mikään täysin veltto mutta kovaa painamalla/vetämällä saa liikkumaan. Koko lukitus/vapautussysteemiä ei edes löydy mistään. Tiedän että muovit purkamalla ratin ympäriltä varmaan löytyy mutta kokemuksen mukaan niin hyvä foorumi että kysyn suoraan täältä.
Toinen asia ajotietokone, miksi kulutusmittari näyttää tyhjäkäynnillä aina 99 litraa/100km. Vika vai ominaisuus? Viimeiset 500 km ajellut lähinnä kaupunkiajoa ja lyhyitä matkoja, ja keskikulutusmittari näyttää 16.8 litraa sadalla vaikka todellinen kulutus on ollut jotain 12-14 maksimissaan, joten sekottaako tuo tyhjäkäynnin näyttämä sitäkin.
Auto siis -93 CSE automaatti
Ratin syvyyssäädöstä ja ajotietokoneesta pari kysymystä
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 79
- Liittynyt: La Huhti 21, 2012 18:07
-
- "Viggen"
- Viestit: 608
- Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57
Re: Ratin syvyyssäädöstä ja ajotietokoneesta pari kysymystä
Ratista en sano mitään, mutta tuo kulutus tyhjäkäynnillä on ihan normisetti koska oletettavaa on, että auto ei tyhjäkäynnillä liiku minnekään..
Se keskikulutus ei näytä pätkäajossa kovinkaan tarkkaa lukemaa. Pitkää matkaa jos työntää menemään, niin päässee johonkin +/-0,3l tarkkuuteen lukemissa.
Se keskikulutus ei näytä pätkäajossa kovinkaan tarkkaa lukemaa. Pitkää matkaa jos työntää menemään, niin päässee johonkin +/-0,3l tarkkuuteen lukemissa.
Re: Ratin syvyyssäädöstä ja ajotietokoneesta pari kysymystä
Kulutus moottori käynnissä paikallaan ollessa on enemmän kuin 99l/100 km, itse asiassa se ääretön. Sikäli ajotietokone näyttää kykynsä mukaan mahdollisimman oikein näyttäessään suurimman mahdollisen kulutuslukeman.
Ratin syvyyssäädön lukitusvipu oli jätetty pois ensimmäisistä turvatyynyllisistä autoista, mutta tuli jossain vaiheessa takaisin. Syvyyssäädön saanee kiristettyä samoilla neuvoilla kuin säätövivullisessakin autossa: http://www.saab9000.com/procedures/susp ... adjust.php
Ratin syvyyssäädön lukitusvipu oli jätetty pois ensimmäisistä turvatyynyllisistä autoista, mutta tuli jossain vaiheessa takaisin. Syvyyssäädön saanee kiristettyä samoilla neuvoilla kuin säätövivullisessakin autossa: http://www.saab9000.com/procedures/susp ... adjust.php
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Ratin syvyyssäädöstä ja ajotietokoneesta pari kysymystä
Tarvit ohkaset kädet ja monenpituisia/-muotoisia avaimia sen "säädön" mutterin kiristykseen. Sitä ei tarvii saada paljokaan kirrattua niin alkaa jo pitämään. Siellä pultin päässä voi olla myös rajoitin, jonka kääntämällä ratin saa kauemmas (vaikka se ei täydellisesti siihen väärinpäin istukaan...). Omassa -94 ei ollut sitä säätökahvaa niin noilla keinoin sai rattia kauemmas...
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 79
- Liittynyt: La Huhti 21, 2012 18:07
Re: Ratin syvyyssäädöstä ja ajotietokoneesta pari kysymystä
lukkopihdeillä ihan normista 13 mm lenkkiavaimesta kiinni ja toiselle puolelle yletti käsi pitämään 13 avaimella. 10 minsan homma kaikkineen, nyt ei tuu ratti sylliin kiihdytyksissä tai ponkaa alas jarruttaessa. kiitos taas foorumille. Ja tässä ei ollut ollenkaan sitä säätökahvaa/lukitusta. Inhottava välimällin saabbi muutenkin tämä CSE
Re: Ratin syvyyssäädöstä ja ajotietokoneesta pari kysymystä
MY94 on tosiaan ilman ruorin syvyyssäätöä. On siis vuosimallisidonnainen seikka, sama efekti myös CD:ssä.
Edit: hetko, sullahan oli MY93. Onkos nekin aina ilman ratin syvyyssäätöä? Minä kun muistin että tuo olisi nimenomaan MY94:n omituisuus.
Edit: hetko, sullahan oli MY93. Onkos nekin aina ilman ratin syvyyssäätöä? Minä kun muistin että tuo olisi nimenomaan MY94:n omituisuus.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 79
- Liittynyt: La Huhti 21, 2012 18:07
Re: Ratin syvyyssäädöstä ja ajotietokoneesta pari kysymystä
tää on vm 93 ja on kyllä ratin syvyyssäätö ilman mitään lukitushanikkaa ja alkoi olla häkellyttävän löysä tyyliin jarrutuksissa ratti pohjaan ja kiihdytyksessä ylös. Pikku kiristyksella noilla ohjeilla se pysyy nyt järkevästi eikä ajossa muuta paikkaa.