ajotietokoneesta..

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

ajotietokoneesta..

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

mikä toiminto tonnarin ajotietokoneessa joskus menee päälle. ohjekirjassa ei ollut mitään mainintaa tämmösestä.

siihen kellon kohdalle tulee asetettavaksi kellonaika, ja oikeaan alakulmaan tulee se lämpötilatoiminto kuva ja 1 tai 2 numero...

sit ku siihen laittaa kellonajan niin se 1 tai 2 jää palamaan sinne oikieeseen reunaan...

olipas se huonosti selitetty, mutta eiköhän sen joku jo noilla osaa selventää.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Onko sinulla DCC digikellolla siinä missä muilla on viisarikello. Sinulla on nappulat lämpö, kello ja trip? Jos on, niin ne asetettavat kellonajat on lisälämmittimen ohjaamiseen tarkoitettuja aikoja. Jos sinulla on lisälämmitin, auto aloittaa lämmittämisen niin, että se on ajovalmis siihen kellonaikaan jonka näppäilit sinne. Kylmemmällä kelillä aloittaa siis lämmittämisen aikaisemmin.

Jos taas ei ole lisälämmitintä, tuon toiminnon ei pitäisi olla edes aktiivisena, lämpönappulasta pitäisi tulla vaan ulkolämpötila.

Mikä vuosimalli sinulla on?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

jus kirjoitti: Jos taas ei ole lisälämmitintä, tuon toiminnon ei pitäisi olla edes aktiivisena, lämpönappulasta pitäisi tulla vaan ulkolämpötila.

Mikä vuosimalli sinulla on?
Kyseessä on varmaankin DCC ja toiminta kuvatunlainen. Kyllä sinne saa sen lämmitysvalmiustilan aktivoitua/deaktivoitua vaikkei lisälämmitintä olisikaan. Muistaakseni painetaan kelloa ja lämpötilasymbolia yhtäaikaa yli 8 sekunttia.

DCC:n käytössä on hankalaa juuri muistaa nämä oudot kombinaatiot. Kyllä DCC:n kaikki toiminnat siellä käyttöohjeessa on selostettu.
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

autossa on saabin oma webasto,
mutta eipä nuo taida siihen liittyä, kun sielä on myös se webaston "lue eberle" ohjain keskikonsolissa, ja kyse siis on juuri tuosta DCC:stä.
kiitoksia tähän asti, mutta onkos tuo lisälämmittimen lähtö käytössä johonkin muuhun tarkoitukseen...
eli pystyiskö sen varastamaan sieltä jostain... vaikka eipä sille taida mitään käyttöä olla, mutta ihan periaatteessa.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

DCC:ssä on ohjaus, jota nimenomaan on tarkoitettu käyttää lohkolämmittimen releen ohjaukseen tai vaihtoehtoisesti käynnistämään webasto. DCC:ssä on kaksi ohjelmoitavaa aikaa vuorokautta kohden.
Itselläni DCC ohjaa lohkolämmittimen relettä.
Oikeastaan olen istuttanut molempiin tonnareihini vm 95 ja 97 SCC:n tilalle DCC:n ( onnistuu, jos ymmärtää jotain sähköstä ), jotta saisin sieltä ohjauksen lämmitykseen ja hienosti pelittää. SCC:ssä ei moista toimintoa ole. Enkä halunut ylimääräisiä kelloja kojetauluun

Olenkirjoittanut tästä useasti aiemminkin. Kannattaa laittaa hauksi SCC tai DCC....
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

eipä liity tuohon alkuperäiseen kysymykseen taas mitenkään mutta:

saako 93vuoden tonnarista ajotietokoneeseen jäämään esim keskikulutuksen tauluun kun starttaa auton.

nyt joka starttaus kerralla siihen tulee lämpötila, omassa 89 tonnarissa jää se mikä on viimiseksi ollut (tosin itsellä on dcc+edu2)
BMW 525iA Touring Executive
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

mikäs idea siin on et se lämpötila tulee siihen jos se on ton +3...-3 välissä

dcc:ssä tosiaan tulee pariks sekunniks voltit jonka jälkeen se mihen sen on viimeks jättänyt
BMW 525iA Touring Executive
Vastaa Viestiin